lassen aan de auto
- rene en erica
- 4th Gear member
ik ga straks een gat dicht lassen rechts bij het achterwiel.ik hoor altijd dat je je accu moet loskoppelen maar is het verstandig om bv je ecu ook los te halen??graag wat tips.
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
Het los halen van je accu is zeker niet onverstandig, alleen de massa is al voldoende. Wat de betreft de ECU heb ik geen idee. Als het goed is staat de ecu ook in verbinding met de accu, op welke manier dan ook. Dus het loskoppelen van de massa moet denk ik voldoende zijn.
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 GT Turbo 1995
- rene en erica
- 4th Gear member
bedankt,voor je antwoord.
ik zal als het klaar is wat foto's plaatsen.
ik zal als het klaar is wat foto's plaatsen.
groet'n uut grunn
- rene en erica
- 4th Gear member
hij is al weg , en heeft de brandblusser mee ,haha (voor het geval dat) we duimen dan maar he?
gr erica[schild=11 fontcolor=4B0082 shadowcolor=00FFFF shieldshadow=1]ik wil een geen zwarte 480[/schild]

gr erica[schild=11 fontcolor=4B0082 shadowcolor=00FFFF shieldshadow=1]ik wil een geen zwarte 480[/schild]

groet'n uut grunn
- Auk
- 6th Gear member
haha!
Kijk maar uit met een brandblusser
als je die op je auto leegspuidt kun je m total loss verklaren.
Kijk maar uit met een brandblusser
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- Iroll
- 6th Gear member
Als het een poederblusser is wel ja. Dat goedje (een zout verbinding) vreet alle elektrische componenten op en dringt echt overal in door. Maar de meesten doen het toch niet. Als ze ff te lang liggen dan is het poeder een grote klont geworden en valt er niets meer mee te blussen.Kijk maar uit met een brandblusser als je die op je auto leegspuidt kun je m total loss verklaren
- V70 classic
- 3rd Gear member
Als je een poederblusser van de wand trekt moet je hem even gecontroleerd laten stuiteren.Iroll schreef:Als het een poederblusser is wel ja. Dat goedje (een zout verbinding) vreet alle elektrische componenten op en dringt echt overal in door. Maar de meesten doen het toch niet. Als ze ff te lang liggen dan is het poeder een grote klont geworden en valt er niets meer mee te blussen.Kijk maar uit met een brandblusser als je die op je auto leegspuidt kun je m total loss verklaren
MAW even hard op de grond zetten dan zal in de meeste gevallen die klont wel uiteen vallen.
Maar inderdaad de voorkeur gaat uit naar een CO2 of schuimblusser.
Maar ook het emmertje water wil wel eens werken.
Een poederblusser gebruik je alleen om het pand te redden want alles wat binnen staat kun je weg flikkeren.
Er zijn wel bedrijven die beweren wat inventaris te kunnen redden en je verzekerinng zal dat vergoeden maar als het na 2 jaar uit elkaar donderd kun je fluiten naar je geld.
DUS ALLE POEDERBLUSSERS HET PAND UIT
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Auk
- 6th Gear member
Haha! help k weer een discussie op gang, die al eerder met heel wat mensen gevoerd is

Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- Auk
- 6th Gear member
Lijkt me een goed idee, emmertje water in de auto meenemen, mocht het ooit mis gaanV70 classic schreef: ....
Maar ook het emmertje water wil wel eens werken.

Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- rene en erica
- 4th Gear member
gewapend met een flanelenschijf,eenluchttol,een las apperaat en een bus zwarte weet ik veel is dit het geworden.en de brandblusser hebben we niet nodig gehad
.voor ik de stoelen en zij panelen weer terug zet ga ik de binnen kant ook nog met het zelfde zwarte spul spuiten.dan kan hij er vast nog wel 19 jaar tegen.
http://picasaweb.google.nl/anna.nieke/Auto
via de link zijn de foto's te zien
ps, in het heetst v/d stijd kwam ik er halverwege achter dat ik NIET!!!! de ecu heb los gemaakt.maar toen alles klaar was, brug naar beneden,sleutel omdraaien en geen probleem.het kan dus kennelijk ook met ecu nog gekoppeld. ik had wel de - pool los.

