Ik heb een bromtoon in de parrot. Deze is alleen hoorbaar voor degene die ik aan de andere kant van de lijn heb.
Ik de microfoon achter het roostertje bij de spiegel gedaan. Ook heb ik de microfoon los buiten tegen het plafond gehad. Geen verschil.
Met de motor uit is de brom nagenoeg weg in ieder geval aanvaardbaar.
Ik heb het idee dat iets is dat (motormanagement?) de brom door geeft aan de drive en talkbox van Kram of aan de blauwe parrot kast.
Wie herkent dit of heeft een oplossing?
brom in Parrot 3200
- fredhead
- Geartronic member
Ik heb de Parrot, alleen dan zonder de losse microfoon.
Heb daar geen problemen mee, wie weet eens zonder externe microfoon proberen maar met de interne?
Heb daar geen problemen mee, wie weet eens zonder externe microfoon proberen maar met de interne?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ik heb begrepen dat zonder de losse microfoon er juist veel problemen zijn.
Dit is de reden geweest voor Parrot om de 3200 alleen nog maar te leveren met aparte microfoon.
Parrot is niet apart geaard, ik heb ook niet de mogelijkheid gezien.
Ook bij de microfoon het ik geen moegelijkheid tot aarden gezien.
Het was een kwestie van stekkers in elkaar drukken en klaar.
Dus ik neem aan dat de aarde ook van deze stekkers af komt.
Is de plaats van de Parrot kast (blauwe) nog van belang?
Dit is de reden geweest voor Parrot om de 3200 alleen nog maar te leveren met aparte microfoon.
Parrot is niet apart geaard, ik heb ook niet de mogelijkheid gezien.
Ook bij de microfoon het ik geen moegelijkheid tot aarden gezien.
Het was een kwestie van stekkers in elkaar drukken en klaar.
Dus ik neem aan dat de aarde ook van deze stekkers af komt.
Is de plaats van de Parrot kast (blauwe) nog van belang?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dit zijn altijd lastige questies.
Het soort brom dat de ander hoort bij carkits is vaak een modulatie brom. (simelweg het microfoonversterkertje wat een brommetje genereert).
Nou kan het helpen om uitsluitend de signaal-draad van de microfoon aan te sluiten. (vaak zit er een pin-stekkertje aan zo'n microfoon, als je deze op de carkit-unit iets naar buiten trekt, dan creeer je die situatie).
Lijkt dat de oplossing, dan kun je in het doosje even dezelfde situatie maken door wat pinnetjes naar buiten te buigen.
Verder zou je kunnen kijken waar je de spanning vandaan haalt.
Als je deze achter je HU verkrijgt (vanaf de groene stekker bij de HU), en je hebt daar geschakelde spanning gebruikt, probeer dan ter test even de continue spanning. Het kan zijn dat de geschakelde spanning daar inzakt bij gebruik van telefoon en het aanhebben van diverse apparaten.
(probeer ook eerst even of eea beter is zonder dat je HU aan is!!)
Bob
Het soort brom dat de ander hoort bij carkits is vaak een modulatie brom. (simelweg het microfoonversterkertje wat een brommetje genereert).
Nou kan het helpen om uitsluitend de signaal-draad van de microfoon aan te sluiten. (vaak zit er een pin-stekkertje aan zo'n microfoon, als je deze op de carkit-unit iets naar buiten trekt, dan creeer je die situatie).
Lijkt dat de oplossing, dan kun je in het doosje even dezelfde situatie maken door wat pinnetjes naar buiten te buigen.
Verder zou je kunnen kijken waar je de spanning vandaan haalt.
Als je deze achter je HU verkrijgt (vanaf de groene stekker bij de HU), en je hebt daar geschakelde spanning gebruikt, probeer dan ter test even de continue spanning. Het kan zijn dat de geschakelde spanning daar inzakt bij gebruik van telefoon en het aanhebben van diverse apparaten.
(probeer ook eerst even of eea beter is zonder dat je HU aan is!!)
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Ik heb een KRAM stekker gebruikt en die haalt de spanning van de de sigarettenaanstekerplug.
Deze wordt geschakeld via contact en ik heb daar verder niets op aangesloten.
Ik ga in ieder geval het pin-stekkertje van de microfoon aansluiting uit proberen.
Het ging wel zwaar toen ik die pin van de microfoon erin drukte.
Alleen is volgens mij de behuizing waar de microfoon pin in moet, gegoten.

