"lederen" bekleding
- Oceanracer
- Geartronic member
Er is duidelijk door juristen reeds naar gekeken. Bij textiel/leder wordt gemeld dat de zijkussens met leder zijn bekleed. Bij leder wordt hier (bewust?) met geen woord over gerept. Met andere worden: De klanten worden (bewust?) misleid door Volvo. :evil:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die omschrijving bij textiel/leer is meer bedoeld om aan te geven waar de stof zit en waar het leer zit, de voor en zijkanten van het zitkussen en de achterzijde van de rugleuning zijn ook gewoon van kunstleer gemaakt.Oceanracer schreef:Er is duidelijk door juristen reeds naar gekeken. Bij textiel/leder wordt gemeld dat de zijkussens met leder zijn bekleed. Bij leder wordt hier (bewust?) met geen woord over gerept. Met andere worden: De klanten worden (bewust?) misleid door Volvo. :evil:
Er staat (zoals meerderen nu ook ontdekt hebben) helemaal nergens in folders dat alles van leer is, dat is puur een aanname die hier door een aantal forummers gedaan wordt, ik zie er toch echt geen misleiding in, maar als je het zo wilt zien ga dan vooral een rechtzaak aan, ik geef je alleen weinig kans op basis van die verkeerde aannames.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die lui zijn inderdaad nogal lawsuitgeil, maar leef je eens flink uit als je het gelijk aan je kant meentCarfreak schreef:Als ik Amerikaan was geweest zou ik er nog over nadenken Bart!
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik weet/wist al jaren dat er nepleer gebruikt is/wordt. Niets nieuws onder de zon. Bij Volvo is niets wat het lijkt. ::D
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het is duidelijk dat ik mijn "kennis" beter niet had kunnen delen en iedereen zielsgelukkig in de waan had moeten laten, ga als je meent dat je een zo groot onrecht is aangedaan vooral in discussie met Volvo, die zitten op de Stationsweg 1 in Beesd, ik ken alleen de uitkomst al, juristen doen namelijk ook vaak aannames die uiteindelijk niet kloppen.Oceanracer schreef:Mijn vrouw zegt nu ook dat het echt wel allemaal leer is. Dan zal ik het wel verkeerd hebben.
Misschien dat Bart Simpson zijn kennis daarover wil delen?
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik ben niet boos of teleurgesteld hoor, Bart. Ik kon het alleen niet hard maken. Ik wist eigenlijk ook niet hoe of via wie ik er ooit eens over was ingelicht. Het is goed dat er nu duidelijkheid over is. Is voor iedereen beter, toch.
Zoals ik al schreef, er staat (al dan niet bewust) niet dat alle leer ook echt leer is. Of je zoiets wel kan of mag aannemen zou je inderdaad via een rechtszaak kunnen uitvechten. Maar aangezien sommigen hier op het forum al zijn bedreigd door Volvo omdat ze "Boe tegen Volvo" riepen, pas ik er even voor. Er zijn trouwens wel belangrijkere zaken die ik wel zou willen voorleggen. Maar het is vechten tegen de bierkaai. Beetje David en Goliath effect. Ik ga er mijn tijd en geld in elk geval niet insteken.
Zoals ik al schreef, er staat (al dan niet bewust) niet dat alle leer ook echt leer is. Of je zoiets wel kan of mag aannemen zou je inderdaad via een rechtszaak kunnen uitvechten. Maar aangezien sommigen hier op het forum al zijn bedreigd door Volvo omdat ze "Boe tegen Volvo" riepen, pas ik er even voor. Er zijn trouwens wel belangrijkere zaken die ik wel zou willen voorleggen. Maar het is vechten tegen de bierkaai. Beetje David en Goliath effect. Ik ga er mijn tijd en geld in elk geval niet insteken.
-
- 5th Gear member
Beste Bart,
Het is juist goed dat je je kennis deelt, je bent transparanter en eerlijker/duidelijker als de forlder en da's alleen maar goed.
Dat op het forum dingen boven water komen waarbij je vraagtekens kan zetten is toch niet verkeerd!
Waarom meteen "adviseren" een rechtzaak aan te gaan?
Als je, pak hem beet, € 50.000 voor een artikel uitgeeft mag je volledige informatie eisen, want nu is het "weer" iets wat dat een bijsmaak geeft, Volvo onwaardig.
Ook al zijn de meningen vaak verdeelt, laat ieder zijn/haar mening geven.
Dat houdt het forum zo lekker levendig, leerzaam en interessant.
BartV70
Het is juist goed dat je je kennis deelt, je bent transparanter en eerlijker/duidelijker als de forlder en da's alleen maar goed.
Dat op het forum dingen boven water komen waarbij je vraagtekens kan zetten is toch niet verkeerd!
Waarom meteen "adviseren" een rechtzaak aan te gaan?
Als je, pak hem beet, € 50.000 voor een artikel uitgeeft mag je volledige informatie eisen, want nu is het "weer" iets wat dat een bijsmaak geeft, Volvo onwaardig.
Ook al zijn de meningen vaak verdeelt, laat ieder zijn/haar mening geven.
Dat houdt het forum zo lekker levendig, leerzaam en interessant.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je het verschil niet eens ziet of ervaart wat is je probleem dan? Leer is niet functioneel op de achterkant van een stoel omdat het poreus is en makkelijk vuil op kan pakken, b.v. straatvuil van kinderschoentjes, gebeurd dat heeft Volvo het gezeur weer dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden, goed doen ze het toch nooit
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan weet je meteen waar je staat, ongelijk is ongelijk en meteen klaarbartv70 schreef:Waarom meteen "adviseren" een rechtzaak aan te gaan?
