Aankooptip v70?

De grotere Volvo's
Plaats reactie
TonyB
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24.04.2008 - 14:26
Locatie: Emmen.

Ik ben al enige tijd van plan een Volvo V70 te kopen. Liefst bouwjaar rond de 2000. Wat kunnen jullie mij aanraden? Welke type motoren moet ik niet hebben? Heb liefst een benzine.

En zijn er Volvo v70's die meer dan 1600 KG mogen trekken? (Want ik zie dat het nieuwe model dit wel kan)

Alvast bedankt!
kevinsuus
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16.12.2007 - 15:16

er zijn 4 verschillende motoren 140/170/200/250 pk
ik weet niet of je een caravan er mee gaat trekken maar mogen allemaal 1800 kilo trekken maar als je geen dood hebt dan kan je wel een 170 pk rijden die is wat rustiger en dan is je verbruik ook niet slecht ik ga zelf warschijnlijk een v70 d5 kopen 163 pktjes sterkte met zoeken :bday:
Gebruikersavatar
Royalqwerty
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.10.2004 - 13:59
Locatie: Heemskerk

Ik had de 170pk, maar ik vond dat niet erg tot zijn recht komen. Wil je het idee hebben dat je op wilt schieten, dan zou ik toch voor een type met meer vermogen gaan, of een D5.
...compleet met airbags, ABS en S.I.P.S. rijd je nooit jezelf, maar altijd anderen in het gips...
Renault 9(11)T Automaat '86
Opel Vectra 1.6i eco '95
Jeep Cherokee 4.0LTD '98
Ford Courier 1.6 '93
Peugeot 106 1.1 ACE '92
Volvo V70 2.4 170pk exclusive '99
Saab 900 Cabrio 2.3 SE '97
Peugeot 106 1.1 Select

Volvo V70 2.5T Momentum Geartronic MY'05
Fiat 500 1.2 Lounge Duallogic
Citroën Dyane '83
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kevinsuus schreef:er zijn 4 verschillende motoren 140/170/200/250 pk
ik weet niet of je een caravan er mee gaat trekken maar mogen allemaal 1800 kilo trekken maar als je geen dood hebt dan kan je wel een 170 pk rijden die is wat rustiger en dan is je verbruik ook niet slecht ik ga zelf warschijnlijk een v70 d5 kopen 163 pktjes sterkte met zoeken :bday:
een V70/875 (1997-2000) van 2000 mag max 1600kg trekken, een V70/285 (2000-2008) mag 1800kg trekken.
Een 140pk heeft een koppel van 230Nm bij 3500 t/min een 170pk heeft "slechts" 230Nm bij 4500 t/min en is daardoor de mindere tov van de 140pk
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

Hoi,

Ik rijd een 2.4 170 Classic met een caravan van 1500 kilo. Moeiteloos bij Luik omhoog hoor. Dat van die koppels wist ik niet hoor. Dus je zou dan waarschijnlijk net zo goed een 140 pk kunnen nemen?

Succes met de aanschaf en het uitzoeken.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

VolvoKramer schreef:Hoi,

Ik rijd een 2.4 170 Classic met een caravan van 1500 kilo. Moeiteloos bij Luik omhoog hoor. Dat van die koppels wist ik niet hoor. Dus je zou dan waarschijnlijk net zo goed een 140 pk kunnen nemen?
Beter zelfs, een 140pk is niet voor niets de best verkochte motor in Europa geweest
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

Nou Bart, je gaat een beetje ver.
De meest verkochte motor in een lijn is natuurlijk niet automatisch de betere :D

De betere is subjectief en niet objectief.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

VolvoKramer schreef:Nou Bart, je gaat een beetje ver.
De meest verkochte motor in een lijn is natuurlijk niet automatisch de betere :D

De betere is subjectief en niet objectief.
daar heb je een punt, een 170pk is nerveuzer, kostte € 2.500,-- meer, verbruikte meer en had een ongunstiger liggend koppel, wat denk je zelf?
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

bart simpson schreef: daar heb je een punt, een 170pk is nerveuzer, kostte € 2.500,-- meer, verbruikte meer en had een ongunstiger liggend koppel, wat denk je zelf?
Waarom zou iemand dan een 170pk kopen (en Volvo deze aanbieden)?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Rob2u schreef:
bart simpson schreef: daar heb je een punt, een 170pk is nerveuzer, kostte € 2.500,-- meer, verbruikte meer en had een ongunstiger liggend koppel, wat denk je zelf?
Waarom zou iemand dan een 170pk kopen (en Volvo deze aanbieden)?
goeie vraag, ze werden/worden bepaald slecht verkocht, wil je meer dan een 2.4 van 140pk altijd een 2.0 Turbo nemen van 180pk
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

heerlijk en handig zo'n persoon op het forum :P
Op alle vragen een antwoord.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Gebruikersavatar
Royalqwerty
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.10.2004 - 13:59
Locatie: Heemskerk

