Mijn b18u schokt bij stationair, maar rijdt verder goed, haalt makkelijk 170 plus en is redelijk zuinig(1op 13/14)
-Als ik de bougiekabel aan de kant van het luchtfilter lostrek hoor ik geen verschil (bougie vonkt wel, is ietsjes zwarter dan de anderen)
-met inlaat/caburateur spray gespoten en lichte? verbetering (niet heel duidelijk)
-als ik goed luister hoor ik bij draaiende motor een gesis
kan geen compressie meten....
dus ik dacht:
-inlaatspruitstuk pakking (hoop ik)
-verbrande klep (hoop ik niet)
Hoe kan ik dus itsluiten dat hett een verbrande klep is, en heeft er iemand nog meer ideeen?
Ook, kan het kwaad om met lekke pakking door te rijden?
een cilinder doet niet mee (inlaatspruitsuk?)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Mijn volvo schokt ook bij stationair maar als hij warm is doet hij dat niet en hij haalt makkelijk 200 (op de teller) Dus weet je zeker dat hij op 3 draait? want de 440 staat erom bekend om te "schokken"
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
met 170 op de teller bedoel ik dat 180/190 ook kan. Probeer aan te geven dat de motor verder voldoende vermogen heeft.
Drie poten is ook alleen, denk ik, met stationair. Zou ook logisch zijn als het de pakking is.
Morgen een afspraak om de compressie te laten meten, niets aan de hand= pakking slecht=klep(pen), cilinder enz..
Als de auto zowiezo op drie poten zou lopen wil je er niet al te lang mee rijden, en gaat de benzine consumptie omhoog.
morgenochtend bij de plaatselijke mediterraan compressie meten.
Ik schat zelf 25 euro wat jullie?
Drie poten is ook alleen, denk ik, met stationair. Zou ook logisch zijn als het de pakking is.
Morgen een afspraak om de compressie te laten meten, niets aan de hand= pakking slecht=klep(pen), cilinder enz..
Als de auto zowiezo op drie poten zou lopen wil je er niet al te lang mee rijden, en gaat de benzine consumptie omhoog.
morgenochtend bij de plaatselijke mediterraan compressie meten.
Ik schat zelf 25 euro wat jullie?
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Denk pakking ja,moet je even met je handen aan de spruitstuk randen voelen als je olie voelt dan is die lek 

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als de uitlaat prop-prop-prop zegt dan loopt hij op 3 cylinders.
Waarschijnlijk inlaatpakking lek.
Vol vermogen haalt hij wel, komt omdat de gasschuif dan helemaal open staat, het aandeel "valse lucht" is dan zeer klein tov de nomale inlaat lucht en de cylinder doet gewoon mee. Als de gasschuif dicht is en alleen de stationairklep regelt is er een veel hogere onderdruk, aandeel valse lucht groter en zal de cylinder niet mee doen.
Verbruik zal hierdoor weinig uitmaken. Door meer lucht ACHTER de luchtmassameter toe te laten zal hij armer en dus zuiniger gaan lopen. IS ook niet goed hoor! maar vloeistofgekoelde motoren kunnen dit wat langer verdragen dnluchtgekoelde motoren. De valse lucht is ook nog ongefiltert.
Dus pakkig vervangen denk ik.
Laat je resultaat even weten?
Waarschijnlijk inlaatpakking lek.
Vol vermogen haalt hij wel, komt omdat de gasschuif dan helemaal open staat, het aandeel "valse lucht" is dan zeer klein tov de nomale inlaat lucht en de cylinder doet gewoon mee. Als de gasschuif dicht is en alleen de stationairklep regelt is er een veel hogere onderdruk, aandeel valse lucht groter en zal de cylinder niet mee doen.
Verbruik zal hierdoor weinig uitmaken. Door meer lucht ACHTER de luchtmassameter toe te laten zal hij armer en dus zuiniger gaan lopen. IS ook niet goed hoor! maar vloeistofgekoelde motoren kunnen dit wat langer verdragen dnluchtgekoelde motoren. De valse lucht is ook nog ongefiltert.
Dus pakkig vervangen denk ik.
Laat je resultaat even weten?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
vanochtend heeft de plaatselijke monteur ernaar gekeken. Die zei meteen verbrandde klep (zonder compressie) omdat als de pakking lek was de rembekrachtiger niet goed meer zou zijn (haalt zijn vacuum van de inlaat).
Maar goed, voordat de kop eraf gaat eerst vanavond compressie meten.
Is het overigens heel erg om met een verbrande klep rond te rijden?
Maar goed, voordat de kop eraf gaat eerst vanavond compressie meten.
Is het overigens heel erg om met een verbrande klep rond te rijden?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Hmmm. Als dat waar is dan heb je een gat er grootte van 2 cm.......
Je moet bij een revisie van de kleppen TOCH het inlaat/uitlaat spruitstuk losmaken dus controleer DAN eerst de pakking voordat je verder gaat om de hele kop eraf te halen.
Heeft hij trouwens de compressie gemeten? Alleen dan ben je er zeker van..
Ik vertrouw het niet, laat ik het zo zeggen.
Een verbrandde klep merk je zeker in je motor vermogen , dus ook bij 170kmph.
Je moet bij een revisie van de kleppen TOCH het inlaat/uitlaat spruitstuk losmaken dus controleer DAN eerst de pakking voordat je verder gaat om de hele kop eraf te halen.
Heeft hij trouwens de compressie gemeten? Alleen dan ben je er zeker van..
Ik vertrouw het niet, laat ik het zo zeggen.
Een verbrandde klep merk je zeker in je motor vermogen , dus ook bij 170kmph.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
ik denk dat de problemen die bovenstaand beschreven staan niet te maken hebben met falende techniek maar met falend vermogen om relaxed te rijden met een 440/460. Met 180/190/200 op de teller is het natuurlijk vragen om gedoe.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
and the numbers are: (voor de auto staand van links naar rechts
1: 13.5
2: 13.5
3: 13.75
4: 14.1 (degene die moeilijk doet)
Ook veel met remmenreiniger gespoten en toch verschil gemerkt in geluid
niets aan de hand dus (behalve pakking)
1: 13.5
2: 13.5
3: 13.75
4: 14.1 (degene die moeilijk doet)
Ook veel met remmenreiniger gespoten en toch verschil gemerkt in geluid
niets aan de hand dus (behalve pakking)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
zie je wel, pakking, compressie is dermate hoog en gelijk over de cylinders dat je ook kan aannemen dat je op alle cylinders goed sluitende kleppen hebt.
Bespaart je een dure demontage dag bij de garage,
inlaat/uitlaat pakking kan je met gemak zelf doen.
Bespaart je een dure demontage dag bij de garage,
inlaat/uitlaat pakking kan je met gemak zelf doen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
hoe hoog hoort de compressie eigenlijk te zijn?
Auto heeft 180 dkm ervaring
Auto heeft 180 dkm ervaring