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik denk zelf ook dat het nepleer duurzamer is dan echt leer. En de meeste merken verkopen hun nepleer voor leer, dus wat dat betreft zou je als koper ook beter kunnen weten.
En een beetje voer voor een discussie is altijd goed voor een forum.
En een beetje voer voor een discussie is altijd goed voor een forum.

-
- 5th Gear member
Helaas is het voor de meeste particulieren financieel niet op te brengenbart simpson schreef:Dan weet je meteen waar je staat, ongelijk is ongelijk en meteen klaarbartv70 schreef:Waarom meteen "adviseren" een rechtzaak aan te gaan?
om een zaak te beginnen(zeker niet om dit soort dingetjes) en daar wordt door bijna alle grote bedrijven handig gebruik van gemaakt.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn in deze wereld 2 totaal verschillende dingen.
Ps. Zelf ook een lederen interieur en ook na deze discussie ga ik ervan genieten want het is mooi en onderhoudsvriendelijk.
BartV70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
grappig dat je er vanuit blijft gaan dat je gelijk hebt
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Ik ga gelukkig nergens vanuit, niet aan mij besteedbart simpson schreef:grappig dat je er vanuit blijft gaan dat je gelijk hebt
Waarheid A staat op zichzelf en waarheid B gebruikt beide.
- plim
- 4th Gear member
grappige discussie is dit geworden... lawsuit of niet... misleiding of niet.... oplichting of niet... advocaat of toch doehetzelven.....plim schreef:Een collega heeft een franse V70 gekocht. Hij was in de veronderstelling dat het een volledig lederen interieur betrof. Nader onderzoek bleek uit te wijzen dat het toch geen echt leer betrof...
Kunnen we in NL ook "nep" lederen interieur aanschaffen ? Mij is wel bekend dat de combinatie stof en leer, geen echt leer betreft.
Misschien weet Uncle Olav meer ?? Of iemand anders ?
Lees bovenstaande nog eens. Ik heb het belangrijkste even vet gemarkeerd. Er is namelijk geen Volvo dealer of brochure of wat dan ook aan te pas gekomen bij de aanschaf van die Franse auto.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 5th Gear member
Hoi,
OOOOOOHHHHHH, dat verklaart alles.....een Franse Volvo.
Je weet het Franse woord voor "een klein beetje"?........Un peu
Het Franse woordje voor show?=show
Zijn lederen bekleding is dus een pueshow....en da's franse makelij
BartV70
OOOOOOHHHHHH, dat verklaart alles.....een Franse Volvo.
Je weet het Franse woord voor "een klein beetje"?........Un peu
Het Franse woordje voor show?=show
Zijn lederen bekleding is dus een pueshow....en da's franse makelij
BartV70
- josas
- 4th Gear member
In de brochure: Vol(vo)leder.....
Ach, leer in je auto kost een boel, maar wanneer het écht, helemaal van leer zou zijn, zou je misschien wel het dubbele kwijt zijn.
En misleiding in reclame mag. Er staat nl. nergens dat de stoelen helemaal van leer zijn.
Zweedse zuunigheid, zullen we maar zeggen.
Ach, leer in je auto kost een boel, maar wanneer het écht, helemaal van leer zou zijn, zou je misschien wel het dubbele kwijt zijn.
En misleiding in reclame mag. Er staat nl. nergens dat de stoelen helemaal van leer zijn.
Zweedse zuunigheid, zullen we maar zeggen.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Summum
- 6th Gear member
Het is fijn te constateren dat bs nu ook juridisch deskundig is. Toch waag ik je stelling te betwijfelen. Zoals gezegd, ik heb een procedure gevoerd voor een klant met een Astra. Die zaak werd gewonnen, omdat van de fabrikant/importeur verwacht wordt dat hij de klanten juist voorlicht. Leer is leer, punt uit. Als er sprake is van gedeeltelijk ander materiaal moet dat vermeld worden. Sindsdien is de prijslijst van de Astra aangepast, er staat nu dat alléén de zitdelen van leer zijn:bart simpson schreef:Dan weet je meteen waar je staat, ongelijk is ongelijk en meteen klaarbartv70 schreef:Waarom meteen "adviseren" een rechtzaak aan te gaan?
http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/n ... slijst.pdf
Lijkt me voor een fabrikant een kleine moeite.
Overigens betwist ik niet dat er een goede reden kan zijn om niet alle delen in leer uit te voeren. Ik denk ook dat veel klanten weinig bezwaar zullen hebben tegen gedeeltelijk leer. En er zullen er nog minder zijn die zover willen gaan dat ze gaan procederen; de kosten zullen vaak hoger zijn dan de baten.
Dit neemt niet weg dat een zeer principiële klant gewoon een sterke zaak heeft als hij het zou aankaarten. Mijn advies aan Volvo is dan ook om gewoon in de prijslijsten te vermelden dat het gedeeltelijk leer betreft. Voorkomt onduidelijkheden en wat kan er nou op tegen zijn?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Beide opties zijn als sinds jaar en dag mogelijk, dit zou duidelijkheid gegeven kunnen hebben, toch is het er niet duidelijker door geworden.bart simpson schreef:Je hebt Nidingen, dat is een geruite stof icm met (echt) leer, deze was verkrijgbaar in Off Black, Oak, Sisal, Indigo en Sandbeige en je had Svangen, dit was er alleen in Off Black en Oak en bestond uit stof met Vinyl (die laatste was het std interieur van de (Intro) Editions)plim schreef:Kunnen we in NL ook "nep" lederen interieur aanschaffen ? Mij is wel bekend dat de combinatie stof en leer, geen echt leer betreft.