Zijn er mensen hier die een veerpoot brug hebben gemaakt in een volvo 440/460/480.
Wil de auto wat betere weg ligging geven, want is nu niks. Is misschien ook wat beter voor de auto dat die wat stugger is.
Onder de motorkap is hier volgens mij geen ruimte voor zonder dat je dingen moet verplaatsen ofzo.
Graag foto's als iemand het wel heeft.
Veerpootbrug volvo 440
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Heb meerdere topics erover gevonden en niemand die iets had en is niet te krijgen. Dan maar homemade!
Had geen zin om het te spuiten, want wou hem gelijk uitproberen.
Heb daarom gekozen voor RVS en heb het geborsteld.

Werkt echt super, had niet verwacht dat het zo goed zo werken.
Kan niet wachten totdat me verlaginsveren erook nog is onder zitten.
En misschien achter ook nog een veerpootbrug.
Had geen zin om het te spuiten, want wou hem gelijk uitproberen.
Heb daarom gekozen voor RVS en heb het geborsteld.

Werkt echt super, had niet verwacht dat het zo goed zo werken.
Kan niet wachten totdat me verlaginsveren erook nog is onder zitten.
En misschien achter ook nog een veerpootbrug.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Ja was wel een rot klus. RVS is wel mooi, maar trekt krom met lassen. Elke keer hechten en weer passen. Het was het zeker waard.
Morgen nog een beundag, dus ga ik een schot maken voor me luchtfilter.
Morgen nog een beundag, dus ga ik een schot maken voor me luchtfilter.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Je merkt dat je carrosserie stijver geworden is? Gaat ie nu ook strakker de bochten door etc etc? Je kunt een 440 niet met een 480 vergelijken qua wegligging, maar het is altijd interessant om de bevindingen aan te horen.
Zit zelf ook te denken aan een veerpootbrug voor mijn 480, welke namelijk in de zomer ook nog eens 4cm dichter bij het asfalt komt te liggen
(als je er meer maakt hou ik me aanbevolen
)
Zit zelf ook te denken aan een veerpootbrug voor mijn 480, welke namelijk in de zomer ook nog eens 4cm dichter bij het asfalt komt te liggen

