Autoweek:
De geruchten dat Ford nog niet klaar is met het verkopen van premiummerken worden steeds sterker. Volgens bronnen rondom topman Alan Mulally gaat ook Volvo in de etalage.
Dat meldt de website van Wall Street Journal. De verkoop van Volvo is onderdeel van de ‘shrink to grow’ strategie, waarin Ford het aantal merken zoveel mogelijk wil beperken. Ook Mercury zal volgens de insiders geslachtofferd worden, zodat alleen Ford, Lincoln en een aandeel in Mazda overblijven. Door het beperken van het aantal merken hoopt het concern zich beter te kunnen richten op de overblijvende merken.
De mate waarin de koper modellen naar eigen wens kan personaliseren wordt beperkt. Tot voor kort waren er bijvoorbeeld 128 opties voor de middenconsole van Lincoln Navigator, wat de kosten nodeloos opdreef. Mullaly hekelde het beleid dat er voor de Europese markt een succesvolle, sportieve Focus was en dat de Amerikanen het met een goedkope versie moesten doen: “Kun je je voorstellen dat Boeing voor de Amerikaanse en Europese markt andere 737’s maakt?”
Dat is ook de reden dat de nieuwe Fiesta een ‘wereldauto’ is, die in zowel Europa, Azië als Amerika op de markt komt. Ook is het belang van de SUV’s en pick-ups voor de verkopen van Ford afgenomen: in 2004 zorgden deze auto’s voor 70 procent van de verkopen, nu is dat nog ‘maar’ 43 procent. Dit is belangrijk voor Ford, omdat pick-ups en SUV’s met de stijgende brandstofprijzen minder populair worden.
Mods edit
Titel aangepast
Officieel: Volvo staat te koop!
- S80 Executive
- 5th Gear member
Laat het dan maar gebeuren. De inbreng van moeder Ford was toch niet zo bijzonder. De 2.0 motor is gewoon een matige motor. Ik denk dat Volvo onder de BMW vlag (wat ooit al eens als optie is genoemd) een goede toekomst tegemoet gaat.
S80
S80
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Het schijnt dat de topman van Ford de directe vraag heeft gekregen of Volvo in de etalage stond. Hierop heeft hij "geen commentaar" geantwoord. Dus Volvo is te koop...
-
- 2nd Gear member
Volvo onder BMW zou perfect zijn. Goede match zonder al te veel overlap, meer aanvulling.
Kunnen BMWs wat veiliger (whiplash!) worden en Volvo's milieuvriendelijker.
Kunnen BMWs wat veiliger (whiplash!) worden en Volvo's milieuvriendelijker.
-
- 3rd Gear member
Wat dacht je van een oliezuinige BMW50 of een BMXC70 (met gratis crossfiets). Nee gekheid, lijkt me een beter moederschip dan Ford.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
- Fat Rat
- 5th Gear member
tjsa en dan kunnen ze misschien weer Volvo's gaan bouwen die op de goede as aangedreven worden, als "we" ingelijfd worden door BMW.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- den toerist
- 5th Gear member
Waar rook is is vuurDouwe schreef:Het schijnt dat de topman van Ford de directe vraag heeft gekregen of Volvo in de etalage stond. Hierop heeft hij "geen commentaar" geantwoord. Dus Volvo is te koop...

-
- 6th Gear member
Ach, zolang de verkoopcijfers blijven stijgen hoef je daar niet zo bang voor te zijn, Never change a winning team right?bluevolvo schreef:Ben wel benieuwd wat dit gaat geven voor de vele jobs bij volvo........
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- kmser
- 4th Gear member
De verkoop zal binnenkort stijgen door de XC60. Ben wel benieuwd of Volvo al dan niet verkocht zal worden en wie het zal kopen. Bmw heeft zijn broek al eens gescheurd, en India koopt graag europese merken op.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 4th Gear member
Bovendien is Volvo de grote winstmaker in de holding. Ik vrees nog het ergste voor India... Al ze daar met Volvo net zo om gaan als met mijn software development projecten gaan we straks de ANWB hard nodig hebben..... :
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volvo gaat op dit moment geld bij hoor..Rene68 schreef:Bovendien is Volvo de grote winstmaker in de holding.
En als ze zo door gaan met hun slappe marketing dan kunnen ze nog wel een paar kruiwagens met moneten gebruiken.. :?
- menjo
- 7th Gear member
Voor zover ik begrepen heb is Ford Europe het enige wat (veel) winst maakt binnen Ford. India is trouwens nog altijd beter dan China (op software development gebied althansRene68 schreef:Bovendien is Volvo de grote winstmaker in de holding. Ik vrees nog het ergste voor India... Al ze daar met Volvo net zo om gaan als met mijn software development projecten gaan we straks de ANWB hard nodig hebben..... :

