Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
op een kapot achterlichtje ga je geen bon krijgen, er zitten 2 lampjes per kant (totaal dus 4), ik zie te regelmatig dat men met nog slechts 1 nog werkend lampje rondrijdt, dan is een bon terechtvolvo-jan schreef:dat bij onze v40 phase 1 het controle lampje op het dashbord voor de verlichting wel brand als je de auto op contact zet , maar met een kapot achterlicht niet :x
rijdt je 50 waar je 50 mag rijdt er een politie motor achter je met de bekende tekst: stop politie , omdat er een achtericht kapot was.
het heeft ons trouwens geen bekeuring gekost
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Volgens mij moet je wel aan beide kanten hetzelfde aantal lampjes hebben branden. Dus of 2 aan beide kanten, of 1, maar 1 aan de ene en 2 aan de andere is ook goed voor een bon.bart simpson schreef:op een kapot achterlichtje ga je geen bon krijgen, er zitten 2 lampjes per kant (totaal dus 4), ik zie te regelmatig dat men met nog slechts 1 nog werkend lampje rondrijdt, dan is een bon terecht
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je moet verlichting aan 2 kanten hebben, grilmeister weet het tot in detail
Volvo for life
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
ok 
En om weer even on topic te gaan. Wat bevalt me niet aan m'n S60:
* Interieur kraakt aan alle kanten.
* Automaat schakelt niet helemaal zo soepel als je zou willen in de eerste 3 versnellingen.
* Kwaliteit speakers niet echt geweldig.

En om weer even on topic te gaan. Wat bevalt me niet aan m'n S60:
* Interieur kraakt aan alle kanten.
* Automaat schakelt niet helemaal zo soepel als je zou willen in de eerste 3 versnellingen.
* Kwaliteit speakers niet echt geweldig.
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
off-topic
maar goed weer on-topic
beide aan de linker kant deden het niet meer de buitenste wel als je er een klap op gaf trouwens. :oops:bart simpson schreef:op een kapot achterlichtje ga je geen bon krijgen, er zitten 2 lampjes per kant (totaal dus 4), ik zie te regelmatig dat men met nog slechts 1 nog werkend lampje rondrijdt, dan is een bon terecht
maar goed weer on-topic

V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Aan de Volvorijder:
Als die Volvo inderdaad zo slecht was zoals u schrijft, zaten we toch allemaal in een anonieme Japanner?
En hoe komt het toch dat de gemiddelde Zweed ongeveer 20 jaar meegaat?
Alle auto's met voorwielaandrijving hebben een grote draaicirkel.
En voor het verbruik, moet je geen Volvo kopen.
De garage? Je eigen schuld, want er zijn zat goede garage's.
Als die Volvo inderdaad zo slecht was zoals u schrijft, zaten we toch allemaal in een anonieme Japanner?
En hoe komt het toch dat de gemiddelde Zweed ongeveer 20 jaar meegaat?
Alle auto's met voorwielaandrijving hebben een grote draaicirkel.
En voor het verbruik, moet je geen Volvo kopen.
De garage? Je eigen schuld, want er zijn zat goede garage's.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
doe je dat bij een beurt ook zo? gewoon een klap er op geven..volvo-jan schreef:beide aan de linker kant deden het niet meer de buitenste wel als je er een klap op gaf trouwens. :oops:
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
1) van kraken heb ik geen lastmenjo schreef:ok
En om weer even on topic te gaan. Wat bevalt me niet aan m'n S60:
* Interieur kraakt aan alle kanten.
* Automaat schakelt niet helemaal zo soepel als je zou willen in de eerste 3 versnellingen.
* Kwaliteit speakers niet echt geweldig.
2) Ik heb een geartronic, en buiten een enkele (inhouden terwijl hij net wil schakelen) keer nooit last van. Ik merk vaak nietseens dat hij schakelt en als ik vol gas geeft is het ongelooflijk hoe hij schakelt.
3)Ik heb een perfect geluid. Als ik 5000 euro uitgeef zal het wel beter worden maar nog nooit zo goed geluid in mijn auto gehad.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
1) Ik denk dat je hier een beetje geluk bij moet hebben bij Volvo. Mijn vorige V40 kraakte ook niet, maar heb er verschillende gereden die het wel hadden. Het is overigens vooral de afdekking van het zonnedak als die naar achter geschoven is (die afdekking dus, ik rij graag met wat meer licht in de auto, maar bij deze auto niet mogelijk). Verder kraakt er iets in beide voordeuren de rechter B-stijl en de passagiers stoel.gertsan schreef:1) van kraken heb ik geen lastmenjo schreef:
* Interieur kraakt aan alle kanten.
* Automaat schakelt niet helemaal zo soepel als je zou willen in de eerste 3 versnellingen.
* Kwaliteit speakers niet echt geweldig.
2) Ik heb een geartronic, en buiten een enkele (inhouden terwijl hij net wil schakelen) keer nooit last van. Ik merk vaak nietseens dat hij schakelt en als ik vol gas geeft is het ongelooflijk hoe hij schakelt.
3)Ik heb een perfect geluid. Als ik 5000 euro uitgeef zal het wel beter worden maar nog nooit zo goed geluid in mijn auto gehad.
2) ik heb de gewone 5 versnelling automaat. Vooral de kickdown geeft een enorm soort terugslag wat helemaal niet fijn is (vooral dat je er 2 seconden op moet wachten als je het gaspedaal in trapt). Overigens ben ik best tevreden over de automaat, rij meestal op de snelweg en heb daar dus nergens last van.
3) Is misschien net wat je gewend bent, ik had premium in de V40 en dat was duidelijk beter.
Verder is de S60 top