De 170 pk was volgens mijn gegevens iets zuiniger
...compleet met airbags, ABS en S.I.P.S. rijd je nooit jezelf, maar altijd anderen in het gips...
Renault 9(11)T Automaat '86
Opel Vectra 1.6i eco '95
Jeep Cherokee 4.0LTD '98
Ford Courier 1.6 '93
Peugeot 106 1.1 ACE '92
Volvo V70 2.4 170pk exclusive '99
Saab 900 Cabrio 2.3 SE '97
Peugeot 106 1.1 Select

Volvo V70 2.5T Momentum Geartronic MY'05
Fiat 500 1.2 Lounge Duallogic
Citroën Dyane '83
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

bart simpson schreef:goeie vraag, ze werden/worden bepaald slecht verkocht, wil je meer dan een 2.4 van 140pk altijd een 2.0 Turbo nemen van 180pk
Of natuurlijk de onvolprezen 2.4T low presure turbo van 200pk!! Ik heb nu mijn 2e en ben er zeer tevreden over :-)
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die is natuurlijk ook super!
Volvo for life
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Heb net even op de site van fasttech gekeken. Ja ik weet Bart is tegen chippen maar toch een vraag. Men claimt voor een 140 pk na chippen 30 pk extra. Das op zich niet zo bijzonder omdat m.i. een 140 pk een softwarematig geknepen versie is. Maar het koppel stijgt volgens hen ook met 20 Nm. Dat is dan toch het meest interessant? Of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gevanje schreef:Heb net even op de site van fasttech gekeken. Ja ik weet Bart is tegen chippen maar toch een vraag. Men claimt voor een 140 pk na chippen 30 pk extra. Das op zich niet zo bijzonder omdat m.i. een 140 pk een softwarematig geknepen versie is. Maar het koppel stijgt volgens hen ook met 20 Nm. Dat is dan toch het meest interessant? Of zie ik iets over het hoofd?
hij gaat ook 1500 t/min sneller draaien als de 140pk om dat hogere vermogen af te geven.
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

bart simpson schreef:
gevanje schreef:Heb net even op de site van fasttech gekeken. Ja ik weet Bart is tegen chippen maar toch een vraag. Men claimt voor een 140 pk na chippen 30 pk extra. Das op zich niet zo bijzonder omdat m.i. een 140 pk een softwarematig geknepen versie is. Maar het koppel stijgt volgens hen ook met 20 Nm. Dat is dan toch het meest interessant? Of zie ik iets over het hoofd?
hij gaat ook 1500 t/min sneller draaien als de 140pk om dat hogere vermogen af te geven.
Ik neem aan dat je met vermogen hier het max koppel bedoelt. Het max toerental zal toch wel niet met 1500 rpm stijgen?!

Overigens is de 140 pk versie meer dan genoeg in ons land. Rijdt perfect. Je kunt hier sowieso bijna met een bromfietsmotor meekomen :( .
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

een V70/875 (1997-2000) van 2000 mag max 1600kg trekken, een V70/285 (2000-2008) mag 1800kg trekken.
Een 140pk heeft een koppel van 230Nm bij 3500 t/min een 170pk heeft "slechts" 230Nm bij 4500 t/min
Een 140 pk heeft sinds mensenheugnis SLECHTS 220nm koppel,juist is juist!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eddy3 schreef:
een V70/875 (1997-2000) van 2000 mag max 1600kg trekken, een V70/285 (2000-2008) mag 1800kg trekken.
Een 140pk heeft een koppel van 230Nm bij 3500 t/min een 170pk heeft "slechts" 230Nm bij 4500 t/min
Een 140 pk heeft sinds mensenheugnis SLECHTS 220nm koppel,juist is juist!
:oops: je hebt helemaal gelijk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gevanje schreef:
bart simpson schreef:
gevanje schreef:Heb net even op de site van fasttech gekeken. Ja ik weet Bart is tegen chippen maar toch een vraag. Men claimt voor een 140 pk na chippen 30 pk extra. Das op zich niet zo bijzonder omdat m.i. een 140 pk een softwarematig geknepen versie is. Maar het koppel stijgt volgens hen ook met 20 Nm. Dat is dan toch het meest interessant? Of zie ik iets over het hoofd?
hij gaat ook 1500 t/min sneller draaien als de 140pk om dat hogere vermogen af te geven.
Ik neem aan dat je met vermogen hier het max koppel bedoelt. Het max toerental zal toch wel niet met 1500 rpm stijgen?!
ik bedoel hier idd het vermogen, het toerental steigt van 4.500 t-min tot boven de 6.000 t-min, voor het hogere koppel moet de motor een kleine 1000 t-min harder omwentelen
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”