wat kan je aansluiten op de standaard aux aansluiting van een s40?
en moet je hiervoor extra kabels aanschaffen?
greets
aux aansluiting
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@Bluevolvo,
Je kunt alles aansluiten wat een "Lijn-uitgang" heeft.
(dus een onversterkte uitgang).
Eventueel heb je een verloopplugje nodig.
Groetjes
Bob
Je kunt alles aansluiten wat een "Lijn-uitgang" heeft.
(dus een onversterkte uitgang).
Eventueel heb je een verloopplugje nodig.
Groetjes
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@Jannock,
Dan wel het volume heel laag laten op je MP3 speler (of andere audio bron). Sterk hoorbare overmodulatie heb je anders erg snel, of nog erger je blaast de ingaande poort van de aux-in op.
Eea is bedoeld als lijningang, en als je de mogelijkheid hebt, de aux-ingang absoluut gebruiken met lijn-input.
Groet
Bob
Dan wel het volume heel laag laten op je MP3 speler (of andere audio bron). Sterk hoorbare overmodulatie heb je anders erg snel, of nog erger je blaast de ingaande poort van de aux-in op.
Eea is bedoeld als lijningang, en als je de mogelijkheid hebt, de aux-ingang absoluut gebruiken met lijn-input.
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Paul
- Geartronic member
Inderdaad uitkijken met je volume en je merkt heel snel de kwaliteit van de kabel.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dit moet denk ik in een ander topic.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- nossy
- 4th Gear member
Niet te hard zetten? het volume van de mp3 speler veronderstel ik dan?Jannock schreef:..mee eens Bob. Niet te hard zetten natuurlijk, maar bij werkt het met een Ipod Nano met een kabeltje zoals door Herror beschreven, uitstekend.
vr.gr., jannock
Moet je dan het aux-ingangsvolume (via menu) in de midde late staan of op maximum?
want anders als mijn mp3 speler met de hoofdtelefoon het volume al redelijk hard sta, moet ik mijn volume tot bijna op het maximum zetten voor iets degelijks te horen.
- Bart
- 8th Gear member
Nossy,
Het aux-ingangsvolume heb ik volgens mij op ca. 80% staan, het volume op mijn Ipod heb ik vol open. Je moet de radio dan wel iets harder zetten als bij een radiozender of CD, maar het zou niet veel moeten schelen.
Het aux-ingangsvolume heb ik volgens mij op ca. 80% staan, het volume op mijn Ipod heb ik vol open. Je moet de radio dan wel iets harder zetten als bij een radiozender of CD, maar het zou niet veel moeten schelen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- nossy
- 4th Gear member
okeej, tnx KootsKoots schreef:Nossy,
had eigenlijk wel schrik om mijn volume zo hard te zetten van de mp3-speler omdat ik hier had gelezen dat er kans is voor je poort op te blazen.
Zal het zo ook eens proberen.
- SonnyBBQ
- 2nd Gear member
Ik vind het ook wel vervelend dat het volume zo stil is. Zelfs met mijn iPod op het hardst. Als je dan terug naar Radio/cd switched verschrik je je een ongeluk.
Ik ben toch aan het twijfelen om een iPod aansluiting te laten plaatsen...
Ik ben toch aan het twijfelen om een iPod aansluiting te laten plaatsen...
-
- Starter
- Contacteer:
De impedantie van een hoofdtelefoonuitgang is anders dan die van een lijnuitgang, de aux aansluiting is bedoeld voor lijnuitgangen.
Bijv: voor een ipod is de headphone out 5Ohm, de line out (via een dock of een verloopkabel, die op de dock poort komt) is 100Ohm. Door dit impedantieverschil gaat er een aantal dB verloren waardoor je moet compenseren door ofwel meer signaal te sturen (volume op ipod luider) ofwel meer te versterken (aux input volume of main volume luider). Dit heeft zoiezo een vermindere basrespons ten gevolge, en daarnaast ook nog eens ruis en vervorming door de compensatieversterking.
Beste is dus je ipod in een dock te steken en via de lineout op het dock te werken, of een verloopkabel te maken/kopen van ipod dock port naar 3.5mm jack. Via de hoofdtelefoonaansluiting is het eigenlijk niet aan te horen.
Bijv: voor een ipod is de headphone out 5Ohm, de line out (via een dock of een verloopkabel, die op de dock poort komt) is 100Ohm. Door dit impedantieverschil gaat er een aantal dB verloren waardoor je moet compenseren door ofwel meer signaal te sturen (volume op ipod luider) ofwel meer te versterken (aux input volume of main volume luider). Dit heeft zoiezo een vermindere basrespons ten gevolge, en daarnaast ook nog eens ruis en vervorming door de compensatieversterking.
Beste is dus je ipod in een dock te steken en via de lineout op het dock te werken, of een verloopkabel te maken/kopen van ipod dock port naar 3.5mm jack. Via de hoofdtelefoonaansluiting is het eigenlijk niet aan te horen.
-
- 2nd Gear member
Vorige week ook headphone-uitgang van mijn mp3 met jack-to-jack (3mm)
op Aux gezet. Wat ik ook speel met volume, geluidskwaliteit blijft zeer slecht (valt af en toe weg, zit een tik in, kraakt). Aan het kabeltje moet het niet liggen, is een dure versie van hoge kwaliteit. Lijkt wel alsof de jack in de aux van de auto te los zit.
Iemand idee?
op Aux gezet. Wat ik ook speel met volume, geluidskwaliteit blijft zeer slecht (valt af en toe weg, zit een tik in, kraakt). Aan het kabeltje moet het niet liggen, is een dure versie van hoge kwaliteit. Lijkt wel alsof de jack in de aux van de auto te los zit.
Iemand idee?
-
- Starter
- Contacteer:
Vanwege de redenen in mijn vorige post beschreven is er meer versterking nodig (om het verlies door het impedantieverschil te compenseren) en daarom is een kleine storing (door trillingen etc) veel beter hoorbaar. De enige manier om degelijk geluid uit de AUX te krijgen is via de line uitgang, als je mp3 speler dat heeft welliswaar. Een iPod heeft een line uitgang en die zit in de dock port, dit signaal gaat niet door de hoofdtelefoonversterker van de iPod (welke de geluidskwaliteit vermindert en de impedantie aanpast).