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
menjo, ruil je hem hier toch voor in...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jpost
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:15
- Locatie: Zutphen
Elke auto heeft minpunten, dus een S90/960 ook:
- Rubbers in de wielophanging, met name voor. Ik heb er nu twee (gehad) en beide kraakten ze op drempels.
- Deurbekleding kreukelt, als gevolg van verkeerde materialen/lijm. Erg slordig.
- Tikkende klepstoters komen nogal eens voor.
- De kofferbak van een Executive is niet zonder sleutel te openen, of je moet het knopje op het dash gebruiken.
- Krukaskeeringen begeven het wel eens. Onderdeeltje zelf kost niet veel, maar of de distributie, of de versnellingsbak moet eraf om het ding te vervangen.
- De onderkant van het dash, de stoelen enz. zijn van hard plastic, dit had best wat mooier gemogen.
Gelukkig zijn er ook een boel voordelen:
- Het rijdt heerlijk comfortabel
- Lekkere motor
- Goede stoelen
- Goede uitrusting en het werkt ook nog allemaal, zelfs na ruim 10 jaar
- Lampjes zijn binnen 5 minuten te vervangen (i.t.t. veel moderne auto's, waar de halve auto uit elkaar moet)
- Krappe draaicirkel, dus makkelijker te parkeren dan menig middenklassertje
- Degelijk
- Best betaalbaar voor zo'n dikke auto (goedkoop is natuurlijk anders)
- En vooral, het karakter van deze wagens spreekt me enorm aan
- Rubbers in de wielophanging, met name voor. Ik heb er nu twee (gehad) en beide kraakten ze op drempels.
- Deurbekleding kreukelt, als gevolg van verkeerde materialen/lijm. Erg slordig.
- Tikkende klepstoters komen nogal eens voor.
- De kofferbak van een Executive is niet zonder sleutel te openen, of je moet het knopje op het dash gebruiken.
- Krukaskeeringen begeven het wel eens. Onderdeeltje zelf kost niet veel, maar of de distributie, of de versnellingsbak moet eraf om het ding te vervangen.
- De onderkant van het dash, de stoelen enz. zijn van hard plastic, dit had best wat mooier gemogen.
Gelukkig zijn er ook een boel voordelen:
- Het rijdt heerlijk comfortabel
- Lekkere motor
- Goede stoelen
- Goede uitrusting en het werkt ook nog allemaal, zelfs na ruim 10 jaar
- Lampjes zijn binnen 5 minuten te vervangen (i.t.t. veel moderne auto's, waar de halve auto uit elkaar moet)
- Krappe draaicirkel, dus makkelijker te parkeren dan menig middenklassertje
- Degelijk
- Best betaalbaar voor zo'n dikke auto (goedkoop is natuurlijk anders)
- En vooral, het karakter van deze wagens spreekt me enorm aan
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 19:19
- Locatie: Rheezerveen
De minpunten van mijn 460 zijn:
-interieur kraakt
-licht in de kop, bij redelijk normaal optrekken spint hij heel gauw met de voorbanden
verder fijne toerauto die ook wel wil!
-interieur kraakt
-licht in de kop, bij redelijk normaal optrekken spint hij heel gauw met de voorbanden
verder fijne toerauto die ook wel wil!
volvo 460 2.0i glt 1994
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
Ik hoor veel mensen klagen over gekraak of gerammel, ik heb daar dus totaal niet last van?! Misschien toch eens kijken of er wat los zit??Spoelbakkie schreef:De minpunten van mijn 460 zijn:
-interieur kraakt
-licht in de kop, bij redelijk normaal optrekken spint hij heel gauw met de voorbanden
verder fijne toerauto die ook wel wil!
Het enige wat ik op te merken is dat je boven de 130/140 km/u wind geruis hoord.
Voor de rest top auto!
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
S40
-Afstandelijke besturing, ondanks nieuw stuurkolom/kogels/uitlijnen/bande
-Stem van HU1205 is bleugh
-Zijwindgevoelig
-Traaaaaaaaaaag op de snelweg acceleren in de 5 vanaf 100 tot 120
-Afstandelijke besturing, ondanks nieuw stuurkolom/kogels/uitlijnen/bande
-Stem van HU1205 is bleugh
-Zijwindgevoelig
-Traaaaaaaaaaag op de snelweg acceleren in de 5 vanaf 100 tot 120
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 25.11.2007 - 16:14
- Locatie: Zuidhorn
Min puntjes van mijn auto zijn toch wel het gekraak op sommige plekjes in het interieur. (dat is met sommige Duitse straten wel te merken 
Verder het elektrisch systeem waarbij opeens een lampje niet werkt, daarna een goede klap op het dashboard en het werkt weer :p

