nieuw met wat vragen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
DXB
1st Gear member
Contacteer:

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje het forum en heb me nu toch maar aangemeld. Mijn naam is Tommy en ik werk (en woon) in Dubai. Ik ben de trotse eigenaar van een S60 T5 uit 2001 waar ik nu wat vraagjes over heb.

Hier in Dubai stelt Volvo niet zo heel veel voor (hier worden de Japanners erg veel verkocht), ik kan dus niet lokaal even wat vragen stellen want ze hebben hier vaak geen antwoord op. Ik heb bijvoorbeeld gevraagd wat het probleem met mijn dakraam kon zijn (het schroefjes verhaal) maar dat konden ze niet zeggen, ik zou mijn auto een dag kwijt zijn voor het zoeken naar de oorzaak.

Wat probleempjes waar de dealer me nog niet mee kon helpen: De rubbers aan de zijkanten van mijn voorruit (en het stukje bij de motorkap) hebben hun langste tijd gehad. Ik ben op zoek naar nieuwe maar de mensen hier konden mij niet vertellen of het te bestellen is. Er zit een CD vast in mijn wisselaar (4 disc in-dash) en hier weten ze geen oplossing voor. Verder heb ik een probleem met het openen van mijn achterportier (het scharnier 'knakt') en een nieuw scharnier kost zo'n 50 euro, is dit juist?

Waar ik eigenlijk een bericht voor plaats is het volgende. Mijn banden zijn toe aan vernieuwing en ik weet niet zo goed wat ik er onder moet laten leggen. Het aanbod van banden is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie (ik heb trouwens de standaard T5 velgen). Zijn er bijvoorbeeld standaard banden die mensen onder een T5 laten leggen (i.v.m. het vermogen op de voorwielen) of komt het neer op persoonlijke voorkeuren?

Alvast bedankt!

Tommy
Gideon_XC90
5th Gear member

Hoi Tommy,

welkom op het forum, als je al even meeleest zul je waarschijnlijk weten dat op het forum, de eerste wedervraag is heb je PICS!!

Voor wat betreft je vraag over welk schoeisel er op je S60 moet, volgens mij is dat een zeer persoonlijk gebeuren, ik weet dat er al enkele topics over dit onderwerp gaan. Onder mijn V70 heb ik nog niet zolang geleden de wissel gemaakt van Pilot Premacy [205/55/16] naar Pilot Sport 2 [225/45/17] waarbij ik moet zeggen dat ik over de laatste zeer te spreken ben, maar dat is zeer persoonlijk.

Het knakken van de achterportier kun je dat niet verhelpen door het scharnier goed in te vetten, is een optie voordat je hier geld aan gaat uitgeven.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Battlecruiser
8th Gear member

De uitslagbegrenzer (dat platte metalen ding, dat in de deur meeschuift) wil wel eens gekke geluiden geven als ie droog staat.
En zoals V70 Bifuel reeds zegt: de scharnieren zelf kunnen ook best een beetje vet gebruiken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Henkvdz
3rd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:En zoals V70 Bifuel reeds zegt: de scharnieren zelf kunnen ook best een beetje vet gebruiken.
Ook in een zanderige omgeving zoals Dubai?
XC60, D3, 2013, Black Stone,
Rogier64
5th Gear member

Een S60 T5 bj 2001 staat (net als een V70 T5) standaard op 215/55R16-93W banden met Metis 7J-ET49 velgen. In NL gebruikt de dealer vaak Michelin Pilot Primacy. Heb ik zelf ook en is een uitstekende band. Ik overweeg na Michelin de Dunlop SP Sport Maxx. Is Japans dus wellcht goed verkrijgbaar in Dubai. Voor een defecte radio heeft Volvo een ruilprogramma. Oude inruilen en een gereviseerd model er weer in. Maar ik weet niet of dat ook daar geldt? Het schroefjes verhaal van het schuifdak is mij niet duidelijk. Uiteraard zijn ook rubbers te bestellen door de dealer.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
DXB
1st Gear member
Contacteer:

Heren bedankt voor jullie reacties!

@V70Bi_fuel: Ik heb maar 1 foto maar ik weet niet hoe ik deze kan uploaden.

@V70Bi_fuel & Battlecruiser: Het is de uitslagbegrenzer die kraakt (bedankt voor de omschrijving). Ik zal het volgende week eens proberen. Is het ook mogelijk om WD-40 te gebruiken of is dit totaal iets anders?.

@Rogier: Ik weet niet of het ruilprogramma hier ook geldt maar ik vind het wel een mooie oplossing eigenlijk! Ik las een aantal verhalen over het schuifdak dat 'klapt' als je de deur dicht doet. Het is simpel te verhelpen door 2 schroefjes aan te draaien, daar komt het schroefjesverhaal vandaan.

Ik zal dit weekend wat fototjes nemen en als iemand mij kan uitleggen hoe ik ze kan uploaden (stuur maar een PM) dan probeer ik dit na het weekend.

De banden weet ik nog niet, ik zal de prijzen eens opvragen van de banden die hierboven genoemd zijn (Hollander = nog steeds zuunig).

Hoe zit het eigenlijk bij jullie met de velgen? Zijn er mensen die andere velgen onder de S60 hebben? Ik ben erg content met mijn huidige velgen maar ik vind de R-velgen erg mooi.. Iemand suggesties?
Rogier64
5th Gear member

Aha, velgen. De R-velgen noemt men bij Volvo Pegasus. Deze zijn origineel in 17" en 18" te koop. Imitatie kan ook. Zo heb ik deze Pegasus in 16" gekocht. Zie topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21558 Zowel voor- als tegenstanders van 16" Pegasus. Geeft niet, ik ben er zeer tevreden over en het is en blijft een zeer mooie stakke velg ongeacht de maat. Maar ja, ook hier geldt weer, zijn ze te koop in Dubai of ben je aangewezen op (prijzige) orginele wielen? Ook je banden zijn weer wat duurder bij grote maten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”