activeren Advanced User Mode (AUM) op hu-603

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Totan
1st Gear member

Het lukt me maar niet om AUM te activeren, zelfs niet nadat ik de handleiding heb gelezen. Wat doe ik fout?

- Ik druk op de aan/uit toets en hou hem ingedrukt
- De radio springt direct aan
- ik laat na 5 - 10 seconden de aan/uit toets los
- Ik draai aan de 1-20 knop, en krijg slechts andere radiozenders maar geen AUM menu

De verlichting en stuurbediening van de radio werken overigens, de radio is dus goed geinstalleerd.
BartS
4th Gear member

Totan schreef:Het lukt me maar niet om AUM te activeren, zelfs niet nadat ik de handleiding heb gelezen. Wat doe ik fout?

- Ik druk op de aan/uit toets en hou hem ingedrukt
- De radio springt direct aan
- ik laat na 5 - 10 seconden de aan/uit toets los
- Ik draai aan de 1-20 knop, en krijg slechts andere radiozenders maar geen AUM menu

De verlichting en stuurbediening van de radio werken overigens, de radio is dus goed geinstalleerd.
Ik heb precies hetzelfde bij de HU 803. Doe het bovenstaande, zoals in de handleiding staat, maar AUM start niet op. Ik ben ook zeer benieuwd wat de oplossing. Het gaat om een HU 803 uit 2000.
Oceanracer
Geartronic member

Ik zou het op de onderstaande manier eens proberen:

- Zet de radio uit.
- Druk de |<< knop in en houd deze ingedrukt (dus die knop met streepje en 2 pijltjes naar links).
- Zet de radio aan en houd de knop nogsteeds (een seconde of 5) ingedrukt. Na die 5 sec verschijnt de tekst "Diver test on/off". Je zit nu in een diagnose menu.
- Draai de [1-20/disc] knop een paar keer totdat het gewenste menu in beeld komt.

Nog even voor de duidelijkheid: Je moet dus niet de aan/uit knop vasthouden maar die met de <<. Succes
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Oceanracer
Geartronic member

Ik kwam dit ook nog tegen:

1) Advanced user mode.
- Volume knop 5 sec ingedrukt houden bij het aanzetten
- Dit is beschreven in het instructieboekje

2) Diagnostic mode.
- Auto ingedrukt houden, kort de volumeknop indrukken,na 5 sec auto loslaten.
- Niet beschreven in instructieboekje

3) area selection
- 1/20 knop ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec 1/20 loslaten

4) Hidden equalizer
- source ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec source loslaten

5) Advanced diagnostic menu
<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec << loslaten

6) Fix all3 settings
- >>| ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec loslaten

7) Extended settings
-|<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec |<< loslaten
Oceanracer
Geartronic member

En ook hier is nog wat leesvoer te vinden.
BartS
4th Gear member

Hartelijk dank. De diagnostic mode kreeg ik aan de praat, maar gek genoeg wil de AUM mode nog niet lukken... ik ga het morgen nog een aantal malen proberen. Wellicht doe ik iets fout....
BartS
4th Gear member

BartS schreef:Hartelijk dank. De diagnostic mode kreeg ik aan de praat, maar gek genoeg wil de AUM mode nog niet lukken... ik ga het morgen nog een aantal malen proberen. Wellicht doe ik iets fout....
Het lukt me niet. Wellicht een oudere versie? Het gaat me eigenlijk enkel om het instellen van de ASC functie.
Oceanracer
Geartronic member

En zo dan:

Uit een oud topic:
Oceanracer schreef:Zet de radio uit. Druk de |<< knop in en houd deze ingedrukt (dus die knop met streepje en 2 pijltjes naar links). Zet de radio aan en houd de knop nogsteeds (een seconde of 5) ingedrukt. Na die 5 sec verschijnt de tekst "Diver test on/off". Je zit nu in een diagnose menu. Draai de [1-20/disc] knop een paar keer totdat "Constant Disp >>>" verschijnt. Druk op [1-20/disc]. Nu verschijnt de tekst "ASC/BAR/DAB/PI/off". Druk net zo vaak op [1-20/disc] totdat ASC knippert. Zet de radio uit en weer aan.

Je zit nu in de diagnose voor de snelheidsafhankelijke volumeregeling (ASC=Active Sound Control). In het display staat de huidige snelheid in km/h, het huidige ingestelde volume, de eerstvolgende snelheid waarbij het volume aangepast gaat worden en de tot nu toe toegepaste correctie op het volume.

Om het display weer te herstellen:
Nogmaals het diagnose menu openen (radio uit, |<< indrukken en vasthouden, radio weer aan, 5 seconden wachten). Draai nogmaals de [1-20/disc] knop naar "Constant Display". Druk op [1-20/disc] en vervolgens net zolang op [1-20/disc] totdat "off" knippert. Radio uit en weer aan en het display is weer normaal.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”