Deze wordt geschakeld via contact en ik heb daar verder niets op aangesloten.
Ik ga in ieder geval het pin-stekkertje van de microfoon aansluiting uit proberen.
Het ging wel zwaar toen ik die pin van de microfoon erin drukte.
Alleen is volgens mij de behuizing waar de microfoon pin in moet, gegoten.

Ik ben al weer even bezig geweest.
De pin-stekker van de microfoon gaf niet de oplossing.
Een kennis gaf aan dat de modulatie (Volgens van Dale: stembuiging, overgang van de ene toonsoort naar de andere) van de microfoon wel eens te groot kon zijn.
Dus als eerste de microfoon zo zacht mogelijk gezet, dan gaf al verbetering.
Wat wel weg is: DE BROM
Maar mijn stem bleef volgens de andere partij klinken alsof ik de microfoon in de mond had.
Vervolgens de microfoon afgeschermd met schuim, ook een verbetering, alleen wordt de stem daar iets dof van.
Tot zover tevreden, maarja ik was gewend aan mijn zwanenhals aan de hoofdsteun en ja..... dat was natuurlijk perfect.
Ook zou voor de modulatie van de microfoon er wel eens een weerstand tussen worden geplaatst.
Wie heeft hier ervaringen mee.
Nog enkele foto's van mijn oplossing tot nu toe:
Microfoon iets naar achteren geplaatst.

Schuim voor de microfoon geplaatst.

Met de kap er op zie je er niets van.

De pin-stekker van de microfoon gaf niet de oplossing.
Een kennis gaf aan dat de modulatie (Volgens van Dale: stembuiging, overgang van de ene toonsoort naar de andere) van de microfoon wel eens te groot kon zijn.
Dus als eerste de microfoon zo zacht mogelijk gezet, dan gaf al verbetering.

Maar mijn stem bleef volgens de andere partij klinken alsof ik de microfoon in de mond had.
Vervolgens de microfoon afgeschermd met schuim, ook een verbetering, alleen wordt de stem daar iets dof van.
Tot zover tevreden, maarja ik was gewend aan mijn zwanenhals aan de hoofdsteun en ja..... dat was natuurlijk perfect.

Ook zou voor de modulatie van de microfoon er wel eens een weerstand tussen worden geplaatst.
Wie heeft hier ervaringen mee.
Nog enkele foto's van mijn oplossing tot nu toe:
Microfoon iets naar achteren geplaatst.

Schuim voor de microfoon geplaatst.

Met de kap er op zie je er niets van.

- Darmee
- 2nd Gear member
Alex,
De microfoon van de Parrot in mijn V70 (zelfde model/jaar als de jouwe) had ik oorspronkelijk ook aan het plafond gemonteerd. Volgens mijn vrouw klonk het alsof ik onder water sprak.
Daarom heb ik een zwanehals gemonteerd. Die klonk beter maar gaf een brom. Een simpele oplossing gaf aanzienlijke verbetering:
Eerst heb ik het nokje afgeknipt naast de microfooningang op de blauwe doos. Daarna heb ik het microfoonstekkertje er in gestoken en dat met tape vastgezet. De blauwe doos zit nu weer op zijn plaats rechts naast de tunnel en ik hoor geen klachten meer ook bij hogere snelheden.
De microfoon van de Parrot in mijn V70 (zelfde model/jaar als de jouwe) had ik oorspronkelijk ook aan het plafond gemonteerd. Volgens mijn vrouw klonk het alsof ik onder water sprak.
Daarom heb ik een zwanehals gemonteerd. Die klonk beter maar gaf een brom. Een simpele oplossing gaf aanzienlijke verbetering:
Eerst heb ik het nokje afgeknipt naast de microfooningang op de blauwe doos. Daarna heb ik het microfoonstekkertje er in gestoken en dat met tape vastgezet. De blauwe doos zit nu weer op zijn plaats rechts naast de tunnel en ik hoor geen klachten meer ook bij hogere snelheden.
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Als het een zwanehals wordt, komt er weer één op de hoofdsteun (desnoods van de sloop).Darmee schreef:Een simpele oplossing gaf aanzienlijke verbetering:
Wat bedoel je met nokje afgeknipt, wel nokje?
Ik heb volgens mij geen microfoon ingang op de blauwe doos van Parrot.
Heb je hier misschien foto's van?
- Darmee
- 2nd Gear member
Die microfoon aan de hoofdsteun heb ik zes jaar lang in mijn beide S60's gehad en die mis ik ook enorm ;-(
Wijst de gele pijl in je bericht van gisteren 10:22 naar de micrfoon-ingang in het zwarte blokje?
Zo ja, dan hebben de Parrot 3200 en de Parrot 3000 Evolution verschillende blauwe dozen en gaat mijn oplossing niet voor jou op. Succes met het verder zoeken.
Wijst de gele pijl in je bericht van gisteren 10:22 naar de micrfoon-ingang in het zwarte blokje?
Zo ja, dan hebben de Parrot 3200 en de Parrot 3000 Evolution verschillende blauwe dozen en gaat mijn oplossing niet voor jou op. Succes met het verder zoeken.
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat zei ik "carkits is vaak een modulatie brom"
(versterkertje)
Neemt niet weg dat door het zachter zetten van het geluid het gevolg wel weg lijkt, maar de oorzaak nog steeds aanwezig is.
Ik zou dat toch even uitzoeken, hoor namelijk gewoon goed te zijn.
Groet
Bob

