Hoi
Ik weet het, dit is een beginnersvraagje, maar toch even om zeker te zijn.
In een boek over autotechiek kom ik als ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
tegen. Nu weet ik dat dit bij mijn volvo 440 turbo en bij mijn 480 turbo anders was. Maar ben nu ff te moe om dit te checken, net 700 km gereden...
En welke cilinder is nummer 1? Degene het verste bij de rotor/verdelerkap of degene het dichtsbij bij de rotor/verdelerkap?
Btw, welk merken van bougiekabels passen nog op een 480? Want mijn bougiekabels van bij de volvodealer zijn 1,5 jaar oud, 22000 km redelijk snelle kilometers ,1 van de kabels springt altijd van de bougie,waardoor soms mijn motor uitvalt = frustrerend...
Het koper heb ik met een tang al wat bijeengenepen, maar het helpt niet echt.
Die bougiekabels lagen al wel jaren in het magazijn, ze hebben op mijn 480 gezeten en nu op de 440 en ik begin stilaan te vermoeden dat het schokken daarvan komt, daar ik bij de beide wagens hetzelfde probleem had, heb...
Ik heb ooit op een Nederlandse 480 andere bougiekabels (rode) gezien, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!
ontstekingsvolgorde 440 turbo + welk merk van bougiekabels
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
De eerste cilinder is de cilinder die naast de distributiekap zit. Dus degene die het verste van de rotor/verdelerkap is. (tevens is de ontstekingsvolgorde vaak aan de binnenkant van de rotorkap te zien)
Bougiekabels zouden gewoon van Volvo moeten zijn, daar heb ik nog nooit klachten over gehoord. Beru is ook een goed merk, word door de meeste automaterialen zaken verkocht ( ongeveer 50euro voor setje ).
Edit: tiebvaud!
Bougiekabels zouden gewoon van Volvo moeten zijn, daar heb ik nog nooit klachten over gehoord. Beru is ook een goed merk, word door de meeste automaterialen zaken verkocht ( ongeveer 50euro voor setje ).
Edit: tiebvaud!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Kunnen jullie serienummers geven hiervan? Dan kan ik ze misschien via internet bestellen...
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.09.2007 - 01:39
Kijk maar eens op www.europeantuning.nl, daar staan de kabels die je daar online kunt bestellen ;D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Hoi
Heel erg bedankt!
Groeten
Ewout
Heel erg bedankt!
Groeten
Ewout
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
en bij elke Volvo viercilinder is de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Bij alle gangbare viercilinder motoren trouwens.
Bij alle gangbare viercilinder motoren trouwens.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Ik heb mijn bougiekabels nagemeten,
Bougiekabel1 2.95 Kohm
Bougiekabel2 2.3 Kohm
bougiekabel3 2.4Kohm
Bougiekabel4 1.35 Kohm = de kortste van de vier
Is nu mijn bougiekabel 4 de slechte of de goeie? Volgens de technieker van mijn dealer hoe lager de weerstand hoe minder kans op doorslag... Dat lijkt me niet logisch...
Ik heb trouwens gelezen dat bougiekabels een weerstand moeten hebben tussen 5 en 15 Kohm?
Groeten
Bougiekabel1 2.95 Kohm
Bougiekabel2 2.3 Kohm
bougiekabel3 2.4Kohm
Bougiekabel4 1.35 Kohm = de kortste van de vier
Is nu mijn bougiekabel 4 de slechte of de goeie? Volgens de technieker van mijn dealer hoe lager de weerstand hoe minder kans op doorslag... Dat lijkt me niet logisch...
Ik heb trouwens gelezen dat bougiekabels een weerstand moeten hebben tussen 5 en 15 Kohm?
Groeten