740 2.0 Turbo

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
The_Dude
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:57
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Hallo allemaal, heb me net lid gemaakt van dit forum. Ziet er gezellig uit! :D

Ik ga volgende week kijken voor een nieuwe auto, een 740 station 2.0 turbo. Mijn vader reed tot voor kort met een 740 station diesel, maar die heeft hij weggedaan. ik vond dit zo een gave bak, dat ik zelf op zoek ben gegaan naar eentje...als het geregend heeft kun je daar zooooo mooi mee driften niet normaal...

Anyway, kan iemand me vertellen waar ik op moet letten bij de aankoop van deze volvo?
De wagen heeft over de 400.000 km, is op zich wel veel. Maar de verkoper zei dat deze altijd goed onderhouden is en zo...die kerel kan natuurlijk vertellen wat ie wil. Dus zou ik graag goed voorbereid zijn, kan ik mss nog wat van de prijs afdoen 8)

Hier de link... de prijs vind ik alvast niet verkeerd...


http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/889611 ... ooler.html
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Moet het per sé een 7 serie zijn?
Er staat in oost-vlaanderen nog een mooie te koop:
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/914414 ... _1991.html

Deze heeft wel mooi de helft minder gelopen, en oogt verder wel oke.
Nee, het is geen turbo, maar ja, of je echt wil driften met een Estate....
Koop liever een goedkope 740 turbo en spaar voor een + kit, dat schiet lekker op.

Of vraag hier is meer info van:
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/859229 ... 200pk.html
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Helaas, de advertentie bestaat niet meer.

Wil je echt een 740 Turbo moet je eens kijken naar de auto van +++t blijft behelpen+++ die heeft een mooie.
(Niet te koop trouwens 8) voor zover ik weet 8))
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Meer info of aankooptips?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Turbo's zijn stom.


:roll:
Volvo 940 SE
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Opletten dat het blok niet vet aanziet of voelt.
Ooit eens naar een 940 2.3 Turbo wezen kijken, die had een scheur in het blok, doch aan telefoon lekte ie absoluut niet.

Realiteit is gewoon iemand die een turbo rijdt wil gassen, dus pas op dat geen opgeblazen blok koopt, compressiemeter mee kan uitkomst bieden
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

er staat ook nog een 2.0 16V turbo station op, die zijn helemaal top, zeldzaam blok en nog een 50 pk maar als de 8 klepper.
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/836897 ... Valve.html
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

:D
Ooh wat rijd een turbo toch lekker, zeker doen!
Al was het alleen voor het verrassings effect op de medeweggebruikers :wink:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Hulzie schreef:Opletten dat het blok niet vet aanziet of voelt.
Ooit eens naar een 940 2.3 Turbo wezen kijken, die had een scheur in het blok, doch aan telefoon lekte ie absoluut niet.

Realiteit is gewoon iemand die een turbo rijdt wil gassen, dus pas op dat geen opgeblazen blok koopt, compressiemeter mee kan uitkomst bieden
Niet helemaal mee eens. Iemand die wil gassen koopt geen oude grote Volvo. En in de tijd dat ze nog nieuw werden gemaakt kocht iemand die wilde gassen wel een 535i ofzo.

En met dit soort oude auto's is het meer "vettig is prettig" dan dat alles droog moet zijn. Blokken van auto's met deze leeftijd mogen best wat vet zijn, als er maar geen hele stralen olie door komen.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Let er ook op dat er bijvoorbeeld olie langs de rubber ring van de vuldop kan komen, wat de boel ook smerig maakt(wel weer een punt om af te dingen).
Mijn motorblok is van onderen ook redelijk vettig/vies maar over het algemeen ook behoorlijk gezond, ok is wel geen turbo, van m'n nieuwe aanwinst(B200ET) moet ik dat allemaal nog goed gaan bekijken.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”