C30 niet populair?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33116
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ach maakt mij niet uit, ik vind het hem cool!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb C30 naast de A3 op mijn verlanglijst gehad. BMW 1-serie was voor mij een optie, maar paste niet binnen ons bedrijfspolicy (geen BMW, Mercedes of Koreanen).Poolrev schreef:Weet dat de gemiddelde bezoeker en poster van het Autoweek forum ruim onder de 18 is en dus nog helemaal geen ervaring heeft en enkel op fotootjes en stukken tekst afgaat... Niets van aantrekken dus...
Er moet me toch nog iets van het hart over de prijzing van de C30. Op veel plaatsen wordt geroepen dat de C30 duur is vergeleken met z 'n concurrenten (A3, 1-serie). Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb ze allemaal op een rijtje gezet toen ik een nieuwe wagen ging bestellen. Allemaal vergelijkbaar uitgerust, maar de C30 zat er bij beide modellen een paar duizend euro onder de andere. Dit komt met name doordat de uitrusting van de C30 gunstiger is en de opties vele malen goedkoper zijn dan bij z 'n (Duitse) concurrenten. Zelfs de MINI (Cooper D/Clubman Cooper D) kwam, met vergelijkbare uitrusting, fors duurder uit dan de C30...
Verder over de verkoopdoelstellingen; over 2007 heeft Volvo Nederland die op 35 stuks na, gehaald. Bijna goed dus, en de C30 is dus zeker wel succesvol te noemen alhier in de lage landen.
De offertes van de leasebedrijven voor een A3 (nog niet eens een sportsback) en de C30 vielen zeer ongunstig uit voor de A3 (maandelijks bijna 40 euro duurder. Ik ben daarbij uitgegaan van diesel (1.9d 105 pk vs 1.6d) waarbij ik de A3 op het uitrustingsniveau van een kinetic wilde hebben (dus geintegreerde radio, auto airco, lichtmetaal) en verder als optie cruisecontrol). Komt daarbij dat de catalogusprijs van de A3 op ongeveer hetzelfde niveau uitkwam als de C30, maar in totaal toch wat kaler aangekleed was. Omdat ik een deel van de lease(meer)prijs betaal, was de keuze niet al te moeilijk. Dus C30 duur ten opzichte van A3, nee dacht het niet. En dan moet je het in de A3 doen met een verouderde rumoerige TDI-motor. Wel lekker fel natuurlijk, maar weinig subtiel in het gebruik.
Ik denk dat BMW wel een goede deal heeft met een BMW 118d corporate lease: Aangekleed net iets duurder dan een C30, maar wel met een 136 pk motor. De leaseprijzen voor deze auto ten opzichte van een C30 ken ik niet.
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Verder over de verkoopdoelstellingen; over 2007 heeft Volvo Nederland die op 35 stuks na, gehaald. Bijna goed dus, en de C30 is dus zeker wel succesvol te noemen alhier in de lage landenPoolrev schreef:Weet dat de gemiddelde bezoeker en poster van het Autoweek forum ruim onder de 18 is en dus nog helemaal geen ervaring heeft en enkel op fotootjes en stukken tekst afgaat... Niets van aantrekken dus...
Er moet me toch nog iets van het hart over de prijzing van de C30. Op veel plaatsen wordt geroepen dat de C30 duur is vergeleken met z 'n concurrenten (A3, 1-serie). Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb ze allemaal op een rijtje gezet toen ik een nieuwe wagen ging bestellen. Allemaal vergelijkbaar uitgerust, maar de C30 zat er bij beide modellen een paar duizend euro onder de andere. Dit komt met name doordat de uitrusting van de C30 gunstiger is en de opties vele malen goedkoper zijn dan bij z 'n (Duitse) concurrenten. Zelfs de MINI (Cooper D/Clubman Cooper D) kwam, met vergelijkbare uitrusting, fors duurder uit dan de C30...
Verder over de verkoopdoelstellingen; over 2007 heeft Volvo Nederland die op 35 stuks na, gehaald. Bijna goed dus, en de C30 is dus zeker wel succesvol te noemen alhier in de lage landen.

Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb C30 naast de A3 op mijn verlanglijst gehad. BMW 1-serie was voor mij een optie, maar paste niet binnen ons bedrijfspolicy (geen BMW, Mercedes of Koreanen).
De offertes van de leasebedrijven voor een A3 (nog niet eens een sportsback) en de C30 vielen zeer ongunstig uit voor de A3 (maandelijks bijna 40 euro duurder. Ik ben daarbij uitgegaan van diesel (1.9d 105 pk vs 1.6d) waarbij ik de A3 op het uitrustingsniveau van een kinetic wilde hebben (dus geintegreerde radio, auto airco, lichtmetaal) en verder als optie cruisecontrol). Komt daarbij dat de catalogusprijs van de A3 op ongeveer hetzelfde niveau uitkwam als de C30, maar in totaal toch wat kaler aangekleed was. Omdat ik een deel van de lease(meer)prijs betaal, was de keuze niet al te moeilijk. Dus C30 duur ten opzichte van A3, nee dacht het niet. En dan moet je het in de A3 doen met een verouderde rumoerige TDI-motor. Wel lekker fel natuurlijk, maar weinig subtiel in het gebruik.
