Komende week is het 1 jaar dat ik rijd in een V70 2.5 D van juni 2000. De auto komt uit Italië, omgeving Brescia, had 1 eigenaar die er per jaar zo’n 25 dkm mee maakte. De onderhoudshistorie liep tot 100 dkm dus die 163 dkm leken mij aannemelijk. Inmiddels staat er 203 dkm op de teller. De auto had ik in onderhoud bij een AB-bedrijf dat vooral Volvo onderhoudt.
Voor de geïnteresseerden hierbij een relaas van investeringen in dit jaar, aan deze auto:
-Juli: bakolie ververst € 80,-
-Augustus: tuning € 350,-
-September: filters, olie: € 400,-
-Oktober: winterbanden PA3 € 380,-
-Januari: dynamo € 460,-
-Februari: kachelradiateur € 450,-
-Februari: REM-unit/onderzoek € 950,-
-April: reparatie en uitvlakken velg € 70,-
-April: APK, filters, olie, remschijven, slangen, spanrol en multiriem € 1.350,-
-April: waterpomp en distributieriem i.v.m. lekke pakking krukas € 920,-
-------------------------------------------------------------
-TOTAAL onderhoud € 5.510,-
Een jaar V70 2.5 D 06-2000
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Mmm, da's flink balen!! Wel vreemd dat met 1 eigenaar er maar tot 100dkm onderhoudshistorie is, dan ontbreekt er toch een belangrijk stuk!
Het is een hoop geld, maar:
- tuning en winterbanden is natuurlijk bij iedere auto "extra"
- distributieriem weet je dat die er aan komt
- onderhoud / beurt / apk kost geld
Dit bij elkaar opgeteld geeft grofweg 2500 / 3000 euro aan "pech". Nog steeds veel, maar dat risico loop je bij een volvo. Als je bij een dealer koopt, met 1 jaar garantie, zou grofweg dat deel onder de garantie hebben gevallen volgens mij. en waarschijnlijk een hogere aanschafprijs, dus per saldo ....
Gevalletje van pech denk ik - ff doorbijten en hopen dta ergste nu is geweest
Het is een hoop geld, maar:
- tuning en winterbanden is natuurlijk bij iedere auto "extra"
- distributieriem weet je dat die er aan komt
- onderhoud / beurt / apk kost geld
Dit bij elkaar opgeteld geeft grofweg 2500 / 3000 euro aan "pech". Nog steeds veel, maar dat risico loop je bij een volvo. Als je bij een dealer koopt, met 1 jaar garantie, zou grofweg dat deel onder de garantie hebben gevallen volgens mij. en waarschijnlijk een hogere aanschafprijs, dus per saldo ....
Gevalletje van pech denk ik - ff doorbijten en hopen dta ergste nu is geweest
V70 - 140pk - 2003
Wat een bak met geld, afstoten heeft nu geen zin meer.
Ik ken het gevoel, met mijn BiFuel had ik ook veel pech, gelukkig veel zelf kunnen doen.
Toch maar besloten voor er meer kwam, hem weg te doen. Ik wilde ook weer wat anders.
Ik hoop voor je, dat je nu minimaal een jaar vrij bent van onkosten. :roll:
Ik ken het gevoel, met mijn BiFuel had ik ook veel pech, gelukkig veel zelf kunnen doen.
Toch maar besloten voor er meer kwam, hem weg te doen. Ik wilde ook weer wat anders.
Ik hoop voor je, dat je nu minimaal een jaar vrij bent van onkosten. :roll:
- otter
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 17:12
Het is ook van belang wat het aankoopbedrag van de volvo is geweest. Stel dat je er 9000 EURI voor betaald hebt terwijl de eigenlijke waarde toen 13000 (bij een dealer) zou zijn geweest, dan kan je het verschil van 4000 euri zien als compensatie voor het risico dat je nam voor de onbrekende onderhoudshistorie.
Je wordt er niet vrolijker van want je zou het verschil nu al meer dan verbruikt hebben, maar dan zou het uiteindelijke resultaat (de 5000 euri ellende) nog wel meevallen. Moet het alleen niet gekker worden....
Je wordt er niet vrolijker van want je zou het verschil nu al meer dan verbruikt hebben, maar dan zou het uiteindelijke resultaat (de 5000 euri ellende) nog wel meevallen. Moet het alleen niet gekker worden....
Volvo V70 2.4T (2001)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
- Locatie: At home
Ik wil je niet bang maken, maar dit kan het begin zijn.......Kobus gaat naar Appelscha schreef:
-Januari: dynamo € 460,-
-Februari: kachelradiateur € 450,-
-April: waterpomp en distributieriem i.v.m. lekke pakking krukas € 920,-
-------------------------------------------------------------
-TOTAAL onderhoud € 5.510,-[/b]
Zelf heb ik ook een V70 2.5 D gehad van 2001.
een aantal reparaties die je noemt, (bovenstaande) heb ik ook gehad, de kachelradiateur zei de dealer......gebeurt eigenlijk nooit.
