Hallo,
Sinds kort hoor ik als ik op de snelweg rijd een fluitend geluid ergens (rechts) achterin? Alleen als ik gas geef. Het is dus geen wind.
Zou het iets met die complexe aandrijving van mijn XC '98 te maken hebben?
Bij vorige eigenaar (2004) is de complete aandrijf as vervangen.
Ik ga er dus nog even vanuit dat dat goed is vervangen.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Volvo fan
Hij begint te fluiten
- Thijs
- 7th Gear member
Gaatje in de uitlaat? Bij een bepaalde hoeveelheid lucht, dus bv op de snelweg bij een bepaalde belasting, zal hij kunnen gaan fluiten.
Als je oude kever voorbij hoort rijden in de straat, die hebben ook de neiging tot fluiten. Dit is echter zo ontworpen, en heeft dus niets met een gat in de uitlaat te maken.
Een gaatje in de uitlaat kan je snel traceren door de auto stationair te laten draaien en dan de uitlaat(en) dicht te houden. Als hij lek is hoor je dit dan snel.
Succes!
Als je oude kever voorbij hoort rijden in de straat, die hebben ook de neiging tot fluiten. Dit is echter zo ontworpen, en heeft dus niets met een gat in de uitlaat te maken.
Een gaatje in de uitlaat kan je snel traceren door de auto stationair te laten draaien en dan de uitlaat(en) dicht te houden. Als hij lek is hoor je dit dan snel.
Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- blue nautic
- 3rd Gear member
heb een paar jaar terug in een ford transit gereden (bedrijfs bus) die had achterwiel aan drijving en het beestje fluitte alles bij elkaar dus ???
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- 2nd Gear member
Ik ga hem binnenkort eens laten checken bij de VV dealer. Eigenlijk durf ik niet zo goed. Er is nl. al aardig wat vervangen in de 8 mnd. dat ik hem nu heb. Ik laat het jullie weten. Bedankt voor de reacties!
Gr. volvo fan
Gr. volvo fan