hallo
ik ben aan het kijken voor een volvo 460 1.8i turbo nou zou ik graag aan de kenner's willen vragen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n auto roest plekken bij de schermen is bekend maar waar moet ik verder naar kijken/vragen
hoop dat jullie mij hier aan kunnen helpen
m.v.g tom
460 1.8i turbo kopen
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Het is laatst nog gezegd maar hier zijn enkele dingen,
glitz schreef:Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.
8 ) Geen rode kopen (snel dof)
9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
Succes!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Als je een 1.7 turbo koopt moet je ook naar je turbodrukmetertje kijken, reageert je turbo nog vlotjes... Hoor je geen fluitgeluiden... enz.
De blokjes kunnen wat hebben hoor, zo ben ik eens met mijn vorige 480 turbo (nu rij ik 440 turbo) van Polen afgekomen, 1250 km in exact 10uur, op verhoogde turbodruk...
Nadeel bij de volvo 400 in het algemeen, allemaal kleine prullen die kapot kunnen gaan. Ik heb ooit een Japanner gereden, dan weet je het wel...
Anyway, een turbo heeft, voor mij althans, een hoog fungehalte, en omdat ik toch maar 1 keer per week rij en redelijk handig ben en reserveonderdelen heb, is betrouwbaarheid niet echt een punt.
De blokjes kunnen wat hebben hoor, zo ben ik eens met mijn vorige 480 turbo (nu rij ik 440 turbo) van Polen afgekomen, 1250 km in exact 10uur, op verhoogde turbodruk...
Nadeel bij de volvo 400 in het algemeen, allemaal kleine prullen die kapot kunnen gaan. Ik heb ooit een Japanner gereden, dan weet je het wel...
Anyway, een turbo heeft, voor mij althans, een hoog fungehalte, en omdat ik toch maar 1 keer per week rij en redelijk handig ben en reserveonderdelen heb, is betrouwbaarheid niet echt een punt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:13
Let op de boardcomputers, deze willen nogal eens defect raken en slechts af en toe werken. Verder komt het regelmatig voor dat de achtervering wegens roest niet lekker op de achterbrug zit. Daarnaast wil de gasvering van de achterklep vaak lam zijn (wat wellicht onvoorkomlijk is bij een auto van zo'n 15 jaar oud). Kijk ook even naar de turbo, in sommige gevallen zit er een flinke laag uitlaatkit overheen, deze kit kun je opvatten als een noodoplossing om een auto met een scheur in de turbo te kunnen verkopen.
Haal verder de kabel van de meest rechtse bougie (dit is meestal de slechtste) even los en controleer deze op oxidatie.
Als laatste: veel succes, ze worden namelijk behoorlijk schaars!
Haal verder de kabel van de meest rechtse bougie (dit is meestal de slechtste) even los en controleer deze op oxidatie.
Als laatste: veel succes, ze worden namelijk behoorlijk schaars!
- Steev
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02.04.2008 - 11:28
- Locatie: Bennekom
Tom,
Ik neem aan dat je een 1.7 turbo bedoelt?
1.8 turbo is er nie (altans niet affabriek)
Ik neem aan dat je een 1.7 turbo bedoelt?
1.8 turbo is er nie (altans niet affabriek)

Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km