Verder kwam er nog bij, naast de krukaspakking, de trillingsdemper die bij demontage pakking ook kaduuk bleek te zijn. Inclusief remschijven/blokken was het eerste beurtje 1800 pleuris.
In de 3 1/2 jaar daarna kwam er naast de normale beurten nog extra bij:
- brandstofpomp > 1200 euris
- aircopomp > 900 euris
- gloeispiralen > prijs ( weet ik nie meer)
Km-stand bij aankoop, 190 K, bij verkoop 350 K.
Vorig najaar verkocht en een paar jaar jongere D5 teruggekocht, tot nu toe probleemloos.
Enneh, motor stuk stiller en soepeler.
Han.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Mmm....
Mij bekruipt ineens een raar én eng gevoel.
Om te beginnen; mijn 2.5 D van 12-2000 komt ook uit omgeving Brescia. Ik kocht hem in februari 2007 met 86.000 km. Intussen staat er bijna 123.000 op de klok en heb ik er probleemloos me gereden. Het enige dat ik aan kosten heb gehad zijn twee oliebeurten (volsyntheet) á ongeveer € 100,- en een APK. De distributie was al gedaan bij 85.000 (volgens het onderhoudsboekje en de sticker in het vooronder) omdat de auto toen 6 jaar oud was.
Het rare gevoel zit 'm in een drietal dingen:
- Ik zie dat Kobus voor olie en filters € 400,- kwijt is. Wat is het verschil met mijn rekeningen denk ik dan!
- Een dynamo voor € 460,-, wat is dat dan voor ding (zitten daar diamanten in soms?)
- Rem- unit onderzoek, wat is dat in vredesnaam; het kost wel bijna een wintersportvakantie...
Je ziet misschien, ik voel me nogal vervreemd van het verhaal van Kobus, maar ik zie ook paralellen.
Het echt enge zit 'm in het volgende: sinds een week zie ik kleine druppeltjes olie onder mijn auto liggen en is het vettig onderaan de bodembescherming. Morgen ga ik naar de garage om te laten checken wat er aan de hand is. Moet ik ook bang zijn voor een krukaspakking (en by the way waarom moet bij de vervanging dáárvan trouwens de distributie weer vervangen?) of is er iets anders aan de hand? Ik hou jullie op de hoogte en vraag intussen om voor mij te duimen dat er niks ernstigs aan de hand is!
Hartelijke Volvogroet,
Mij bekruipt ineens een raar én eng gevoel.
Om te beginnen; mijn 2.5 D van 12-2000 komt ook uit omgeving Brescia. Ik kocht hem in februari 2007 met 86.000 km. Intussen staat er bijna 123.000 op de klok en heb ik er probleemloos me gereden. Het enige dat ik aan kosten heb gehad zijn twee oliebeurten (volsyntheet) á ongeveer € 100,- en een APK. De distributie was al gedaan bij 85.000 (volgens het onderhoudsboekje en de sticker in het vooronder) omdat de auto toen 6 jaar oud was.
Het rare gevoel zit 'm in een drietal dingen:
- Ik zie dat Kobus voor olie en filters € 400,- kwijt is. Wat is het verschil met mijn rekeningen denk ik dan!
- Een dynamo voor € 460,-, wat is dat dan voor ding (zitten daar diamanten in soms?)
- Rem- unit onderzoek, wat is dat in vredesnaam; het kost wel bijna een wintersportvakantie...
Je ziet misschien, ik voel me nogal vervreemd van het verhaal van Kobus, maar ik zie ook paralellen.
Het echt enge zit 'm in het volgende: sinds een week zie ik kleine druppeltjes olie onder mijn auto liggen en is het vettig onderaan de bodembescherming. Morgen ga ik naar de garage om te laten checken wat er aan de hand is. Moet ik ook bang zijn voor een krukaspakking (en by the way waarom moet bij de vervanging dáárvan trouwens de distributie weer vervangen?) of is er iets anders aan de hand? Ik hou jullie op de hoogte en vraag intussen om voor mij te duimen dat er niks ernstigs aan de hand is!
Hartelijke Volvogroet,
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
oudegroen, Olie en filters is inderdaad aan de hoge kant. Een ruildynamo inclusief demontage en montage lijkt mij redelijk normaal (dealerprijs). De REM slaat waarschijnlijk op de Rear Electronic Module, de electronica module links achter in de bagageruimte. Het lijkt op een simpele plaat met wat relais, maar het is een onderdeel van het boardcomputersysteem die via CAN communiceerd met de andere Electronic Modules in de auto.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Nou er is vast geduimd, want het bleek allemaal erg mee te vallen!
Het oliefilter was niet helemaal goed vastgedraaid, waardoor er lekkage was op dat punt. Filter vastgedraaid, blok en subframe schoongemaakt met brakecleaner, bodemplaat met de hogedruk afgespoten en klaar was Kees.