(versterkertje)
Neemt niet weg dat door het zachter zetten van het geluid het gevolg wel weg lijkt, maar de oorzaak nog steeds aanwezig is.
Ik zou dat toch even uitzoeken, hoor namelijk gewoon goed te zijn.
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
Sorry,VolvoTech schreef:Dat zei ik "carkits is vaak een modulatie brom"![]()
(versterkertje)

Toen ik het hoorde, dacht ik al, wat komt me dat bekend voor. :oops:
Mij is verteld, dat de hoge tonen wat afgevlakt moeten worden...
Komt jou dat bekend voor?
Zal verder zoeken........... Toch nog een beetje ruis.
Ondanks KRAM stekker toch misschien aarden? En waar?
JADarmee schreef:Wijst de gele pijl in je bericht van gisteren 10:22 naar de micrfoon-ingang in het zwarte blokje?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je kunt 's proberen alleen de signaal draad van de microfoon aan te sluiten ipv beide.
Weet niet of die parrot iets doet met signalering van het microfoontje over beide draden, maar zo niet werkt het microfoontje ook met alleen het signaal adertje.
Dat zou eea op kunnen lossen.
Maar aan de andere kant, dat ding moet gewoon goed zijn, anders is het het geld eigenlijk niet waard he...
Weet niet of die parrot iets doet met signalering van het microfoontje over beide draden, maar zo niet werkt het microfoontje ook met alleen het signaal adertje.
Maar aan de andere kant, dat ding moet gewoon goed zijn, anders is het het geld eigenlijk niet waard he...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
Alleen de signaal draad?VolvoTech schreef:Je kunt 's proberen alleen de signaal draad van de microfoon aan te sluiten ipv beide.
Begrijp ik nu dat ik de kabel van de microfoon door moet knippen en maar 1 draad aan moet sluiten (waarschijnlijk de binnenste)?
Ik heb het bedrijf, dat de parrot geleverd heeft, ook nog even gebeld en die geven aan dat ik de microfoonkabel gekneust moet hebben.
En dat werd door iemand verteld op de achtergrond, tijdens het telefoon gesprek. Tuurlijk..... :evil:
Aan de kabel is geen moment ruw getrokken, ligt goed vrij en maakt geen rare bochten.
- menjo
- 7th Gear member
Als alleen de signaaldraad van je microfoon helpt, heb je dus een aardlus.
Ik begrijp dat je alles aan hebt gesloten op de sigaretten aansteker? Zorg dat je de carkit aardt op hetzelfde punt als de HU. Je kunt ook gewoon de aarde van je carkit op het chassis van de HU vastschroeven.
Ik begrijp dat je alles aan hebt gesloten op de sigaretten aansteker? Zorg dat je de carkit aardt op hetzelfde punt als de HU. Je kunt ook gewoon de aarde van je carkit op het chassis van de HU vastschroeven.
Van de sigaretten-aansteker wordt alleen de contact-plus vanaf gehaald, niet de min.menjo schreef:Als alleen de signaaldraad van je microfoon helpt, heb je dus een aardlus.
Het is wel mooi dat iedereen meedenkt.

- Jaap
- 4th Gear member
Heb je de telefoon in een (12V) houder?
Ik heb ook een bromtoon(tje) als ik de telefoon in de houder heb, als ik (al bellende) de telefoon in mijn hand wat door de auto heen beweeg heeft dat nogal effect op de bluetooth verbinding is mij opgevallen.
Als ik de telefoon op een andere plek leg is de brom weg.
Ik heb ook een bromtoon(tje) als ik de telefoon in de houder heb, als ik (al bellende) de telefoon in mijn hand wat door de auto heen beweeg heeft dat nogal effect op de bluetooth verbinding is mij opgevallen.
Als ik de telefoon op een andere plek leg is de brom weg.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©