Onze V70 D5 vertoont iets vreemds, wat wij tot nu toe afgelopen week 2 keer gehad hebben.
Uur gereden, auto geparkeerd, uitgezet. 10 minuten later weer terug, auto wil niet starten, ook de startmotor gaat niet rond. de eerste keer, een andere accu aangesloten, maar steeds hetzelfde. half uurtje later weer geprobeerd.. weer niets, de volgende morgen.... niets aan de hand, auto start als normaal
2e keer situatie nagenoeg hetzelfde, alleen viel mij op dat bij het omdraaien van het contact na het gloeien wat zoemende geluidjes uit het dashboard kwamen. auto 2 uur laten staan en toen een keer geprobeerd en startte de auto zonder problemen. Rondje gereden en warm een paar keer gestart, klonk niet overtuigend... klapperende relais, als bij te lage spanning van de accu. maar startte wel door. Vandaag weer gereden en vaak gestopt, weer niets aan de hand.
Wat kan dit zijn?
niet starten warme motor (V70 d5 2002, 200.000km)
-
- Starter
De reserve sleutel had ik al geprobeerd en had geen effect, de eerst volgende keer dat het weer gebeurt (en dat hoop ik natuurlijk niet) wil ik de resevesleutel met afstandsbediening in de buurt van de stuurkolom leggen. werkt dat wel, dan kan ik mij voorstellen dat het een transponder probleem is, maar goed... dan moet het euvel nog wel een keer voorkomen.
In de zekeringkast zit een relais tbv startstroom, weet iemand met welke ik deze eens kan uitwisselen als het euvel zich weer een keer openbaart? bijvoorbeeld het relais van de alarmverlichting?
In de zekeringkast zit een relais tbv startstroom, weet iemand met welke ik deze eens kan uitwisselen als het euvel zich weer een keer openbaart? bijvoorbeeld het relais van de alarmverlichting?