En tja, mijn monteur herinnerde zich ook wie er de laatste keer het filter had geplaats, dat was hijzelf... Vanzelfsprekend bracht hij dus niks in rekening.
Het oliefilter was niet helemaal goed vastgedraaid, waardoor er lekkage was op dat punt. Filter vastgedraaid, blok en subframe schoongemaakt met brakecleaner, bodemplaat met de hogedruk afgespoten en klaar was Kees.
En tja, mijn monteur herinnerde zich ook wie er de laatste keer het filter had geplaats, dat was hijzelf... Vanzelfsprekend bracht hij dus niks in rekening.
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
vond men bij mijn volvo specialist ook, inclusief de lekkage bij de krukaspakking, dat gebeurt later rond de 3 tonZelf heb ik ook een V70 2.5 D gehad van 2001.
een aantal reparaties die je noemt, (bovenstaande) heb ik ook gehad, de kachelradiateur zei de dealer......gebeurt eigenlijk nooit.
Mmm....
Mij bekruipt ineens een raar én eng gevoel.
mij ook :drinking:
wie was de importeur?Om te beginnen; mijn 2.5 D van 12-2000 komt ook uit omgeving Brescia.
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
:drinking: Heb je dorst?
De importeur was Viggen
En bij die van jou?
De importeur was Viggen
En bij die van jou?
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
zelfde als die adverteert met de foto die jij bij je berichten plaatst en dan weet jij genoegDe importeur was Viggen
En bij die van jou?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
Hier kwam Viggen ook al in het nieuws:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Was een vergissing heeft hij aan @Ben aangegeven, maar gezien jullie verhalen begin ik toch te twijfelen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Was een vergissing heeft hij aan @Ben aangegeven, maar gezien jullie verhalen begin ik toch te twijfelen.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ook hier is nog wat te lezen, o.a. ook de reactie van Viggen zelf op de insinuaties.
Het bedrag van € 5.500,00 is inderdaad erg hoog voor een jaartje dieselen. Ik denk ik dat in de afgelopen (bijna) 3 jaar en 100.000 km daar nog niet eens op zit.
Het bedrag van € 5.500,00 is inderdaad erg hoog voor een jaartje dieselen. Ik denk ik dat in de afgelopen (bijna) 3 jaar en 100.000 km daar nog niet eens op zit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Nou Kobus, toch maar naar het Brabantse Veen inplaats van het Friese Appelscha?
Dit jaar met vakantie naar Italie en op zoek naar de juiste km-stand.
Dit jaar met vakantie naar Italie en op zoek naar de juiste km-stand.
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
De VW transporter motorren die in de V70 gebruikt zijn zijn in principe ijzersterk, maar in feite moet je wel preventief een aantal zaken in de gaten houden (dat doet de garage vast niet)
- De vacuüm pomp. deze gaat klapperen, zeer bekend geluid.... paar keer de rem intrappen en het is even weg.
- De trillingsdemper alias krukas poelie... levensduur onbekend, het gok stadium begint bij > 150 dkm (alstie gaat kost het 1700 EU :angry4: )
- Luchtmassa meter: kan elk moment naar de bliksem gaan. Vooral leuk met een caravan in de Alpen !
- De vacuüm pomp. deze gaat klapperen, zeer bekend geluid.... paar keer de rem intrappen en het is even weg.
- De trillingsdemper alias krukas poelie... levensduur onbekend, het gok stadium begint bij > 150 dkm (alstie gaat kost het 1700 EU :angry4: )
- Luchtmassa meter: kan elk moment naar de bliksem gaan. Vooral leuk met een caravan in de Alpen !
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
is dat niet hetzelfde als de krukaspakking?trillingsdemper alias krukas poelie
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 23:04
- Locatie: Harderwijk
KgnA: jouw naam is te danken aan dit stel punkers?: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kobus_gaat_naar_Appelscha
Wel zot dat je 5500 euro naar de garage gebracht hebt.
Dat is echt teveel.
Een ruilmotor was goedkoper geweest, maar ja, vantevoren kan je ook niet alles weten.
succes iig!
Wel zot dat je 5500 euro naar de garage gebracht hebt.
Dat is echt teveel.
Een ruilmotor was goedkoper geweest, maar ja, vantevoren kan je ook niet alles weten.
succes iig!
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
1700,- ? Welnee. Trillingsdemper kostte mij vorig jaar tussen de 500,- en 600,- bij de dealer. (ook veel geld, maar goed)silverado schreef: - De trillingsdemper alias krukas poelie... levensduur onbekend, het gok stadium begint bij > 150 dkm (alstie gaat kost het 1700 EU :angry4: )
- Luchtmassa meter: kan elk moment naar de bliksem gaan. Vooral leuk met een caravan in de Alpen ![/quote]
Volgens mij gaan ze meestal niet van het ene moment op het andere moment stuk, maar takelen ze langzaam af.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5