Ik denk dat BMW wel een goede deal heeft met een BMW 118d corporate lease: Aangekleed net iets duurder dan een C30, maar wel met een 136 pk motor. De leaseprijzen voor deze auto ten opzichte van een C30 ken ik niet.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Idd, die 1.9TDI is erg rumoerig en verouderd. De 1.6D is daarbij een stuk soepeler en ik durf zelfs te zeggen dattie feller is dan de 1.9TDIHulsberry schreef:...En dan moet je het in de A3 doen met een verouderde rumoerige TDI-motor. Wel lekker fel natuurlijk, maar weinig subtiel in het gebruik.

Vergis je zelfs met die motor niet, zeker als de opties erbij komen. 17 inch velgen betaal je je bij BMW helemaal scheel aan. Ook de leaseprijzen liggen ruim boven die van de C30, tenminste, bij onze lease-regeling in ieder gevalHulsberry schreef:Ik denk dat BMW wel een goede deal heeft met een BMW 118d corporate lease: Aangekleed net iets duurder dan een C30, maar wel met een 136 pk motor. De leaseprijzen voor deze auto ten opzichte van een C30 ken ik niet.
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Of 1.6D feller is dan een 105 pk TDI heb ik niet kunnen merken tijdens de proefrit met de C30. Ik rij nu een Golf V met een dergelijke motor en ik merkte tijdens de proefrit dat de 1.6D wat minder een schop in mijn rug gaf. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn Golf wat beter ingereden is dan het proefritmodelletje :twisted: . Wat ik een groot voordeel ten opzichte van de TDI vond is dat de krachtenverdeling wat gelijkmatiger is en je minder snel het idee hebt dat je hard rijdt (ook door het rustige lopen van de motor).
Klopt het trouwens dat in de Mini diesel dezelfde motor ligt als in de C30. Zo ja, dan heeft de Volvo de geluidisolatie van de motor goed voor elkaar: in de Mini maakt die motor toch een teringherrie!
Klopt het trouwens dat in de Mini diesel dezelfde motor ligt als in de C30. Zo ja, dan heeft de Volvo de geluidisolatie van de motor goed voor elkaar: in de Mini maakt die motor toch een teringherrie!
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
In de Mini Cooper D ligt inderdaad dezelfde motor. Isolatie in de MINI is idd ook minder, wat vooral komt door de (veel) kleinere motorruimte = minder ruimte voor isolatie en zit je dichter bij het blok.
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Duidelijk! Die Mini was met die motor trouwens wel erg snel!Poolrev schreef:In de Mini Cooper D ligt inderdaad dezelfde motor. Isolatie in de MINI is idd ook minder, wat vooral komt door de (veel) kleinere motorruimte = minder ruimte voor isolatie en zit je dichter bij het blok.
- Eddy S60
- 6th Gear member
- Berichten: 3806
- Lid geworden op: 23.03.2008 - 16:15
- Locatie: Katwijk aan Zee
Ik rij er nu vier maanden in en ik vind het nog steeds een fijne auto, en aan elke auto is wel iets te vinden wat niet goed is.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
- Android
- 3rd Gear member
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25.12.2007 - 20:29
- Locatie: Zottegem, Belgium
Mini is natuurlijk ook ca. 200kg lichter dan de C30. Daardoor zal het snelheidsgevoel waarschijnlijk ook wel wat hoger liggen.Hulsberry schreef:Duidelijk! Die Mini was met die motor trouwens wel erg snel!Poolrev schreef:In de Mini Cooper D ligt inderdaad dezelfde motor. Isolatie in de MINI is idd ook minder, wat vooral komt door de (veel) kleinere motorruimte = minder ruimte voor isolatie en zit je dichter bij het blok.
En idd, aan elke auto zijn minpunten, zeker een nieuw model.
- Hulsberry
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 20:56
Daar zijn de meningen dan wel over verdeeldPoolrev schreef:[quote="T.MuldeR]Maar wel 200 Kg MEER plezier
ik vond een mini voor mijn doeleinden toch iets te sportief rijden. Zeker dat onderstel in combinatie met de knalharde stoelen. Ik zag mezelf geen 45.000 km per jaar rijden met zo'n bakkie...
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Klopt helemaal, de C30 is zeker comfortabeler. Maar ik heb jaren een classic Mini gereden (die ik overigens nog steeds heb) en die was nog vele malen harder dan de huidige MINI, dus ben wel wat gewend zegmaar
. Daarnaast heb ik een poosje een nieuwe MINI Cooper gehad, en die wegligging kan de C30 nog zeker niet aan tippen.
