Volvo werkt aan een biturbo ‘sportdiesel’
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Maar dat is het punt niet.
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mogelijk wel, een 300pk R was "te" duur in vergelijking tot de concurrenten (en zeker inn vergelijking tot de illustere voorgangers) hij speelde mede daardoor geen rol van betekenis, als een 4 cilinder > 200pk diesel Volvo substantieel meer gaat kosten dan een 136pk diesel heb je mogelijk weer zo'n dilemmaCojones schreef:Maar dat is het punt niet.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Je haalt nu twee topics door elkaar. MDA heeft het over dat de 2.0D, die gertsan aanhaalt niet te vergelijken is met de eerder genoemde duitse, zeer efficiente diesels. Het ging hier even niet over "alle waar naar zn geld", maar over het feit dat de 2.0D dus niet de sportdiesel is waar het in dit topic over ging.
Volvo 940 SE
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Cojones schreef:Je haalt nu twee topics door elkaar. MDA heeft het over dat de 2.0D, die gertsan aanhaalt niet te vergelijken is met de eerder genoemde duitse, zeer efficiente diesels. Het ging hier even niet over "alle waar naar zn geld", maar over het feit dat de 2.0D dus niet de sportdiesel is waar het in dit topic over ging.
Helemaal mijn idee... Als je wil gaan vergelijken met de 200+ pk club (in wezen de huidige stand van zaken wat betreft high performance diesel), zul je toch echt met iets anders moeten komen dan een 136pk 2.0D.
Het voorbeeld van MB en BMW laat ook meteen zien dat je toch echt aan hele nieuwe technologie gebonden zult zijn zoals twin-turbo's en dat de trent om voor 4-cylinders te kiezen met een wat kleinere inhoud ipv grotere motoren er ook aan zit te komen (dus inderdaad waarschijnlijk weinig toekomst voor de D5 als ie niet snel meer dan 200 pk gaat produceren).
Die 2.0D is wel degelijk een goede kandidaat om een sport-diesel te ontwikkelen, maar die sport-diesel bestaat dus nog echt niet in het volvo-assortiment.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat zou de 2.2 mogelijk zijnCojones schreef:Je haalt nu twee topics door elkaar. MDA heeft het over dat de 2.0D, die gertsan aanhaalt niet te vergelijken is met de eerder genoemde duitse, zeer efficiente diesels. Het ging hier even niet over "alle waar naar zn geld", maar over het feit dat de 2.0D dus niet de sportdiesel is waar het in dit topic over ging.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Klopt.bart simpson schreef:dat zou de 2.2 mogelijk zijnCojones schreef:Je haalt nu twee topics door elkaar. MDA heeft het over dat de 2.0D, die gertsan aanhaalt niet te vergelijken is met de eerder genoemde duitse, zeer efficiente diesels. Het ging hier even niet over "alle waar naar zn geld", maar over het feit dat de 2.0D dus niet de sportdiesel is waar het in dit topic over ging.
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Jongens toch,geen 4 cilinders in Volvos topdiesels,volstrekt onmogelijk!!Volvos vijfcilinderdiesel word hier precies al door velen afgeschreven????Is toch nog betrekkelijkjong??Heeft nog een lang leven voor de boeg,een zijt maar zeker,als men bronnen kloppen,zullen ze binnen afzienbare tijd zelfs een voortrekkersrol spelen op gebied van dieselmotoren!!