Zoals de topictitel al doet vermoeden:
-Is er een makkelijke manier om het uitlaatspuitstuk (US) (inc. inlaat uiteraard) terug te plaatsen over de schroefdraadeinden.
i.v.m. nieuwe inlaatpakking
Het probleem is dat ik het US niet recht voor de draaieinde krijg en dat daardoor er altijd een kant is die niet goed mee wil doen.
Ik heb zelf al 2 draadeinden uit het blok gedraaid en ga daar morgen mee verder (hopen dat het zo wel lukt)
-Maar iemand die een snellere manier weet?
Hulp nodig bij terugplaatsen uitlaatspruitstuk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 22:09
Een paar dingen die ik gedaan heb om het spruitstuk weer goed op zn plek te krijgen na vervangen van de pakking:
- Eerst het uitlaat spruitstuk op zn plek duwen bijv. mbv een bezemsteel die je achter 't spruitstuk door steekt de motorruimte in en dan naar je toe trekt voor wat meer kracht.
- Inlaatspruitstuk op dezelfde manier gedeeltelijk op de schroefdraad duwen, hierna zal 't lastig zijn om de 2 spruitstuk delen inelkaar te krijgen, daarvoor kun je een hamer gebruiken zolang je voorzichtig tikjes geeft niet harder dan nodig, dit of de bezemsteeltechniek toepassen tot de schroefdraden tenminste 3-4mm door 't inlaatspruitsuk steken
- Vervolgens de moertjes kruislings aandraaien en zo het inlaat- en uitlaatspruitstuk inelkaar laten schuiven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes ermee!
- Eerst het uitlaat spruitstuk op zn plek duwen bijv. mbv een bezemsteel die je achter 't spruitstuk door steekt de motorruimte in en dan naar je toe trekt voor wat meer kracht.
- Inlaatspruitstuk op dezelfde manier gedeeltelijk op de schroefdraad duwen, hierna zal 't lastig zijn om de 2 spruitstuk delen inelkaar te krijgen, daarvoor kun je een hamer gebruiken zolang je voorzichtig tikjes geeft niet harder dan nodig, dit of de bezemsteeltechniek toepassen tot de schroefdraden tenminste 3-4mm door 't inlaatspruitsuk steken
- Vervolgens de moertjes kruislings aandraaien en zo het inlaat- en uitlaatspruitstuk inelkaar laten schuiven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes ermee!
- Volvo S40 1.8i '96 LPI Naam: Propane Nightmare -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Even gaatjes bijwerken met vijl.
Bij mij ging het gemakkelijk bij 2 auto's.
Wim
Bij mij ging het gemakkelijk bij 2 auto's.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
- Locatie: Landgraaf
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Draadeinden breken normaliter niet zomaar af.
zolang je goed oplet dat alles er recht op zit.
zolang je goed oplet dat alles er recht op zit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
hoe ik het heb gedaan:
-boven twee draadeinden eruit draaien (uit het blok)
-bout erdoorheen draaien zodat het draad in het blok goed schoon is
-losse draadeind paar keer door een moertje heen halen om schoon te maken
-spruitstuk op alle andere draadeinden vast zetten
-met beleid de laatste twee er weer in doen
-boven twee draadeinden eruit draaien (uit het blok)
-bout erdoorheen draaien zodat het draad in het blok goed schoon is
-losse draadeind paar keer door een moertje heen halen om schoon te maken
-spruitstuk op alle andere draadeinden vast zetten
-met beleid de laatste twee er weer in doen