Omdat de vormen van de 760 GLE oude neus mij al betoverde toen ik een jaar of 8 was. Op een gegeven moment m'n Volvo liefde vergeten, zag het ook niet als haalbaar voor een eerste auto. Totdat ik eens heel goed ging rekenen en naar lpg ging kijken.
De eerste proefritten waren een echt thuis komen, fantastische auto's die "oude" tanks.
Waarom rij jij Volvo
- Bart
- 8th Gear member
Ik mocht een lease-auto gaan uitzoeken, bij ons is de keuze "beperkt" tot auto's van FMC. Mazda 6 heb ik nog overwogen (was vooral snel leverbaar), Focus viel meteen af en eigenlijk was ik altijd al gek op het model van de V50. Nu wil ik eenvoudigweg niets anders meer, een combinatie van wat Reimerink hierboven meldde plus een uitermate plezierige dealer...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 1st Gear member
Waarom Volvo?
Niet alleen vanwege de uitstraling van het merk/de auto zelf. Of vanwege de kwaliteit. Maar ook vanwege het slag volk dat ermee rijdt. Zeker met de oude types.
Zo zou noooooit een BMW willen rijden......
Groet,
DJ
Niet alleen vanwege de uitstraling van het merk/de auto zelf. Of vanwege de kwaliteit. Maar ook vanwege het slag volk dat ermee rijdt. Zeker met de oude types.
Zo zou noooooit een BMW willen rijden......
Groet,
DJ
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
voornamelijk om de rust die het merk bied,
heb hiervoor een honda gehad en rij zakelijk in een VW..
maar elke x als ik weer in me volvo stap wat een verschil qua comfort en rust..
daarom!
heb hiervoor een honda gehad en rij zakelijk in een VW..
maar elke x als ik weer in me volvo stap wat een verschil qua comfort en rust..
daarom!
-
- 2nd Gear member
Het gaat om een combinatie van factoren: uitstraling, kwaliteit, veiligheid, life-style
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
Toevallig tegen een 440 aangelopen als vervanger voor die slopel die ik had. (Ik ging van een oud lor naar een luxe middenklasser.) Na een hele tijd ben ik gaan zoeken naar mijn 480 GT Turbo en die heb ik anderhalf jaar na het begin van de zoektocht gevonden.
Waarom een 480? Uniek ontwerp, nederlands product, en last but not least: een zeldzame verschijning op het nederlandse wegennet.
Overigens: Een volgende auto die ik koop zal hoogstwaarschijnlijk geen volvo meer zijn. De huidige modellen die er zijn, lijken me teveel op elkaar, en ik wil toch iets aparts.
Waarom een 480? Uniek ontwerp, nederlands product, en last but not least: een zeldzame verschijning op het nederlandse wegennet.
Overigens: Een volgende auto die ik koop zal hoogstwaarschijnlijk geen volvo meer zijn. De huidige modellen die er zijn, lijken me teveel op elkaar, en ik wil toch iets aparts.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
-
- 3rd Gear member
zie ik daar een toekomstige Prius rijder?AndorabLe schreef: Overigens: Een volgende auto die ik koop zal hoogstwaarschijnlijk geen volvo meer zijn. De huidige modellen die er zijn, lijken me teveel op elkaar, en ik wil toch iets aparts.

Mijn keuze voor volvo: altijd al een zwak gehad ergens voor het merk. Heeft uitstraling, 'status'. Mijn 480 tegengekomen ergens rottend op een pleintje bij mijn ouders in de straat. Snel gekocht en is nu in betere handen dacht ik zo

- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat je even je mond met veel zeep mag gaan spoelen. (En vergeet niet het stuk zeep op te eten.K00L schreef:zie ik daar een toekomstige Prius rijder?AndorabLe schreef: Overigens: Een volgende auto die ik koop zal hoogstwaarschijnlijk geen volvo meer zijn. De huidige modellen die er zijn, lijken me teveel op elkaar, en ik wil toch iets aparts.![]()
...