http://picasaweb.google.nl/anna.nieke/Auto
via de link zijn de foto's te zien
ps, in het heetst v/d stijd kwam ik er halverwege achter dat ik NIET!!!! de ecu heb los gemaakt.maar toen alles klaar was, brug naar beneden,sleutel omdraaien en geen probleem.het kan dus kennelijk ook met ecu nog gekoppeld. ik had wel de - pool los.
groet'n uut grunn
- V70 classic
- 3rd Gear member
Het belangrijkste is de massa pool los omdat alle elec apparaten aan massa en plus moeten liggen om te kunnen werken,dus je moet de kring verbreken bij de accu om alles in een keer af te sluiten.
Let wel soms is een ciquit massa schakelend en moet je plus los halen (om vonken te voorkomen) maar dat was nu niet van toepassing.
tweede punt is de min van het las apparaat zo kort mogenlijk bij het laswerk.
Omdat anders de lasstroom in theorie nog door electrische en of electronica kan lopen.
En ook ZEER belangrijk, zorg dat de min of plus klem (afhankelijk van je manier v lassen de min word nl. het warmst) goed contact maakt.
Ik had het gisteren nog willen melden maar werd weggeroepen.
Ik zie dat alles naar je tervredenheid is gelukt dus is dit voor een volgende keer.
Het is nu gelukig een +klus
Let wel soms is een ciquit massa schakelend en moet je plus los halen (om vonken te voorkomen) maar dat was nu niet van toepassing.
tweede punt is de min van het las apparaat zo kort mogenlijk bij het laswerk.
Omdat anders de lasstroom in theorie nog door electrische en of electronica kan lopen.
En ook ZEER belangrijk, zorg dat de min of plus klem (afhankelijk van je manier v lassen de min word nl. het warmst) goed contact maakt.
Ik had het gisteren nog willen melden maar werd weggeroepen.
Ik zie dat alles naar je tervredenheid is gelukt dus is dit voor een volgende keer.
Het is nu gelukig een +klus

Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Lex!
- 2nd Gear member
Ziet er weer strak uit, en aan de foto's te zien is die bus met dat zwarte goedje iets van tectyl (?), bijzonder goed spul....en tegelijkertijd bijzonder smerig spul, dat wil je niet in je zondagse overhemd krijgen
en als je de binnenkant ook gaat doen zou ik 'm eerst ff goed luchten voor je het interieur er weer in klust.

480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
460 2.0i
S40 1.8 G3
- Auk
- 6th Gear member
Reken maar dat het ruikt naar gebakken Volvo 480!
Je hebt ML en gewone zwarte Tectyl.. die zwarte is goed voor buiten, maar ML (witte bus) kun je in alle holle delen van de carrosserie spuiten. Zorg wel dat alle roest weg is.
Mijn 480 heeft in totaal 5 bussen ML en 4 bussen tectyl leeggespoten gekregen..
Afgewerkte olie wil ook wel eens helpen wanneer je de auto in een stalling zet, goedkoper, maar wel hele grote troep.

Je hebt ML en gewone zwarte Tectyl.. die zwarte is goed voor buiten, maar ML (witte bus) kun je in alle holle delen van de carrosserie spuiten. Zorg wel dat alle roest weg is.
Mijn 480 heeft in totaal 5 bussen ML en 4 bussen tectyl leeggespoten gekregen..

Afgewerkte olie wil ook wel eens helpen wanneer je de auto in een stalling zet, goedkoper, maar wel hele grote troep.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- rene en erica
- 4th Gear member
tectyl met de compressor spuiten werkt geweldig.in een spuitbus zit het zelfde maar dit werkt geweldig.de hele auto heeft ooit een keer een tectyl behandeling gehad dus het viel mee.ik heb de oorzaak waarschijnlijk ook,een gat waar denk ik een dop in hoort te zitten,die er nu niet meer in zat.bij een volgende gelegenheid ongeveer het zelfde aan de andere kant,volgens mij lekkage via de antenne.maar verder voor een auto van 19 jaar oud ziet het er prima uit.
zou het overigens een idee zijn om de hole ruimtes achter de zijpanelen op te vullen met geluidswerend materiaal?????ik kan er nu nog mooi bij.
zou het overigens een idee zijn om de hole ruimtes achter de zijpanelen op te vullen met geluidswerend materiaal?????ik kan er nu nog mooi bij.
groet'n uut grunn
- Auk
- 6th Gear member
Geluidswerend materiaal. www.conrad.nl en dan kun je daar bitumen matten kopen. Deze maand geen verzendkosten, en bitumen zijn wel zeer zwaar dus gewoon je slag slaan 
Doe ik ook.

Doe ik ook.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- rene en erica
- 4th Gear member
ik weet genoeg dank.
groet'n uut grunn
- rene en erica
- 4th Gear member
ik ga even een projecttopic maken.ga ik daar verder want het is nog niet klaar.
groet'n uut grunn