De bougies had ik zelf al vervangen.
Bougiekabels laten doen incl. verdeler en rotor.
Zetje orginele volvo kabels +/- € 135,= verdeler en rotor € 50,=
Volgens mij zelf best te doen.... de kabels zeker.
Je kunt ook alleen de kabels pakken verdeler en rotor is een keus voor je zelf.
Ik heb het laten vervangen.
Dit om alles uit te sluiten.
Luchtmassameter
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik zou eerder alleen de rotor en verdelerkap vernieuwen, die zijn meer aan slijtage onderhevig als de kabels.Je kunt ook alleen de kabels pakken verdeler en rotor is een keus voor je zelf.
Wat al wil helpen in eerste instantie is de verdeler loshalen en de "bloemkooltjes" van alle 5 contact punten af halen en tevens van de rotor.
Let wel op! De kabels moeten op de juiste plaats weer terug komen!!! Anders doet hij het helemaal niet meer!
Voor het schoonmaken van kap en rotor kunnen als het goed is de kabels allemaal blijven zitten.
Succes
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Kabels kunnen blijven zitten.
Kap schroef je zo los.
Kabels zou ik toch ook pakken het is wel een bedrag alles bij elkaar.
Maar kabels kunnen haar scheurtjes bevatten en als je de auto door een
wasbeer haald dat merk je daarna vocht verplaatst zich homogeen.
En je hebt al doorslag.
Kap schroef je zo los.
Kabels zou ik toch ook pakken het is wel een bedrag alles bij elkaar.
Maar kabels kunnen haar scheurtjes bevatten en als je de auto door een
wasbeer haald dat merk je daarna vocht verplaatst zich homogeen.
En je hebt al doorslag.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
VAndaag heb ik eens alle bougiekabels opnieuw stevig aangedrukt. Dat lijkt al resultaat te hebben. Maar die verdelekap zal ik eens openschroeven om schoon te maken.
Vind trouwens dat je daar niet zo makkelijk bij kan met die turbobuis eroverheen.
Vind trouwens dat je daar niet zo makkelijk bij kan met die turbobuis eroverheen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
een goeie controle is om er in het donker met draaiende motor een beetje water over te vernevelen met een plantenspuit bv.hans anesthesie schreef:VAndaag heb ik eens alle bougiekabels opnieuw stevig aangedrukt. Dat lijkt al resultaat te hebben.
als er vonken overslaan, geeft dat een mooi lichtspelletje... :twisted:
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Oh man...ben druk met van alles. Ik ben er nog niet aan toegekomen. Misschien morgen, dan ben ik vrij. DAdelijk weer een hele dag naar een cursus.
De schade gaat geregeld worden. Heb een nummer van de expert gekregen zodat ik een afspraak kan gaan maken bij de schademan.
Ben nog wel van plan om de verdelerkap even te lichten en schoon te schuren.
De schade gaat geregeld worden. Heb een nummer van de expert gekregen zodat ik een afspraak kan gaan maken bij de schademan.
Ben nog wel van plan om de verdelerkap even te lichten en schoon te schuren.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 20:53
Hallo,
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 20:53
Hallo,
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...
- Taxs60
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 18:16
Hallo. daar...
Het blijkt dat ik ook problemen heb met de bekende luchtmassa meter. inhouden bij wegrijden. bokken bij koude motor en niet meer remmen op de motor. Klinkt als de luchtmassa meter?
Verder vraag ik mezelf af of de airco aan en uit ook invloed heeft op die bewuste luchtmassa meter. heb het sterke gevoel dat mijn aico probleem hier namelijk niet mee opgelost wordt :oops: zie topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
wie heeft enig idee of dit verband houdt met elkaar :?:
Het blijkt dat ik ook problemen heb met de bekende luchtmassa meter. inhouden bij wegrijden. bokken bij koude motor en niet meer remmen op de motor. Klinkt als de luchtmassa meter?
Verder vraag ik mezelf af of de airco aan en uit ook invloed heeft op die bewuste luchtmassa meter. heb het sterke gevoel dat mijn aico probleem hier namelijk niet mee opgelost wordt :oops: zie topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
wie heeft enig idee of dit verband houdt met elkaar :?:
S60 BI-FUEL edition half leer
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat kan/mag wel, maar dan ga je een foutmelding krijgen, en het lampje gaat branden.Taxs60 schreef:Hallo iemand een idee... kan je de stekker van lmm eraftrekken met een draaiende motor (stationair natuurlijk)?
de motor zal ook afslaan...
- Taxs60
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 18:16
Ok Ludo, bedankt voor je bericht.
Motor uit gehad stekker eraf en dan weer starten. het duurde even voordat hij zich in de fabriekswaarde zette maar het werkte wel, motor bleef stationair lopen en de airco deed het zonder de moter op tilt te laten slaan. Duidelijk dus een probleem van de luctmassa meter. Ik hoop dan ook als het ding vervangen wordt dat het probleem met de airco ook over is. Verder ligt nu de accupol los om voor een reset.
Mochten jullie dus een een hoger stationair toerental krijgen met de aico aan dan heb je er een mogelijke dader bij. Het viel me op dat het toerental met airco al van slag was voordat het motor management de storing van de llm aan gaf. Dat is ongeveer twee weken later gekomen.
Groet Walter
Motor uit gehad stekker eraf en dan weer starten. het duurde even voordat hij zich in de fabriekswaarde zette maar het werkte wel, motor bleef stationair lopen en de airco deed het zonder de moter op tilt te laten slaan. Duidelijk dus een probleem van de luctmassa meter. Ik hoop dan ook als het ding vervangen wordt dat het probleem met de airco ook over is. Verder ligt nu de accupol los om voor een reset.
Mochten jullie dus een een hoger stationair toerental krijgen met de aico aan dan heb je er een mogelijke dader bij. Het viel me op dat het toerental met airco al van slag was voordat het motor management de storing van de llm aan gaf. Dat is ongeveer twee weken later gekomen.
Groet Walter
S60 BI-FUEL edition half leer