Goed, dit weekend heb ik me gewaagd aan het inbouwen van een Parrot in een Volvo V70 uit 2004.
Zat al een carkit in, en ik had netjes de car2iso2car stekker besteld. Appeltje eitje zou je zeggen...
Niet dus...
Begon al met het demonteren van het geheel. Zit allemaal zo goed in elkaar dat je het amper uit elkaar krijgt.
Vervolgens hadden ze de carkit zo gemonteerd dat zowat het hele dash eruit moest. Maargoed, ook dat uiteindelijk gelukt...
Radiopaneel losgeklikt en de oude carkit kon eruit... Deze was op de originele kabelboom gesoldeerd, waar ik geen fan van ben, maar was er opzich vrij vlot uit. Kabels netjes dichtgetaped, car2iso2car ertussen, parrot eraan, contact, en...... niets...... Das wel erg vreemd natuurlijk...
Dus ik de radio aangesloten, en ook die deed niks meer... isostekker eruit, en nogsteeds geen reactie van de radio.
GRMBL... Heb ik weer... Schijnbaar simpel klusje wordt erg lastig gemaakt...
Goed, dan de multimeter er maar bij. Blijkt dat er wel constante stroom is, maar geen geschakelde plus. Erg vreemd...
Vervolgens alle zekeringen doorgemeten, niks aan de hand...
Schiet allemaal niet op, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
- Hoe kan het dat ik na het loskoppelen van de radio geen geschakelde plus meer heb? Moet de radio opnieuw aangemeld worden bij de boordcomputer ofzo?
- Iemand van Bos CarComfort in Zoetermeer wees me op het feit dat er waarschijnlijk een verkeerde car2iso2car stekker is gebruikt. Ik heb contact gehad met optimount, de leverancier van het geheel, en die wisten me te vertellen dat er maar twee verschillende kabels zijn, eentje voor de premium-set en eentje voor de low en high performance set. Is er ergens te zien welke van de sets gemonteerd is?
- Heeft iemand enig idee hoe je het bakje links van de radio loskrijgt? Het ding zit van boven en van onderen vastgeklikt, en daarnaast nog met een stuk plastic tussen de radio en het paneel. Radio moet los neem ik aan? Hoe gaat dit in z'n werk? Heb de vier clips gevonden, maar met het losmaken daarvan bleef de radio op z'n plek...
- Is de SRS-airbag storing handmatig te resetten, of moet dit bij de dealer gebeuren? Schijnt standaard te zijn als je het paneel loshaalt. Beetje slordig imo...
Probleem HU-650
-
- 1st Gear member
Update:
Systeem is gereset, maar werkt nog niet naar behoren... Er schijnt een verbindingsprobleem te zijn tussen het RTI en de Radio...
Denk toch dat ik het hele zooitje eruit moet sleuren, en dan nog eens resetten... Blijft extreem vreemd...
Systeem is gereset, maar werkt nog niet naar behoren... Er schijnt een verbindingsprobleem te zijn tussen het RTI en de Radio...
Denk toch dat ik het hele zooitje eruit moet sleuren, en dan nog eens resetten... Blijft extreem vreemd...
- Paul
- Geartronic member
Ik zou niet naar Boscarcomfort gaan maar even naar je dealer, misschien weet die meer?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Hij is bij de dealer gereset en uitgelezen...
Die kwamen met de melding dat er een verbindingsprobleem tussen het RTI en de radio was...
Alleen de te volgen strategie is me enigszins onduidelijk...
Ben ook nog driftig verder aan het zoeken naar de bekabeling...
Voor zover ik kan terugvinden heeft het basis-audio-systeem een andere stekker dan de andere twee... In dat geval zou het betekenen dat als het geheel past, het ook moet werken, of niet?
Die kwamen met de melding dat er een verbindingsprobleem tussen het RTI en de radio was...
Alleen de te volgen strategie is me enigszins onduidelijk...
Ben ook nog driftig verder aan het zoeken naar de bekabeling...
Voor zover ik kan terugvinden heeft het basis-audio-systeem een andere stekker dan de andere twee... In dat geval zou het betekenen dat als het geheel past, het ook moet werken, of niet?
-
- 1st Gear member
Gefixt!
Kabel was goed, er was alleen een zekering ónder het dash door.
Geen foutmelding meer gekregen op het dash, en de parrot MK6100 werkt boven verwachting!
Nu alleen nog de vraag of het mogelijk is het geluid van het navigatiesysteem op een losse speaker weer te geven.
Als de carkit muziek aan het afspelen is, hoor je die namelijk niet meer...
Kabel was goed, er was alleen een zekering ónder het dash door.
Geen foutmelding meer gekregen op het dash, en de parrot MK6100 werkt boven verwachting!
Nu alleen nog de vraag of het mogelijk is het geluid van het navigatiesysteem op een losse speaker weer te geven.
Als de carkit muziek aan het afspelen is, hoor je die namelijk niet meer...