Ik zal heel netje de oude auto van iemand anders een goed tweede leven bezorgen. Dat scheelt in de energie en materialen om een nieuw zwaar voertuig te bouwen dat op zich ook nog niet zo heel erg zuinig is.)
1995 480 GT Turbo
- jpost
- 1st Gear member
Van jongs af aan heb ik de 700 en later de 900 serie altijd prachtig gevonden.
Dit werd versterkt toen mijn pa een Volvo 740 Estate Blackline kocht (tweedehands, ongeveer 10 jaar oud).
Op het moment dat ik mijn eerste auto wilde kopen heb ik eerst naar een bovengemiddeld mooie 740 gezocht. Dit bleek echter erg lastig. Voor de grap toen ook maar eens een 960 proef gereden. Tja, dat is toch wel een paar flinke stappen beter dan een 740. Gevolg: mijn eerste auto was een Volvo 960. Ikzelf was inmiddels al wel 27. Als student, midden in een stad wonend, is de benenwagen, de fiets of het OV toch handiger en een stuk betaalbaarder.
Daarnaast past het karakter van deze auto's erg goed bij me. Lekker relaxed, comfortabel van a naar b cruisen. Heerlijk. Ik hoef geen stug geveerd gooi en smijt karretje om zogenaamd sportief te rijden. Als ik sportief wil doen, dan pak ik mijn ligfiets wel
Dit werd versterkt toen mijn pa een Volvo 740 Estate Blackline kocht (tweedehands, ongeveer 10 jaar oud).
Op het moment dat ik mijn eerste auto wilde kopen heb ik eerst naar een bovengemiddeld mooie 740 gezocht. Dit bleek echter erg lastig. Voor de grap toen ook maar eens een 960 proef gereden. Tja, dat is toch wel een paar flinke stappen beter dan een 740. Gevolg: mijn eerste auto was een Volvo 960. Ikzelf was inmiddels al wel 27. Als student, midden in een stad wonend, is de benenwagen, de fiets of het OV toch handiger en een stuk betaalbaarder.
Daarnaast past het karakter van deze auto's erg goed bij me. Lekker relaxed, comfortabel van a naar b cruisen. Heerlijk. Ik hoef geen stug geveerd gooi en smijt karretje om zogenaamd sportief te rijden. Als ik sportief wil doen, dan pak ik mijn ligfiets wel
- Kerel480
- 2nd Gear member
Mijn eerste auto een Volvo480 uit 1990.
Omdat het een bijzondere auto is en in mijn geval lekker goedkoop.
Heb een semi-klassieke verzekering en niet veel wegenbelasting.
Het is de volvo die ik vroeger al mooi vond en ben in de navolgende tijd idd besmet met het virus.
Omdat ik een dikke tweemeter lang ben heb ik toch wat probleempjes bij het in; en uitstappen en ben dan ook opzoek naar een wat groter modelletje.
Het liefst een 850 van de wat latere types of een V70 uit de wat vroegere types. ja die met die mooie lange achterlichten en een heerlijk geluid uit de uitlaat.
Persoonlijk moet ik erg aan de nieuwe looks van de vloot wennen meer nog omdat wit in de mode is gekomen.
Nee geef mij maar zwart !!
Volvo rules
Omdat het een bijzondere auto is en in mijn geval lekker goedkoop.
Heb een semi-klassieke verzekering en niet veel wegenbelasting.
Het is de volvo die ik vroeger al mooi vond en ben in de navolgende tijd idd besmet met het virus.
Omdat ik een dikke tweemeter lang ben heb ik toch wat probleempjes bij het in; en uitstappen en ben dan ook opzoek naar een wat groter modelletje.
Het liefst een 850 van de wat latere types of een V70 uit de wat vroegere types. ja die met die mooie lange achterlichten en een heerlijk geluid uit de uitlaat.
Persoonlijk moet ik erg aan de nieuwe looks van de vloot wennen meer nog omdat wit in de mode is gekomen.
Nee geef mij maar zwart !!
Volvo rules
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
- MaBre.GLT
- 2nd Gear member
Mijn Volvo 240 GLT is mijn eerste Volvo , deze werd bij een klant van mij ingeruild en ik was gelijk verkocht . Was als kind al gek van Volvo onze buurman had een Volvo 164 en mocht zaterdag s,morgens altijd mee als hij de gereviseerde brandstofpompen bij zijn klanten ging brengen.
Groetjes Marc
- HV
- 2nd Gear member
Mijn schoonfamilie reed al Volvo (mijn vader ook ooit, maar heel lang geleden).
Keus voor Volvo m.n vanwege degelijke en no-nonsense uitstraling: klasse en tegelijk ingetogen. Daarnaast een dijk van een dealer die er alles aan doet om merk-overstap te voorkomen. Ook wel eens bij Mercedes en BMW geweest, vind de sfeer dan echt een paar treedjes lager/ordinairder en wordt dan opnieuw bevestigd in mijn keuze voor Volvo
.
(PS ben wel echte liefhebber en kijk ook graag naar andere merken, zoals Audi A5, BMW 3 coupe, ja zelfs Mercedes CLS, of wat hoger op de poten, een VW Touareg, om maar wat te noemen, maar vind die dan uiteindelijk toch minder stijlvol
).
Keus voor Volvo m.n vanwege degelijke en no-nonsense uitstraling: klasse en tegelijk ingetogen. Daarnaast een dijk van een dealer die er alles aan doet om merk-overstap te voorkomen. Ook wel eens bij Mercedes en BMW geweest, vind de sfeer dan echt een paar treedjes lager/ordinairder en wordt dan opnieuw bevestigd in mijn keuze voor Volvo