Volvo lijkt het me trouwens niet zo heel slecht doen op het moment, ik denk dat er op de lange termijn wel winst uit gehaald wordt. Als Volvo verkocht moet worden betekent dat dat Ford op korte termijn geld nodig heeft en dat is een heel slecht teken.
-
- 4th Gear member
Ford heeft inderdaad geld nodig want met name op de Amerikaanse markt doet Ford het heel erg slecht. Maar wat ik uit de berichten haal is dat Volvo wedegelijk winst maakt.menjo schreef:Voor zover ik begrepen heb is Ford Europe het enige wat (veel) winst maakt binnen Ford. India is trouwens nog altijd beter dan China (op software development gebied althansRene68 schreef:Bovendien is Volvo de grote winstmaker in de holding. Ik vrees nog het ergste voor India... Al ze daar met Volvo net zo om gaan als met mijn software development projecten gaan we straks de ANWB hard nodig hebben..... :).
Volvo lijkt het me trouwens niet zo heel slecht doen op het moment, ik denk dat er op de lange termijn wel winst uit gehaald wordt. Als Volvo verkocht moet worden betekent dat dat Ford op korte termijn geld nodig heeft en dat is een heel slecht teken.
Maar wat bedoel je met slappe marketing? Ik vind juist dat Volvo hele goeie marketing doet. Neem de Volvo Ocean Race. Dat is toch een evenement wat iedereen ter wereld kent. Je verbind aan iets 'stoers' een merk en je brengt zelfs editions uit. Ik zeg, dat is hele goeie en slimme marketing. Laat Volvo alsjeblieft niet van die goedkope marketing doen zoals bijv. Skoda. Volvo is een merk wat het moet hebben van hun reputatie en dus mond op mond reclame. Daar kan geen marketing tegenop!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 4th Gear member
Je slaat de spijker op zijn kop! Ik had het zo kunnen zeggenRene68 schreef:Ford heeft inderdaad geld nodig want met name op de Amerikaanse markt doet Ford het heel erg slecht. Maar wat ik uit de berichten haal is dat Volvo wedegelijk winst maakt.menjo schreef:Voor zover ik begrepen heb is Ford Europe het enige wat (veel) winst maakt binnen Ford. India is trouwens nog altijd beter dan China (op software development gebied althansRene68 schreef:Bovendien is Volvo de grote winstmaker in de holding. Ik vrees nog het ergste voor India... Al ze daar met Volvo net zo om gaan als met mijn software development projecten gaan we straks de ANWB hard nodig hebben..... :).
Maar wat bedoel je met slappe marketing? Ik vind juist dat Volvo hele goeie marketing doet. Neem de Volvo Ocean Race. Dat is toch een evenement wat iedereen ter wereld kent. Je verbind aan iets 'stoers' een merk en je brengt zelfs editions uit. Ik zeg, dat is hele goeie en slimme marketing. Laat Volvo alsjeblieft niet van die goedkope marketing doen zoals bijv. Skoda. Volvo is een merk wat het moet hebben van hun reputatie en dus mond op mond reclame. Daar kan geen marketing tegenop!

V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
"Is Volvo een zeilboot??". Mag wel stoer zijn maar staat te ver van de core business van Volvo. Vervolgens brengen ze mondjesmaat een paar speciale modellen, tijdelijk, uit die ook nog nauwelijks te bestellen zijn. Dat is goede marketing ja. Daar kweek je merkbekendheid mee.Rene68 schreef:Je verbind aan iets 'stoers' een merk en je brengt zelfs editions uit. Ik zeg, dat is hele goeie en slimme marketing.
Volvo, van die zeilboten zeker!
R lijn om zeep helpen omdat poging 1 toevalling ietsje geld moest kosten, ik zou zeggen leer en van en breng een opvolger uit die beter "in de kosten" ligt ipv het in tien jaar opgebouwde R imago te grabbel te gooien met goedkope niet gemotoriseerde R-Design uitvoeringen.
Milieu prediken en de een na de andere zuipschuit in de markt zetten die eigenlijk ook de plank mis slaan.. Echt goed vermogen leveren de sterkere motoren ook niet meer.
De nieuwe V70 promoten, "Vrienden van de Ezel"
C30 intro campagne... tsja..
Goede marketing ja. :oops:
- Fredhead
- Geartronic member
Dat ze de R lijn hebben laten vallen is zeker jammer ja
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
We mogen ons zo langzamerhand wel een beetje zorgen maken om Volvo.
Johann slaat de spijker op z'n kop. Volvo's kernwaarde Veiligheid zie ik ook steeds verder afbrokkelen. Wanneer sprong er bij de crashtests van EuroNCAP een Volvo bovenuit? 1997 om precies te zijn! Je kan wel zeggen dat die testen niet veel voorstellen, maar ondertussen is het wel een van de weinige, enigszins onafhankelijke graadmeters op gebied van veiligheid. Nu moeten we het hebben van een V70 met 'te late airbags'!
Johann slaat de spijker op z'n kop. Volvo's kernwaarde Veiligheid zie ik ook steeds verder afbrokkelen. Wanneer sprong er bij de crashtests van EuroNCAP een Volvo bovenuit? 1997 om precies te zijn! Je kan wel zeggen dat die testen niet veel voorstellen, maar ondertussen is het wel een van de weinige, enigszins onafhankelijke graadmeters op gebied van veiligheid. Nu moeten we het hebben van een V70 met 'te late airbags'!
- menjo
- 7th Gear member
Tja, en sneu dat juist EuroNCAP die problemen met de V70 vindt, waar juist zoveel kritiek op was en dat volvo intern zoveel uitvoeriger test. Verder wat betreft het focussen op milieu, daar beginnen ze nu met een grote achterstand, net als indertijd met de R modellen, zullen ze over 10 jaar ook vast weer achter komen dat het alleen geld gekost heeft en niet veel opgebracht... Volvo werkt nu aan een hybride, wat andere merken al 10 jaar leveren, de echte concurrenten hebben hun waterstof techniek bijna klaar.