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Afhankelijk van de kosten hier ook een alsjeblieft...
Misschien een ideetje om een kleine serie te produceren?
Misschien een ideetje om een kleine serie te produceren?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Ziet er mooi uit.
Maar moet je met zaken rekening houden als je hem plaatst? Ik heb ooit gehoord dat je die veerpootbrug moet platsen als hij op de brug staat zonder dat de wielen de grond raken.
Klopt dit?
Btw, ik heb een '93-er 480 turbo gehad, en nu een '94-er 440 turbo, en zelfs met nieuwe schokdempers lag die 480 als een dweil op de weg, vergeleken met mijn 440 dan, maar waarschijnlijk zitten op de 440 strakkere dempers...
Groeten
Maar moet je met zaken rekening houden als je hem plaatst? Ik heb ooit gehoord dat je die veerpootbrug moet platsen als hij op de brug staat zonder dat de wielen de grond raken.
Klopt dit?
Btw, ik heb een '93-er 480 turbo gehad, en nu een '94-er 440 turbo, en zelfs met nieuwe schokdempers lag die 480 als een dweil op de weg, vergeleken met mijn 440 dan, maar waarschijnlijk zitten op de 440 strakkere dempers...
Groeten
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Voorkant kraakt in ieder geval minder. Het frame is veel stijver geworden en lijkt wel of die veel directer stuurt en reageert.
Deze week komen me verlaginsveren van Intrax 40mm.
Als de wegligging dan nog beter is komt de chiptuning :cheers:
Deze week komen me verlaginsveren van Intrax 40mm.
Als de wegligging dan nog beter is komt de chiptuning :cheers:
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik denk dat dat geen enkele invloed kan hebben op dit soort zaken. Je auto staat immers altijd op de grond met de wielen, dat is de normale stand om zo'n veerpootbrug te plaatsen. Iemand anders een optie?Volvo_480_turbootje schreef:Ziet er mooi uit.
Maar moet je met zaken rekening houden als je hem plaatst? Ik heb ooit gehoord dat je die veerpootbrug moet platsen als hij op de brug staat zonder dat de wielen de grond raken.
Klopt dit?
Btw, ik heb een '93-er 480 turbo gehad, en nu een '94-er 440 turbo, en zelfs met nieuwe schokdempers lag die 480 als een dweil op de weg, vergeleken met mijn 440 dan, maar waarschijnlijk zitten op de 440 strakkere dempers...
Groeten
Ik vind dat de 480 over het algemeen als een kart op de weg ligt. Ik denk dat het "dweilen" van jouw 480 eerder te maken had met de banden? Hoe hoger de wangdikte hoe meer hij swabbert etc.. 40mm verlagen en beetje fijne wangdikte van de banden helpen erg!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Dat kan wel, mijn 440 heeft laagprofielbanden, maar anderzijds is gewichtsverdeling van een 440 wel beter naar mijn mening, mijn 480 was achteraan precies veel te licht.
Trouwens is er met de 440 ooit geen DTM gereden? Waarom met de 480 dan niet?
Groeten
Trouwens is er met de 440 ooit geen DTM gereden? Waarom met de 480 dan niet?
Groeten
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
DTM? Nee, dat lijkt mij niet... een 440 is niet te vergelijken met Mercedes C, BMW 3 etc etc..Volvo_480_turbootje schreef:Dat kan wel, mijn 440 heeft laagprofielbanden, maar anderzijds is gewichtsverdeling van een 440 wel beter naar mijn mening, mijn 480 was achteraan precies veel te licht.
Trouwens is er met de 440 ooit geen DTM gereden? Waarom met de 480 dan niet?
Groeten
Gewichtsverdeling lijkt mij eigenlijk goed, kan me ergens niet voorstellen dat Volvo een auto zou bouwen met een slechte gewichtsverdeling? (maargoed, anderzijds is de 480 behoorlijk *piep* in elkaar gezet, dus kan me er eigenlijk ook wel weer íets bij voorstellen

EDIT: zbelvaudjuh
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
hoeveeel mm is die buis? en is t gewoon dichtlassen en klaar? Wat nu als die buis lospringt dan komt die toch door de motorkap/zijscherm naar buiten? Of houdt een lasnaad al die krachten wel?
Dacht dat er toch wel een soort berekening uitgevoerd moet worden.
Wil zoiets namelijk op mijn 240 bouwen.
Dacht dat er toch wel een soort berekening uitgevoerd moet worden.
Wil zoiets namelijk op mijn 240 bouwen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Kun je niet een aantal maken van een ander materiaal inplaats van RVS? Tegen vergoeding ofc. Ben wel geintresseerd namelijk =D
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Kan er niet nog meer maken, omdat ik het op me werk maak. Mag hier alleen voor mezelf beunen
Wil ook nog van alles aan me eigen auto doen dus tijd heb ik er ook niet voor.

Wil ook nog van alles aan me eigen auto doen dus tijd heb ik er ook niet voor.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13.09.2008 - 20:59
- Locatie: Winterswijk
'mightyspawn schreef:Wil zoiets namelijk op mijn 240 bouwen.
zijn die voor de 200 serie niet te krijgen dan? lijkt me dat die gewoon te koop zijn.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
John480/740turbo,
Voor de 200 serie is idd heel mooi spul op wegliggings gebied te vinden. Ook de veerpootbrug. Een 240 turbo heeft per slot van rekening in 1985 de DTM gewonnen. En dat van al de know how & kapitaal van MB, BMW, Audi. Mooi....!zijn die voor de 200 serie niet te krijgen dan? lijkt me dat die gewoon te koop zijn.