Succes alvast met het behalen van het motor rijbewijs. Het is vrij makkelijk zo te horen.
Onze Volvo hebben we inmiddels weer terug - was drie maanden uitgeleend aan familie uit Nederland die hier op vakantie was. Het lambda lampje is inmiddels ook gaan branden.
De Volvo lijkt steeds meer een lemon te worden, maar ik heb de moed nog niet opgegeven. Ik snap er niets van. Zijn de Volvo monteurs in Australie een stel knuppels of heeft het meer met het klimaat te maken? Onze Volvo heeft immers altijd zijn Volvo beurten gehad. Ik vraag me wel eens af of die Europese auto's de extreme hitte in Australie kunnen verdragen. Nu is het hier natuurlijk niet altijd extreem heet, maar het kwik kan aardig oplopen. Wellicht dat de electronica hier onder lijdt.
Als er niks aan de hand is, loopt de auto erg mooi. Hij rijdt heerlijk en de nieuwe banden (voor) hebben het rijden een nog groter plezier gemaakt. Er was dus wel degelijk iets mis met de balancering van de wielen. Dat is inmiddels verholpen.
Maar goed. Het lambda lampje. Het betekent dat als de motor goed warm is, hij af en toe wil afslaan of hij reageert niet op het gas (snelweg). Soms pakt de motor weer op, maar even later valt hij weer weg. Bij het oppakken verschijnt er een zwarte rookpluim uit de uitlaat. Onverbrande brandstof dus. De vraag is even: wat moet er aan gedaan worden? Is het een kwestie van schoonmaken of moet de sensor vervangen worden? Laten we dan direct de ECU ABS unit ook maar meepakken want die ABS en TRACS OFF lampjes branden tegenwoordig ook. Het hele dashboard is straks verlicht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nederland een hele andere perceptie van Volvo had. Onze Volvo mag dan wel 9 jaar jong zijn, maar heeft pas 150,000km op de klok en is altijd Volvo onderhouden. De kilometrage is niet overdreven veel. Volvo is dus niet zo betrouwbaar en degelijks als dat ik dacht. Het lijkt een beetje op een Franse auto, die hebben ook regelmatig kuren, vooral met de electronica. Ik trap wellicht wat trotse Volvo eigenaren op de tenen.
Het interieur (achterklep) begint ook los te raken. Ik moet nieuwe clips monteuren zodat het weer netjes vast komt te zitten en rammels weg zijn.
Maar goed. Het bezoek is inmiddels vertrokken en daarmee zal er een stuk minder in de Volvo gereden gaan worden. Kunnen we alles eens rustig een voor een aanpakken, want ik wil het toch allemaal in orde hebben.
PS Mijn buurman heeft vandaag ook zijn Volvo V70 (1998) gekregen. Hij is, net als ik, zo groos als een aap en rijdt nu iedere keer door de straat. Dan weer dit testen, dan weer dat. Even kijken of dit het doet. En ga zo maar door. Inmiddels staan er drie klassieke Volvo V70's in de straat. Dat is wel aardig.
Salutations.
V70 onderhoud dure grap in Australie
- aussie-bas
- 1st Gear member
Het ziet er een beetje naar uit alsof je hetzelfde probleem hebt als wat wij gehad hebben met de luchtmassameter. Ook wegvallen van vermogen, zelfs compleet afslaan van de motor. Het vertrouwen bij ons was ook vrij laag gezakt nadat de auto ons 2 keer in de steek heeft gelaten en een aardige bom duiten heeft gekost. En dat voor een auto met maar 90.000 km op de teller!!!
Ondertussen moet ik zeggen dat het vertrouwen weer gestegen is, we hebben geen problemen meer gehad sinds de luchtmassameter is vervangen. We moeten nog wel de wielen laten balanceren want ook dat hebben ze bij de Volvo garage waarschijnlijk niet helemaal goed gedaan. Ook het interieur van de achterklop begint los te raken maar gelukkig niet te rammelen. Wel rammelt er nog steeds iets voor bij de wielen, bij de garage konden ze daar niets vinden....
En wat betreft Franse auto's, ik heb hiervoor altijd Citroën (1 BX, 2 DS'en en 1 C5) gereden en nooit electrische problemen mee gehad. Uberhaupt geen problemen mee gehad, de Volvo is eigenlijk pas de eerste auto waar we "zoveel" problemen mee hebben gehad.
