Wie herkent onderstaande beschrijving ?
De laatste 3 dagen ('s ochtends met het koude weer) is mij een verontrustend geluid opgevallen tijdens het 'naar rechts draaien'.
Weet niet goed hoe ik dit het best moet omschrijven maar het is mij het eerst opgevallen aan een rotonde waar ik rond de 30-40km/h op en af rijd. Ik rijd de rotonde op (en draai dus links mee) ... niets te horen maar bij het verlaten van de rotonde (en dus rechts uitdraaien) komt er ineens een 'metaalachtig geluid' naar boven dat volgens mij van 'rechtsvanvoor', ergens onder de motorkap, aan het rechtervoorwiel vandaan komt :?: .
Het geluid doet mij sterk denken aan een vroegere situatie waarbij ik met een andere wagen de handrem optrok. De wagen staat op een lichte helling en wil naar achteren ... als ik dan de wagen uitstapte hoorde ik ook een 'gekreun, gekraak' dat volgens mij aan de handrem te wijten was.
Ik heb al een tijdje het idee dat er iets aan de voortrein scheelt van de Volvo V70.
Resonantieprobleem is nog duidelijk aanwezig bij 100km/h (ook voortrein gerelateerd ?).
Als de wagen nog 'koud' is dan voel ik trillingen in het stuur tegen snelheden boven de 100km/h. Na enkele minuten valt mij dit minder op (ook voortrein gerelateerd ? banden te hard opgepompt ? ...).
Klinkt dit misschien iemand bekend in de oren ?
Kraakgeluiden
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hi RobBob
Ik zie dat niemand je kan helpen en ik helaas ook niet maar kan je wel vertellen dat ik de laatste dagen in vele nieuwe V70 heb gereden ( Alle van een taxi bedrijf in Norwegen) en heb niks gehoord. Ze zijn erg stil ook op rotonde`s. Gewoon terug gaan naar je dealer dit moeten ze op lossen en anders maar een nieuwe toch?.
Ik zie dat niemand je kan helpen en ik helaas ook niet maar kan je wel vertellen dat ik de laatste dagen in vele nieuwe V70 heb gereden ( Alle van een taxi bedrijf in Norwegen) en heb niks gehoord. Ze zijn erg stil ook op rotonde`s. Gewoon terug gaan naar je dealer dit moeten ze op lossen en anders maar een nieuwe toch?.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 3rd Gear member
Ik heb die problemen ook niet. Ik zou idd even langs de garage langsgaan.
Dat trillen bij koude motor herken ik van mijn vorige auto. Dat was een Vectra cdti 150pk. Die had dat als ik met koude motor de snelweg opreed. Het verdween na korte tijd als de motor warm was. Kan het misschien iets met de roetfilter te maken hebben?
Dat trillen bij koude motor herken ik van mijn vorige auto. Dat was een Vectra cdti 150pk. Die had dat als ik met koude motor de snelweg opreed. Het verdween na korte tijd als de motor warm was. Kan het misschien iets met de roetfilter te maken hebben?
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
RobBob, ik heb dit ook niet hoor, misschien toch even naar laten kijken. Kan misschien te maken hebben met motorsteun.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- RobBob
- 2nd Gear member
Thnx mannen voor jullie antwoorden en tips
.
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt met de garage en dit verhaal ook doorgegeven. Het resonantieprobleem klonk hem bekend in de oren. Dat ander 'kraken' was inderdaad iets nieuws. Als uitleg bij het resoneren op 100km/h zei die persoon dat dat wel eens te maken kon hebben met een 'trillende uitlaat' op die snelheid. Probleem zou hetzelfde zijn bij de S80 ??
Ben eens benieuwd of ze iets aan dat kraken kunnen doen.
P.S. Vandaag om 05:50 vertrokken richting mijn werk bij een buitentemperatuur van 4 graden ... en niets meer te horen bij die rotonde :?: :?:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt met de garage en dit verhaal ook doorgegeven. Het resonantieprobleem klonk hem bekend in de oren. Dat ander 'kraken' was inderdaad iets nieuws. Als uitleg bij het resoneren op 100km/h zei die persoon dat dat wel eens te maken kon hebben met een 'trillende uitlaat' op die snelheid. Probleem zou hetzelfde zijn bij de S80 ??
Ben eens benieuwd of ze iets aan dat kraken kunnen doen.
P.S. Vandaag om 05:50 vertrokken richting mijn werk bij een buitentemperatuur van 4 graden ... en niets meer te horen bij die rotonde :?: :?:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus