Hallo allen,
Ik heb me ogen laten vallen op een S60 maar dan wel een uit Duitsland. Zijn er mensen die ervaring hebben met invoer uit duitsland?
Wat zijn de voordelen en wa zijn de nadelen?
Alvst bedankt.
s 60 uit Duitsland
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja er zitten hier heel veel mensen met deze ervaring, zoek even op duitsland en ik denk dat je heel veel info gaat ontvangen! Succes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Thanks Paul. We gaan even zoeken.Paul schreef:Ja er zitten hier heel veel mensen met deze ervaring, zoek even op duitsland en ik denk dat je heel veel info gaat ontvangen! Succes!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Voordeel is het prijsverschil, nadeel is dat de km.historie minder betrouwbaar is. Ik zou in een dergelijk geval het liefst kopen bij een volvo-dealer. Een nap kent men in duitsland niet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
dus maar toch bij een dealer, wellicht een in Duitsland?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Zijn zat te vinden lijkt mij, kijk maar op www.mobile.demoulay schreef:dus maar toch bij een dealer, wellicht een in Duitsland?
Je gaat toch niet helemaal vanuit Rabat kijken he
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Hahha nee niet vanuit Rabat. Woon in Nederland maar werk vaak in Rabat. Heb m daar ook nodig dus moet wel een volvo zijn.gevanje schreef:Zijn zat te vinden lijkt mij, kijk maar op www.mobile.demoulay schreef:dus maar toch bij een dealer, wellicht een in Duitsland?
Je gaat toch niet helemaal vanuit Rabat kijken hekun je beter uitbesteden.
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
ik heb mijn S60 uit dld. gehaald. Bij een handelaar, met volledige onderhoudshistorie.
Beetje papierwerk om hem in NL op kenteken te krijgen, BPM etc. betalen en je kan rijden. Klinkt veel moeilijker dan het is. Kost gewoon tijd en dat is alles.
Maar als je hem in Rabat gaat gebruiken, zet je hem dan op marokkaans kenteken?
Beetje papierwerk om hem in NL op kenteken te krijgen, BPM etc. betalen en je kan rijden. Klinkt veel moeilijker dan het is. Kost gewoon tijd en dat is alles.
Maar als je hem in Rabat gaat gebruiken, zet je hem dan op marokkaans kenteken?
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Oh wist ik niet, had met C70 geen enkele problemen hiermee. Konden zelfs het oorspronkelijk duitse kenteken achterhalen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Gertsan,
Dat probleem heb ik niet gehad.
Konden gewoon de hele historie uitlezen en kijken of alle updates gedaan waren.
Je moet sowieso ff bij de dealer langs om de taal vd BC om te zetten van Dld naar NL (of marokkaans als die optie er is
).
Dat probleem heb ik niet gehad.
Konden gewoon de hele historie uitlezen en kijken of alle updates gedaan waren.
Je moet sowieso ff bij de dealer langs om de taal vd BC om te zetten van Dld naar NL (of marokkaans als die optie er is

S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
Taal omzetten kost (als ik het me goed herinner) 55 Euro ofzo (incl. BTW)
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
taal omzetten was 35 excl.
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Benzine en handschakel. Automaat is voor mij een last.gevanje schreef:Wat zoek je eigenlijk diesel of benzine?? Handgeschakeld?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Nee, zet het eerst op een Nederlandse kenteken, vervolgens op een CI plaat dat is voor mensen die alleen in Marokko werken voor een bepaalde tijd. Zo hoeven we dus geen tax en invoergeld te betalen.Jurgen S60 schreef:ik heb mijn S60 uit dld. gehaald. Bij een handelaar, met volledige onderhoudshistorie.
Beetje papierwerk om hem in NL op kenteken te krijgen, BPM etc. betalen en je kan rijden. Klinkt veel moeilijker dan het is. Kost gewoon tijd en dat is alles.
Maar als je hem in Rabat gaat gebruiken, zet je hem dan op marokkaans kenteken?
Wat zijn redelijke prijzen voor een S60 in Duitsland?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Jurgen S60 schreef:Gertsan,
Dat probleem heb ik niet gehad.
Konden gewoon de hele historie uitlezen en kijken of alle updates gedaan waren.
Je moet sowieso ff bij de dealer langs om de taal vd BC om te zetten van Dld naar NL (of marokkaans als die optie er is).

-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Moulay, redelijke prijs is meer afhankelijk van wat een vergelijkbare auto in NL kost. Ga er van uit dat duitse import later iets moeilijker verkoopt dan NL auto's, vergelijk de prijs hier min alle kosten zoals bpm en keuring en hou vervolgens wat extra marge aan. Let wel op dat de km.stand betrouwbaar is.
Kun je mij in Rabat niet een redelijk huisje regelen??
Mijn collega is net terug uit Casablanca, droomprijsjes voor redelijke huizen maar grondprijzen nog gekker dan in NL. Is trouwens een weeeereldstad, 5 miljoen inwoners en volgens hem oo zo mooi.
Kun je mij in Rabat niet een redelijk huisje regelen??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 13:55
- Locatie: Rabat
- Contacteer:
Ik begreep van een garagehouder in Amsterdam(volvodealer) dat je via een soort bovag maar dan wel de Duitse DAT kan nagaan wat de kmstand is van de voertuig. Waarom ik de prijs wil vergelijken is dat ik die prijzen in DL veel lager liggen dan in NL en of waar is is de vraag. Maar het klopt wat je zegt wat beterft de betrouwbaarheid. Daarom wil ik liever bij een garagehouder kijken.gevanje schreef:Moulay, redelijke prijs is meer afhankelijk van wat een vergelijkbare auto in NL kost. Ga er van uit dat duitse import later iets moeilijker verkoopt dan NL auto's, vergelijk de prijs hier min alle kosten zoals bpm en keuring en hou vervolgens wat extra marge aan. Let wel op dat de km.stand betrouwbaar is.
Kun je mij in Rabat niet een redelijk huisje regelen??Mijn collega is net terug uit Casablanca, droomprijsjes voor redelijke huizen maar grondprijzen nog gekker dan in NL. Is trouwens een weeeereldstad, 5 miljoen inwoners en volgens hem oo zo mooi.

Ik huur nu een huis via de ministerie van informatie die een huis beschikkbaar stellen voor "buitenlandse" journalisten. Maar PM me als je ooit het idee hebt om te gaan voor andere informatie.