(PS ben wel echte liefhebber en kijk ook graag naar andere merken, zoals Audi A5, BMW 3 coupe, ja zelfs Mercedes CLS, of wat hoger op de poten, een VW Touareg, om maar wat te noemen, maar vind die dan uiteindelijk toch minder stijlvol
-
- 5th Gear member
Beste en mooiste auto die voor een zacht prijsje is te verkrijgen. Zeker voor iemand die net zijn rijbewijs heeft. Tot nu bevalt het uitstekend. Ook de gril aan de voorkant speelde mee, ik vond het gewoon een mooie uitstraling hebben, soms bevalt een auto je ook gewoon, niet goed verklaarbaar.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Fulaks
- 6th Gear member
Mijn ouders hebben nooit Volvo gereden
Ik heb voor een Volvo gekozen omdat ik ze mooi vind, klasse zonder patserig te zijn. En natuurlijk omdat het veilige en nog redelijk betaalbare auto's zijn. BMW bouwt in mijn ogen heel goede auto's, maar met zo' patsermobiel kan ik niet bij m'n klanten aankomen. Een Volvo zet nooit kwaad bloed en zorgt niet voor afgunst, maar bewijst dat de koper een weloverwogen beslissing heeft genomen, een verstandig en welopgevoed persoon is. Mag ik graag denken 

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- HV
- 2nd Gear member
krek wat ik zeg! amenFulaks schreef:Mijn ouders hebben nooit Volvo geredenIk heb voor een Volvo gekozen omdat ik ze mooi vind, klasse zonder patserig te zijn. En natuurlijk omdat het veilige en nog redelijk betaalbare auto's zijn. BMW bouwt in mijn ogen heel goede auto's, maar met zo' patsermobiel kan ik niet bij m'n klanten aankomen. Een Volvo zet nooit kwaad bloed en zorgt niet voor afgunst, maar bewijst dat de koper een weloverwogen beslissing heeft genomen, een verstandig en welopgevoed persoon is. Mag ik graag denken

- gertsan
- 3rd Gear member
Ik vind het kwalitatief goede auto, en de s60 is een van de mooiste modellen die ik ken. Rijdt enorm lekker, veilig en hebben geen negatief imago zoals andere merken soms hebben. En 2de hands toch veel waar voor je geld. Vergeleken met bijv. audi van zelfde leeftijd veeeel minder vermogen etc. En ook mijn vrouw vindt het een mooie en goede auto. Dus....... Volvo
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Fat Rat
- 5th Gear member
Vroeger toen ik nog een klein mannekke was vond ik de 764 helemaal prachtig en wilde ik er ook zo een als ik later groot was.
Toen was ik groot en zover te kijken voor m'n eerste auto en na veel rekenen leek een 240 station op gas zeer interressant, dus daar voor gegaan zonder er ooit in gereden te hebben. Uiteindelijk een 740 station op gas gekocht, omdat deze goedkoper waren. Achteraf blij met de keuze.
Want de 740 was/is echt een thuiskomen voor mij wat betreft auto's, veel meer nog dan de 240 waar ik ook weleens mee gereden heb.
Vind de lijnen van de 7 serie met oude neus gewoon heel mooi, vooral de sedan. Tel daarbij het heerlijke rustige karakter, de super zit en het zeer overzichtelijke dashboard op en ik was helemaal verkocht.
Om de jongengsdroom van de 7 serie sedan helemaal waar te maken onlangs een Turbo op de kop getikt met veel werk voor heel weinig.
Nu is ze al klassieker en over een paarjaar is ze ook oldtimer en hoop ik nog lang van die prachtwagen te genieten.
Toen was ik groot en zover te kijken voor m'n eerste auto en na veel rekenen leek een 240 station op gas zeer interressant, dus daar voor gegaan zonder er ooit in gereden te hebben. Uiteindelijk een 740 station op gas gekocht, omdat deze goedkoper waren. Achteraf blij met de keuze.
Want de 740 was/is echt een thuiskomen voor mij wat betreft auto's, veel meer nog dan de 240 waar ik ook weleens mee gereden heb.
Vind de lijnen van de 7 serie met oude neus gewoon heel mooi, vooral de sedan. Tel daarbij het heerlijke rustige karakter, de super zit en het zeer overzichtelijke dashboard op en ik was helemaal verkocht.
Om de jongengsdroom van de 7 serie sedan helemaal waar te maken onlangs een Turbo op de kop getikt met veel werk voor heel weinig.
Nu is ze al klassieker en over een paarjaar is ze ook oldtimer en hoop ik nog lang van die prachtwagen te genieten.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- gertsan
- 3rd Gear member
als kleine jongen was het eigenlijk een BMW maar ik heb daar door bepaalde mensen een afkeur van gekregen. Ook de 2 maal verbrande kleppen en een kapot krukaslager (terwijl ik nooit scheurde maar gewoon rustige reed en altijd onderhoudsbeurten gaf) geven mij toch het idee dat bmw toch niet is wat ze zeggen. of wel ""Boeren Mest Wagen". Ondanks dat de mitshubishi mij ook nooit in de steek gelaten heeft heb ik het meer op volvo omdat ik vind dat japaners geen eigen ontwerpen hebben. Kijk maar eens naar de nissan die net een porsche is! Dus oplossing volvo
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic