iMIV icm achteruitrijcamera

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member

Vandaag of morgen komt de imiv door de bus, dus ik heb het weekend iets te doen... Er ligt ook nog een achteruitrijcamera, dus ik speel met de gedachte om het meteen goed te doen. Auto betreft een V70 D5 Aut. met HU 603 en RTI dvd.

In het forum heb ik gelezen dat een schakeling via de uiteruitrijlichten goed werkt. Als je de automaat in de R zet, krijgt de camera spanning en aansluitend heb je beeld op het scherm van de RTI.

Als je de bak in D zet, kom je echter ook voorbij de R. Dat betekent dat de camera iedere keer spanning krijgt en het scherm van de RTI omhoog gaat. Voordat hij echter omhoog is, is de spanning al weer weg... Ik ben bang dat dit de levensduur van het scherm niet ten goede komt. Klopt deze gedachtengang of zie ik het verkeerd ?

Ik heb ook gedacht aan spanning via de mistlampen achter. Met een druk op de knop van de mistlampen kan ik dan zelf bepalen of de camera spanning krijgt of niet. Is dit een optie ?

Of zijn er mensen met goede ervaringen met andere aansluitingen ?
Ik ben benieuwd.
Barlin
2nd Gear member

Ik haal de spanning van de IMIV. Lijkt wel of de camera altijd spanning heeft. Als ik inderdaad van de N naar de D ga gaat hij altijd even op R en krijg ik een beeldje. Ik heb trouwens mijn scherm altijd omhoog staan en ik denk dat dat echt niet slecht is.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Het beste is om via de iMIV stroom aan te schakelen.
(kleine vertraging in de schakeling, waardoor bij snel doorschakelen de stroom er niet gelijk op komt).
Je hebt hier wel een MMAA en een update voor nodig.

- direct op de achteruit rijd verlichting is niet handig, camera krijgt echt een optater als de spanning er op komt.
- scherm omhoog/omlaag, gaat wel even goed, maar als altijd omhoog wel beter dan steeds omhoog/omlaag.
- schakelen via mistlamp, niet zo handig denk ik, dan moet je toch nog een handeling verrichten terwijl het niet hoeft.

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”