Meters en klokken dashboard vallen uit

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Flappie74
Starter

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een s60 2.4D automaat uit 2002. Een enorm verschil met een v40 met 1.8 motor die ik hiervoor had!!

Maar nu heb ik het volgende probleem; de afgelopen twee weken is het al diverse keren gebeurd dat alle dashboard meters, verlichting etc. uitvielen. Na korte of soms langere tijd springen ze weer aan. Er blijft sindsdien een - SRS-airbag spoed - melding te lezen op het scherm van de boordcomputer.
De eerste keer dat dit gebeurde was nadat de automatische bak gereset was bij de verkoper omdat hij bij het stoplicht continu tussen de N en D zat te schokken.
Volgens de verkoper, waar ik drie maanden garantie heb, is dit een vaker voorkomend probleem bij de s60. De oorzaak is een powerdip? Hij biedt aan de klokken onder garantie te repareren of een nieuwe te plaatsen, maar dan heb ik een eigen risico van rond de € 500,-. Wat is wijsheid?

Graag jullie advies en alvast bedankt.
Gast

Ik ben je even kwijt.
Garantie en € 500,- eigen risico?

Ik denk dat ze de accukabel, zonder het contact in stand II te zetten weer hebben gemonteerd.
Het wil dan wel eens gebeuren dat er ergens een piekspanning ontstaat, ofwel opgeblazen. Dus geen dip, maar piek.

Ik begrijp dat het ontstaan is na reparatiewerk van je dealer.
Laat hen het dan ook fijn weer oplossen.
Garantie is garantie, ik ken maar één soort.
Flappie74
Starter

Sorry voor mijn zeeeer late reactie maar het is nu opgelost!! Na twee keer bij de garage geweest te zijnN(et de dealer maar de verkopende partij) werkt het volledige dashboard weer als vanouds. Is op kosten van verkoper bij vertronics in Eindhoven gereviseerd.
fluz
3rd Gear member

Mijn S60 D5 2001 had precies dezelfde problemen als die van Flappie74.
Met dank aan Ramon&Ramon ben ik op het spoor gekomen van dit topic.

Bij mij vielen op het dashboard alle meters, verlichting etc. uit. Na korte of soms langere tijd springen ze weer aan. Bij lange ritten gaat alles weer normaal werken.
Zoals ook op het V70 forum gemeld, helpt het soms om op de dagteller te drukken. Een aantal keren kwam hierdoor het dashboard weer terug.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... s&start=25
Net als Flappy74 bleef er een - SRS-airbag spoed - melding te lezen op het scherm van de boordcomputer.

Dus ik ook maar naar Verotronics (www.verotronics.nl) in Eindhoven gegaan.
Hier blijkt dat ze zeer regelmatig met dit probleem te maken hebben en dat een van de microprocessoren op de printplaat de boosdoener is. Deze wordt door hun uitgelezen, vervangen door een nieuwe van een ander fabricaat en weer geladen met de uitgelezen gegevens. Met name dit uitlezen en terugschrijven neemt wat tijd in beslag, maar al met al was het geheel in ± 1 uur klaar. Verder controleerden ze meteen alle lampjes van het display.
Al met al een perfecte service van vriendelijke mensen.
Ondertussen rij ik alweer een aantal dagen rond zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”