Daar tegenover staat dat de MINI weer niet kan tippen aan het (rij)gemak en comfort van de C30. Al zijn ook over het comfortgehalte van de C30 de meningen hier op 't forum verdeeld
.

Daar tegenover staat dat de MINI weer niet kan tippen aan het (rij)gemak en comfort van de C30. Al zijn ook over het comfortgehalte van de C30 de meningen hier op 't forum verdeeld

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33116
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zullen we die titel niet aanpassen?
Ik vind dat afzeiken zo onaardig klinken...
Ik vind dat afzeiken zo onaardig klinken...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Guinness
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 13:25
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
@Paul: ik zou eigenlijk geen betere titel weten, omdat het gewoonweg echt (azijn)zeiken is wat er op het Autoweek forum gebeurt. Ik lees er amper valide argumenten. Men komt niet veel verder dan 'het is niets meer dan een dure Focus' of 'de kofferbak is zo klein'. :sleepy2:
I think animal testing is a terrible idea.
They get all nervous and give the wrong answers.
They get all nervous and give the wrong answers.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40794
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Titel aangepastPaul schreef:Zullen we die titel niet aanpassen?
Ik vind dat afzeiken zo onaardig klinken...
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
Ach, ook als je naar de reacties op artikelen op AutoWeek.nl kijkt valt op dat er veel gezeurd wordt over C30 = Ford Focus. Maar oh wee als je iets verkeerds zegt over het feit dat A3 = Golf = Leon = Octavia.
Persoonlijk denk ik ook dat een en ander te verklaren is door de combinatie van (zoals eerder aangegeven):
- Premium prijsstelling
- Gedurfd design
- Niet praktisch: Geen 5-deurs, kleine kofferruimte
Maar ook door:
- Geen 'downsizing' turbomotoren
- Verkopen grotendeels afhankelijk van leasemarkt (nieuwe modellen lopen hard en zakken daarna redelijk snel in)
Van een 1 serie en een A3 kun je met goed fatsoen nog zeggen dat ze inzetbaar zijn als 'gezinshatchback', terwijl de C30 eigenlijk meer een coupe is. De keuze voor een C30 is een zeer specifieke. Enneh hoeveel coupeetjes worden er nu helemaal verkocht?
Ik las op het AutoWeek forum dat iemand de Mini meer 'premium' vond dan de C30. Die persoon had zeker nog nooit in een Mini gezeten, da's namelijk nog eens echt plastic-fantastic daarbinnen!
Persoonlijk denk ik ook dat een en ander te verklaren is door de combinatie van (zoals eerder aangegeven):
- Premium prijsstelling
- Gedurfd design
- Niet praktisch: Geen 5-deurs, kleine kofferruimte
Maar ook door:
- Geen 'downsizing' turbomotoren
- Verkopen grotendeels afhankelijk van leasemarkt (nieuwe modellen lopen hard en zakken daarna redelijk snel in)
Van een 1 serie en een A3 kun je met goed fatsoen nog zeggen dat ze inzetbaar zijn als 'gezinshatchback', terwijl de C30 eigenlijk meer een coupe is. De keuze voor een C30 is een zeer specifieke. Enneh hoeveel coupeetjes worden er nu helemaal verkocht?
Ik las op het AutoWeek forum dat iemand de Mini meer 'premium' vond dan de C30. Die persoon had zeker nog nooit in een Mini gezeten, da's namelijk nog eens echt plastic-fantastic daarbinnen!
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Tiens, en daar ligt ook een beetje het probleem.Cavallino schreef: {...} Ik las op het AutoWeek forum dat iemand de Mini meer 'premium' vond dan de C30. Die persoon had zeker nog nooit in een Mini gezeten, da's namelijk nog eens echt plastic-fantastic daarbinnen!
Het lijkt het net niet te hebben voor veel mensen. en de mini heeft het wel vinden "ze"
Volvo probeert het nu met het "verhippen" van de buitenkant, en een prijsverlaging.
En geef toe 20.000 euro is niet veel (in Nederland)
maar de X-factor heeft ie niet in de ogen van veel mensen.
en daar zit 't m nu net.
Best jammer eigenlijk.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
De C30 is blijkbaar een nicheproduct. Te 'hip' en onpraktisch voor de gemiddelde hatchback-koper, en aan de andere kant weer te 'serieus' voor het koperspubliek van de Mini, 500 etc.
Kijk naar Alfa: Hoe beter/mooier de auto's worden (159, Brera), hoe minder ze verkopen. Om diezelfde redenen denk ik. Doet er ook allemaal niet toe, voor mij is de C30 precies goed.
Kijk naar Alfa: Hoe beter/mooier de auto's worden (159, Brera), hoe minder ze verkopen. Om diezelfde redenen denk ik. Doet er ook allemaal niet toe, voor mij is de C30 precies goed.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce