HU-605 radio start/stopt met werken van de een op andere dag

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Bram212
Starter

Hallo allemaal,

heb ong. een jaar geleden een Volvo V40 1.6 uit het jaar 2000 gekocht. Deze heeft een HU-605 Radio drin en tot 2 maanden terug werkte dit allemaal prima.

Sinds dat ik een keer s'nachts een lampje in de auto heb laten branden, zijn de problemen begonnen. Uiteraard een lege accu de volgende dag, dus met kabels de boel opgestart, de code voor de radio ingevoerd en alles werkte weer prima. Echter 2 dagen later start ik de auto en m'n radio doet ineens helemaal niks meer, geen lampjes, geen code niks.... Ik dacht dus, mischien is dr een zekering stuk, maar 2 dagen later zit ik op de snelweg, druk voor de gein de aan/uit knop in en de radio doet het ineens weer... :? :?

Dit opeens wel en niet werken heeft zich nu 2 maanden afgespeelt en de radio doet het dan meestal 2 a 3 dagen niet en dan werkt ie weer voor 2 weken ofzo... Echter nu doet ie het al sinds 3 weken niet meer en ben bang dat hij het helemaal niet meer gaat doen :(

Ik woon vlak bij mijn werk en rij meestal maar korte stukjes. Hierdoor is de accu nooit meer goed opgeladen geweest en heb ik regelmatig een lege accu gehad. Ik dacht dat de radio het mischien niet meer zou doen als de accu onder een bepaald vermogen zakt, nu heb ik 3 dagen geleden een nieuwe accu drin gezet en hij doet nog steeds niks...

Erg vaag dus, zou het de zekering kunnen zijn of is het mischien de radio die kapot is??

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! Bij voorbaat dank. :D
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ik zou het de dealer vragen.
Over het algemeen weten hun hier wel raad mee.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
volvo_sport
1st Gear member

volgens mij zit het probleem in je stuurdraad oftewel 12v+ accesoiresturinsdraad. deze draad zorgt ervoor dat je radio spanning krijgt. de andere draad werkt wel omdat er geen code wordt gevraagd, dit is de 12v
+ draad.
Volvo V70 2.5T pacific blue pearl 360000 KM
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”