440 DL motor

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Decon Forst
Starter

Hallo,

Ik heb een Volvo 440 DL 64 kw. En ben een beetje door mijn motor heen.

Dat was heel kort gezegd voor. Mijn motor is op echt helemaal op. Maar ik heb alles aan die volvo zo "getuned" dat hij er echt top uitziet, dus ik vind het jammer om nu een hele nieuwe auto te kopen. Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuiwe motor. Nu kan ik er natuurlijk eenzelfdde bak ingooien maar het is alteid leuk als hij wat sneller is dan dat hij al is. Dus ben ik op zoek naar een snellere motor. Maar hoe ik dit oet gaan zien is moeilijker als ik dacht. Het inbouwen is geen probleem zolang er maar niet al te veel hoefd veranderd te worden. Alleen de juiste zoeken is wat moeilijker.

zoals welke motors passen er nu allemaal in een 440DL of past daar gewoon alles in. Ik zou er nnatuurlijk graag een Turbo motor inhangen maar ik weet niet of dit gaat.

2e optie is een andere motor, ja een hele andere motor. van mij part nog niet eens van volvo. Maar waar moet ik dat in godshemelsnaam zoeken.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen of kunnen doorverwijzen naar iemand die mij kan helpen.

Groeten
Niels ketelaar
440 DL
Marinus
4th Gear member

Ik zou er een 1.7 turbo inzetten met een turbo en een ecu upgrade als je echt power wilt. Ding gaat in elk geval passen, maar wat je allemaal aan electronica en ecu moet gaan aanpassen daarvan heb ik geen flauw idee.

Ik weet in elk geval dat er aardig wat R5 GT Turbo's rondrijden met een volvo 1.7 turbo uit een 440 of 480 rondrijden, maar wat het verder met de elektronica van je orginele 440 doet geen idee. Dat probleem heb je met een R5 namelijk niet zo.

Je kunt er eventueel gericht vragen over stellen op:
www.renault-tuning.com

Dan kun je altijd checken wat ze gedaan hebben om de motor werkend te krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”