Sinds eind december 2007 heb ik een donkerblauw/zwarte V40 uit 1997 met ongeveer 150.000 km op de teller. De auto ziet er geweldig uit en rijdt zeer comfortabel.
Sinds het begin hoor ik echter bij het gasgeven een brom. Deze brom lijkt op een kruising tussen een lekke uitlaat en een sportief geluid. Als je om de auto heenloopt lijkt het geluid echter onder de motorkap te komen.
Onderzoek bij de garage waar ik hem gekocht heb (geen volvo dealer, andere merk dealer), leert dat er met de uitlaat niets mis is. Het geluid lijkt steeds meer toe te nemen. De garage zegt dat het bij een volvo hoort.
Voor de aankoop van deze V40 heb ik in verschillende andere V40's gereden (proefritten), die dit geluid volgens mij niet maakten.
Kent iemand deze brom? Ik zag ergens anders op dit forum ook iets staan over een loszittende motorsteun?
brom bij gas geven V40
- corhog
- 3rd Gear member
Probeer eens de uitlaatpijp dicht te stoppen en luister dan goed of je het geluid ergens vadaan hoort komen. onzin naartuurlijk dat dat geluid allen bij jouw auto zou horen.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
-
- 5th Gear member
Wat ook een heel resonerend geluid veroorzaakt is de cover die over je motorblok ligt!
-
- 5th Gear member
Hmhm, motorkap los, effe aan de gaskabel trekken, dan hoor je het snel genoeg!
-
- 1st Gear member
Wil je even kijken of er een dubbele pijp of een enkele pijp de katalysator
in gaat.
Als het een dubbele is kan er een klem vlak voor de bocht gemonteerd worden waardoor dit geluid minder wordt of zelfs verdwijnt.
Heb er ervaring mee want werk zelf bij de dealer als monteur.
Hoor het wel.
Groeten.
in gaat.
Als het een dubbele is kan er een klem vlak voor de bocht gemonteerd worden waardoor dit geluid minder wordt of zelfs verdwijnt.
Heb er ervaring mee want werk zelf bij de dealer als monteur.
Hoor het wel.
Groeten.