Hallo,
Heb een 460 van 1994, en van de week is de klok in het dashboard stil blijven staan. Ik kan nergens een handleiding van de 460 vinden hoe ik die klok eruit kan krijgen voor vervanging. Dit geld ook voor mijn 12 volts aansluiting, die gebruik ik voor mijn kar kit, en is ook aan vervanging toe. Heeft iemand tips voor mij?
Groeten,
Jos
Klok en 12 volt aansluiting stuk 460,wie kan me helpen?
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Hallo! Nog iemand uit Leeuwarden 
Ik heb zelf een 440 maar lijkt het toevallig op zoiets? http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... 592cz3.jpg
Zoja... Dat klokje kan je er gewoon uithalen doormiddel van een schroevendraaier erachter zetten en dan klikt hij zo los.
de 12 volt aansluiting heb ik geen idee van maar zal waarschijnlijk ook gewoon vast geklikt zitten dus kun je ook wel los halen.. gewoon eerst voorzichting proberen
Groetjes

Ik heb zelf een 440 maar lijkt het toevallig op zoiets? http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... 592cz3.jpg
Zoja... Dat klokje kan je er gewoon uithalen doormiddel van een schroevendraaier erachter zetten en dan klikt hij zo los.
de 12 volt aansluiting heb ik geen idee van maar zal waarschijnlijk ook gewoon vast geklikt zitten dus kun je ook wel los halen.. gewoon eerst voorzichting proberen

Groetjes
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Oowh
Naja ik hoop dat iemand anders hier op het forum je vraag kan beantwoorden over het klokje..

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Als je hard roept hoor ik je mischien wel ;P
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47
Klok in de dashboard kun je alleen bijkomen door je tellerklokunit eruit te halen. Is al met al misschien 15 minuten werk. Als je jezelf van gemak wilt dienen is het makkelijk om ook ff snel je stuur los te draaien, is een stuk makkelijker met verwijderen van de unit. Dan ff doormeten lijkt me.
groeten
groeten
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
15 min.knap werk.ik kreeg hem er niet uit en uit angst om iets of te breken ben ik er mee opgehouden.
groet'n uut grunn
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.04.2008 - 16:25
- Locatie: Leeuwarden
Heb de 12 volt eruit gekregen, was een kwestie van schroefje eruit. Ook heb ik het dashboard losgehaald, maar toen weer even vastgemaakt omdat ik me bedacht dat het wellicht een of 2 zekeringen kunnen zijn?
Volvo 460 1994 1.8 120.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.04.2008 - 16:25
- Locatie: Leeuwarden
Mensen, bedankt voor de reacties, maar heb de oplossing gevonden; was dus zo simpel in z'n eenvoud, er bleek inderdaad een 15 ampère zekering doorgebrand te zijn, 12 volt aansluiting en klok functioneren weer :headbang:
Volvo 460 1994 1.8 120.000 km