Iemand bekend met PPC tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
s60magic
4th Gear member

Iemand bekend met PPC tuning?
Bij een 140pk benzine vanaf bj 2002 is het niet meer mogelijk de originele flash te vervangen, doordat de flash en de processor samen zijn gevoegd in een component. Dit wil niet door de zogenaamde OKI processor. Een PPC module ( een soort kastje te koop bij tuners ) is aan te sluiten via de OBD stekker en opnieuw te programeren en stijgt het vermogen van 140pk naar 180pk. Na een garage bezoek kan na het resetten van de software de update verloren gaan dan moet je via internet nieuwe software downloaden en herprogrameren, dit is zelf tedoen. Is iemand hiermee bekend?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ja, wordt door allerlei tuners aangeboden.
Maar beter is maatwerk. Ga maar eens te raden bij de forumsponsors.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Even een misverstand uit de wereld helpen.
Waar zit het verschil in maatwerk tussen PPC tuning en andere vorm van tuning?

PPC is namelijk LEEG als je 'm ontvangt.
Je koppelt 'm aan de auto, en de software wordt uitgelezen en bewaard op de memorycard die in de PPC zit.

Vervolgens koppel je de PPC aan je PC, welke via internet gaat zoeken naar specifieke software voor jouw auto en software combinatie.

Als deze beschikbaar is, zal deze direct gedownload kunnen worden.
Kan dit niet, dan wordt deze software voor je gemaakt.

Mocht je auto of software geheel onbekend zijn, dan zal dat bij voorbaat bekend zijn, en zal je gevraagd worden te verschijnen om de software te testen.

Elke update die je van de dealer krijgt, wordt weer verwerkt in updates, zodat je altijd weer kunt updaten via je PPC en niet terug hoeft naar je tuner om het motor management weer te updaten.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

Hi Volvotech, is het ook mogelijk om specifieke wensen van klanten in de software te programmeren. Ik geloof dat Ben dit bedoeld met Maatwerk.
Ik zie wel dat je de PPC voor een mooie prijs op je webshop heb staan, misschien bestel ik wel een unit bij je.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hall xc-men,

Jazeker is het mogelijk specifieke wensen in de software te programmeren. Dit wordt dan centraal netjes opgeslagen, en daar wordt weer rekening mee gehouden bij updates.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Nadeel van PPC t.o.v. maatwerk lijkt me toch dat de tuner de auto niet 'in handen' heeft. Je moet uitgaan van iets dat 'iemand' heeft voorgebakken zonder dat hij jouw auto heeft gezien en/of gehoord/gevoeld.
Ik zou het vergelijken met een open hartoperatie via internet ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
liquid_force
6th Gear member

als de leverancier goede connecties met de leverancier van de PPC heeft komt er een auto-specifieke-software in de PPC ... duurt gewoon iets langer, maar het is wel beter.... (ja, ik spreek uit ervaring :p)
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

@ liquid force,
Wie kan je dan als leverancier aanraden?
liquid_force
6th Gear member

Rica levert PPC tuning naast hun gewone tuning aan, en die leveren maatwerk ... ik heb het zelf direct door BSR laten doen ...
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

Ik zat ook aan die twee bedrijven te denken, maar Volvo Tech heeft nu ook een PPC met een iets lagere prijs. Ik zal eens een mail sturen naar Volvo Tech voor meer info.
liquid_force
6th Gear member

ik heb zelf geen ervaring met VolvoTech, maar de uitleg hierboven van hem ziet er precies uit zoals het zou moeten gaan, en de algemene reputatie van VolvoTech is erg goed ... dus daar zul je je zeker geen buil aan vallen dan :)
tjompe

liquid_force schreef:als de leverancier goede connecties met de leverancier van de PPC heeft komt er een auto-specifieke-software in de PPC ... duurt gewoon iets langer, maar het is wel beter.... (ja, ik spreek uit ervaring :p)
En blijft de prijs dan dezelfde ?
T.
liquid_force
6th Gear member

zover ik weet wel ja
Edgar
5th Gear member

VolvoTech schreef:Even een misverstand uit de wereld helpen.
Waar zit het verschil in maatwerk tussen PPC tuning en andere vorm van tuning?

PPC is namelijk LEEG als je 'm ontvangt.
Je koppelt 'm aan de auto, en de software wordt uitgelezen en bewaard op de memorycard die in de PPC zit.

Vervolgens koppel je de PPC aan je PC, welke via internet gaat zoeken naar specifieke software voor jouw auto en software combinatie.

Als deze beschikbaar is, zal deze direct gedownload kunnen worden.
Kan dit niet, dan wordt deze software voor je gemaakt.

Mocht je auto of software geheel onbekend zijn, dan zal dat bij voorbaat bekend zijn, en zal je gevraagd worden te verschijnen om de software te testen.

Elke update die je van de dealer krijgt, wordt weer verwerkt in updates, zodat je altijd weer kunt updaten via je PPC en niet terug hoeft naar je tuner om het motor management weer te updaten.
Op deze manier blijf je een software update krijgen... je krijgt niet voor niks een software update, die is gekoppeld aan een nummer. Dus als je het goed wilt doen moet je wel terug naar je tuner anders wordt de oude software gebruikt en heeft de update geen nut gehad. De eerst volgende beurt krijg je dus weer een software update...
Hartog biedt beide aan, misschien de andere forum sponsoren ook wel.

@volvotech, of is het zo dat de update vd dealer te uploaden is via internet en je dus de software update vd dealer wel behoudt?

suc6
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

@Edgar,

Inderdaad.
Na een dealerbezoek lees je gewoon de auto weer uit, upload je je nieuwe software naar de PPC omgeving en download je weer een geupdate versie.

In een voorkomend geval, is er voor jouw configuratie (nog) geen update beschikbaar, die heb je dan binnen 3 dagen wel weer beschikbaar.

(het PPC systeem alarmeert beheerders die vervolgens de update kunnen klaarmaken!)

Groet

Bob
www.volvotech.eu

Richard
7th Gear member
Contacteer:

Als ik dit zo lees kun je dus zelf je auto programmeren dan? En aangeven hoeveel vermogen etc. je wilt hebben? Is dit niet wat gevaarlijk omdat je niet precies weet wat je auto aankan?
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

@Richard S,

Nee. Je kunt niet zelf programmeren.

Wat je doet met de PPC, is zelf controle hebben over wanneer de auto getuned is en wanneer niet. (voor je 'm naar de dealer stuurt bijv.)

Verder kun je zonder naar je tuner te moeten, na een upgrade van de Volvo dealer, eenvoudig zelf weer tunen.
(Je leest na de update van de dealer de nieuwe software weer uit je auto, die gaat naar de PPC server en je krijgt weer passende getunede software terug).
www.volvotech.eu

Richard
7th Gear member
Contacteer:

VolvoTech, Ok, dat is een stukje duidelijker. Dank je voor de heldere uitleg.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Edgar
5th Gear member

Dus is maatwerk beter?
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
tjompe

xc-men schreef:...
Ik zie wel dat je de PPC voor een mooie prijs op je webshop heb staan, misschien bestel ik wel een unit bij je.
Lijkt me inderdaad een faire prijs; Ik deed nazicht bij een verdeler van PPC in België en daar vraagt men 875 Euro zonder btw.

Ik kreeg ook te horen dat in de prijs de plaatsing was inbegrepen (half uurtje werk), maar als ik het goed begrijp is er geen werk aan de plaatsing (enkel aansluiten op OBDII en richtlijnen volgen) of kan er nog iets verkeerd lopen ?

T.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”