Daarom neem jij ook een Volvo in plaats van een Mercedes of een BMW?KOENTJES schreef:De keuze tussen een V70 en een XC70 maken enkel of voornamelijk op grond van een esthetische voorkeur vind ik dan weer wat zielig.
prijsverschil V70 vs XC70
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
- Locatie: Antwerpen
Ik zie het nut van de XC70 niet in, tenzij je die auto mooier zou vinden. En dat laatste is echt een discutabel argument in het geval van de XC70. Maar ja, over smaak zou je niet kunnen twisten zegt men soms (alleen wel over slechte wel).
Het is ook uitermate zelden dat je een 4x4 zou nodig hebben in ons landje (de ardennen in de winter uitgezonderd dan).
Je betaalt meer, zowel voor onderhoud als verbruik. Ik heb een tiental jaar met diverse 4x4 voertuigen gereden (van Range Rovers tot Defender) en ben uiteindelijk tot inzicht gekomen: het is niet zinvol, noch economisch, noch ecologisch.
Het is ook uitermate zelden dat je een 4x4 zou nodig hebben in ons landje (de ardennen in de winter uitgezonderd dan).
Je betaalt meer, zowel voor onderhoud als verbruik. Ik heb een tiental jaar met diverse 4x4 voertuigen gereden (van Range Rovers tot Defender) en ben uiteindelijk tot inzicht gekomen: het is niet zinvol, noch economisch, noch ecologisch.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 12.03.2008 - 23:25
amen....Fulaks schreef:Smaken verschillen gelukkig, ik ben het daar dus niet mee eens. Al dat plastic en die alu-kleurige randjes vind ik minder mooi, vooral aan de voorkant.
Ik vind beide achterkanten niet echt fraai te noemen waarbij de voorkant van de V70 mij wel enorm aanspreekt en die van de xc70 extreem niet, ik vind de plastic en aluminium-look combi echt 'weird'
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.03.2005 - 00:18
ach het blijft zo dat smaken verschillen.
Gelukkig want anders reden we allemaal met dezelfde
Gelukkig want anders reden we allemaal met dezelfde

Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Ja, de voorkant met de sterke contrasten tussen alu en zwart is wat minder mooi. Maar naar een oude wijsheid: zonder lelijk bestaat geen mooi.
Ik ben happy met mijn XC70, inclusief de alu accenten. Het is een fijne auto om te rijden en in het gebruik.
En daar gaat het toch om.....niet?
Ik ben happy met mijn XC70, inclusief de alu accenten. Het is een fijne auto om te rijden en in het gebruik.
En daar gaat het toch om.....niet?
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
Inderdaad een lastige, wat nu mooier is, XC70 of V70. Prijsverschil is in elk geval (beter) te overzien (dan bij vorig model); zeker als je AWD wel ziet zitten.
Enkel o.b.v. esthetische gronden hiervoor kiezen zou niet kunnen/zielig zijn? Waarom dan dat grote succes van de SUV; omdat alle eigenaren paardentrailers hebben :roll: . Natuurlijk liggen V70 en XC70 dicht bij elkaar en dan ontkom je er niet aan om te bepalen, waarom je nou een voorkeur hebt voor een relatief gering verschil t.o.v. het andere model. Vaak is het deels ook het wegen van gevoelens en het wegrationaliseren van dat gevoel. Ik ben niet roomser dan de Paus, die het zelf ook de hele tijd: 'Tja, die V70 is wel wat scherper gesneden...', maarreh, zo'n XC70 is wel echt meer auto...', 'of vind ik dat chroom nu toch wat overdreven...'. En dan de rationalisaties: 'Hmm, de XC70 is langzamer en verbruikt ook nog meer ' (vind ik ook ech jammer eerlijk gezegd, als de waarden uit de brochure echt kloppen). 'Maar die XC70 heeft ook echt extra rijvaardigheid in het terrein, o.a. de bodemvrijheid..'.
Los van deze discussies kijk ik overigens ook nog met een schuin oog naar de C70. Als zakelijk rijder heb ik de ruimte niet per se nodig, en open rijden vind ik eerlijk gezegd ook wel erg leuk :!:
NB heerlijk he, die luxeproblemen
Enkel o.b.v. esthetische gronden hiervoor kiezen zou niet kunnen/zielig zijn? Waarom dan dat grote succes van de SUV; omdat alle eigenaren paardentrailers hebben :roll: . Natuurlijk liggen V70 en XC70 dicht bij elkaar en dan ontkom je er niet aan om te bepalen, waarom je nou een voorkeur hebt voor een relatief gering verschil t.o.v. het andere model. Vaak is het deels ook het wegen van gevoelens en het wegrationaliseren van dat gevoel. Ik ben niet roomser dan de Paus, die het zelf ook de hele tijd: 'Tja, die V70 is wel wat scherper gesneden...', maarreh, zo'n XC70 is wel echt meer auto...', 'of vind ik dat chroom nu toch wat overdreven...'. En dan de rationalisaties: 'Hmm, de XC70 is langzamer en verbruikt ook nog meer ' (vind ik ook ech jammer eerlijk gezegd, als de waarden uit de brochure echt kloppen). 'Maar die XC70 heeft ook echt extra rijvaardigheid in het terrein, o.a. de bodemvrijheid..'.
Los van deze discussies kijk ik overigens ook nog met een schuin oog naar de C70. Als zakelijk rijder heb ik de ruimte niet per se nodig, en open rijden vind ik eerlijk gezegd ook wel erg leuk :!:
NB heerlijk he, die luxeproblemen

- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
Onze dealer geeft aan dat het verschil in weggedrag en rijervaring tussen V70 en XC70 bij nieuwe model aanzienlijk kleiner is geworden. Zelf ook ooit vorig model XC70 gereden, is inderdaad minder een rij-ijzer, om het maar eens zo te zeggen. Bij nieuwe ligt dat volgens dealer echt anders.KOENTJES schreef:Smaken verschillen, maar zelf zou ik geen XC70 kopen.
Vaak de vergelijking tussen het vorige model V70 (van mezelf) en de XC70 (van vriendin) gemaakt en dynamisch was deze laatste voor mij echt duidelijk inferieur. Veel logger gevoel en toch ook minder stabiel.
Ga morgenmiddag een XC70 D5 (GT) proefrijden, ben benieuwd..
Wat ik wel jammer vind, zijn de mindere prestaties van XC70 tov V70, zoals acceleratie en topsnelheid. Ligt niet alleen aan hogere koets, maar ook aan 4WD denk ik. Daarbij is GT qua verbruik helemaal nadelig (1,0 L/100KM onzuiniger dan manual, bij een D5 althans). Maar ondanks alles laat ik mij graag verleiden door de luxe van de nieuwe XC70..

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
HV, let op het rijgedrag van met name de achterkant van de xc70 op een snel genomen rotonde, hij zakt dan namelijk achter in de veren (buitenkant). Dit vond ik minder prettig. De oude uitvoering had dit echter nog veel meer.
Maar met four-C heb je daar helemaal geen last meer van en gaat hij super strak door een bocht, minstens zo strak als een V70.
De voorzijde voelt zowiezo al strakker dan een V70 ik denkt dat dat komt door de iets mee duwende achterwielen, hij hangt minder over het buitenste voorwiel en heeft ook geen last van een doorslippend binnenwiel bij het uitaccelereren.
Veel succes met je proefrit.
Maar met four-C heb je daar helemaal geen last meer van en gaat hij super strak door een bocht, minstens zo strak als een V70.
De voorzijde voelt zowiezo al strakker dan een V70 ik denkt dat dat komt door de iets mee duwende achterwielen, hij hangt minder over het buitenste voorwiel en heeft ook geen last van een doorslippend binnenwiel bij het uitaccelereren.
Veel succes met je proefrit.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
interessant om te horen!! Onze verkoper gaf eigenlijk aan dat hij in 4 C niet zo veel zag. Op zich begrijp ik hem wel, want wat moet je met zo'n op sportiviteit gericht onderstel in een relaxte Volvo, maar als dit de XC70 helpt om wat strakker stuurgedrag te vertonen, is het wellicht toch de moeite waard. De demo's hebben overigens geen van allen Four C, men gelooft er wellicht zelf niet heel erg in.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
4C is in de pers ook niet zo geweldig onthaald, blijkbaar speel je er in het begin even mee en laat je het dan permanent op "Comfort".
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
four-c is naar mijn mening in een xc70 meer op zijn plaats dan in een v70, heb met zowel v70 als xc70 met en zonder four-c over de zelfde wegen gereden in twee achtereenvolgende dagen. Voor mij was het duidelijk.
Nu in de praktijk gebruik ik 80% van de tijd de sport (middelste) stand, in deze stand is de auto duidelijk minder deinerig dan met standaard schokdempers. In de comfort stand wordt ik misselijk en advanced is alleen op zijn plaats bij boenderen over bv een rivierdijk of in de bergen.
Ook is me op de duitse autobahn opgevallen dat advanced de auto boven de 180 km/h erg hard maakt.
Conclussie de sportstand alleen is al zijn geld waard (voor mij dan).
p.s. de importeur heeft een demo xc70 met four-c.
Nu in de praktijk gebruik ik 80% van de tijd de sport (middelste) stand, in deze stand is de auto duidelijk minder deinerig dan met standaard schokdempers. In de comfort stand wordt ik misselijk en advanced is alleen op zijn plaats bij boenderen over bv een rivierdijk of in de bergen.
Ook is me op de duitse autobahn opgevallen dat advanced de auto boven de 180 km/h erg hard maakt.
Conclussie de sportstand alleen is al zijn geld waard (voor mij dan).
p.s. de importeur heeft een demo xc70 met four-c.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
In de standaard xc70 werd ik niet misselijk, maar we reden 10 kilometer met 5 man en dan voel je hem wel licht deinen.
Het leuke van four-c is dat het addaptive demping is, de veren zijn zover als ik weet standaard, maar de demping reageert op de imput van vele parameters.
De v70 heeft een kortere veerweg en is daarom al wat steviger daarom vindt ik four-c op een v70 minder nodig dan op een xc.
Het leuke van four-c is dat het addaptive demping is, de veren zijn zover als ik weet standaard, maar de demping reageert op de imput van vele parameters.
De v70 heeft een kortere veerweg en is daarom al wat steviger daarom vindt ik four-c op een v70 minder nodig dan op een xc.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
- Locatie: Antwerpen
Four-c is mijns inziens zelfs totaal onnodig op de V70.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]