Ondertussen moet ik zeggen dat het vertrouwen weer gestegen is, we hebben geen problemen meer gehad sinds de luchtmassameter is vervangen. We moeten nog wel de wielen laten balanceren want ook dat hebben ze bij de Volvo garage waarschijnlijk niet helemaal goed gedaan. Ook het interieur van de achterklop begint los te raken maar gelukkig niet te rammelen. Wel rammelt er nog steeds iets voor bij de wielen, bij de garage konden ze daar niets vinden....
En wat betreft Franse auto's, ik heb hiervoor altijd Citroën (1 BX, 2 DS'en en 1 C5) gereden en nooit electrische problemen mee gehad. Uberhaupt geen problemen mee gehad, de Volvo is eigenlijk pas de eerste auto waar we "zoveel" problemen mee hebben gehad.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
-
- 2nd Gear member
Ik ben woonachtig in Noorwegen, wel hier weten ze van prijzen voor het onderhoud van je Volvo. Gelukkig verblijf ik een paar keer per jaar in Nederland en heb mijn Volvo XC70 in onderhoud bij De lange in Middelie voor ca eenderde van de prijs die ik hier in Noorwegen zou moeten betalen.
-
- 1st Gear member
Jongens hoi,
Vandaag even de auto laten 'uitlezen' en het blijkt inderdaad dat de ABS unit naar de filistijnen is. Die wordt later deze week direct vervangen. Het lambda lampje is een interesante; het kunnen verschillende dingen zijn. Even afwachten dus (en in de gaten houden). Vandaag geen problemen gehad. Ik heb besloten om vanaf nu alleen nog maar rode Shell te tanken; de V-power benzine. Wellicht dat de motor daar wat van op knapt.
Verder direct maar wat andere dingetjes aan laten pakken zoals de binnenbekleding van de achterklep. Die moet vast zitten.
Bij de dealer ook even een schoonmaak setje voor de leren bekleding organiseren. Dan wordt de auto van binnen ook weer toonbaar. Als laatste ga ik de uitlaattip vervangen. Hij ziet er nu wat groezelig uit.
Zo blijf je lekker bezig.
Vandaag even de auto laten 'uitlezen' en het blijkt inderdaad dat de ABS unit naar de filistijnen is. Die wordt later deze week direct vervangen. Het lambda lampje is een interesante; het kunnen verschillende dingen zijn. Even afwachten dus (en in de gaten houden). Vandaag geen problemen gehad. Ik heb besloten om vanaf nu alleen nog maar rode Shell te tanken; de V-power benzine. Wellicht dat de motor daar wat van op knapt.
Verder direct maar wat andere dingetjes aan laten pakken zoals de binnenbekleding van de achterklep. Die moet vast zitten.
Bij de dealer ook even een schoonmaak setje voor de leren bekleding organiseren. Dan wordt de auto van binnen ook weer toonbaar. Als laatste ga ik de uitlaattip vervangen. Hij ziet er nu wat groezelig uit.
Zo blijf je lekker bezig.
- Rob2u
- 5th Gear member
Heel vervelend Bas, al die onverwachte problemen!aussie-bas schreef: En wat betreft Franse auto's, ik heb hiervoor altijd Citroën (1 BX, 2 DS'en en 1 C5) gereden en nooit electrische problemen mee gehad. Uberhaupt geen problemen mee gehad, de Volvo is eigenlijk pas de eerste auto waar we "zoveel" problemen mee hebben gehad.
Maar ik denk dat velen onder ons juist de Volvo als betrouwbaar ervaren en bovengenoemde Franse wagens juist verschrikkelijk onbetrouwbaar. Ik spreek uit ervaring met een Laguna uit 2001........ :?
Misschien worden er ook Volvo's op maandagmorgen gemaakt
Sterkte ermee!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 1st Gear member
Jongens hoi,
Even een update van mij.
De volvo v70 (1999) is voor een onderhoudsbeurtje naar de Volvo garage geweest. De kleine 150,000km beurt. Kosten: 804.30 AUD
Alles verder in orde. Cruise control werkt niet, maar dat wisten wel al. De unit aan het stuur moet vervangen worden (geraamde kosten 300 AUD) om het euvel te verhelpen.
Even een update van mij.
De volvo v70 (1999) is voor een onderhoudsbeurtje naar de Volvo garage geweest. De kleine 150,000km beurt. Kosten: 804.30 AUD
Alles verder in orde. Cruise control werkt niet, maar dat wisten wel al. De unit aan het stuur moet vervangen worden (geraamde kosten 300 AUD) om het euvel te verhelpen.