Verder het elektrisch systeem waarbij opeens een lampje niet werkt, daarna een goede klap op het dashboard en het werkt weer :p
- 440pk
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 21:59
- Locatie: Noord-Holland
Mijn 440 uit 1996:
- Drinkt Euro 95 zoals ik koffie en bier drink
- Bekleding bestuurdersstoel laat een beetje los
- Roest op de randen van de achterschermen
- Piepjes en kraakjes
- Spoiler; past naar mijn mening niet echt op zo'n model
- Het lijkt af en toe of ik de enige 440 rijder ben die van gas geven houd. Doorgaans zit er een bejaard echtpaar in die met 80 km/u de snelweg onveilig maakt
EDIT:
Ik rijd ook met grote regelmaat in de nieuwe modellen van Volvo, ook in de 5-cylinders.
De XC70 rijdt perfect, maar ik begrijp niet waarom Volvo niet bij de 2.4i/2.5t/D5/T5 modellen geen achterwielaandrijving heeft.
Dit vermogen op de voorwielen is eigenlijk te veel. Ik vind het een groot minpunt.
- Drinkt Euro 95 zoals ik koffie en bier drink

- Bekleding bestuurdersstoel laat een beetje los
- Roest op de randen van de achterschermen
- Piepjes en kraakjes
- Spoiler; past naar mijn mening niet echt op zo'n model
- Het lijkt af en toe of ik de enige 440 rijder ben die van gas geven houd. Doorgaans zit er een bejaard echtpaar in die met 80 km/u de snelweg onveilig maakt
EDIT:
Ik rijd ook met grote regelmaat in de nieuwe modellen van Volvo, ook in de 5-cylinders.
De XC70 rijdt perfect, maar ik begrijp niet waarom Volvo niet bij de 2.4i/2.5t/D5/T5 modellen geen achterwielaandrijving heeft.
Dit vermogen op de voorwielen is eigenlijk te veel. Ik vind het een groot minpunt.
- 1996 Volvo 440 1.8i -
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
V40 phase3, 1.9 td 102 pk:
- vaag onderstel (overbekend)
- vrij zachte remmen (daar wen je aan)
- sleepoog vooraan zit véééél te laag
- klokje loopt steeds paar minuten voor
- kwaliteit van de lak vind ik niet zo denderend (zwarte auto, daar zie je echt alles op..)
Los hiervan vind ik het nog steeds een fantastische, veilige auto.
- vaag onderstel (overbekend)
- vrij zachte remmen (daar wen je aan)
- sleepoog vooraan zit véééél te laag
- klokje loopt steeds paar minuten voor
- kwaliteit van de lak vind ik niet zo denderend (zwarte auto, daar zie je echt alles op..)
Los hiervan vind ik het nog steeds een fantastische, veilige auto.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey