Viavia ben ik een 440 tegengekomen op: www.challengecars.nl -> auto's en dan pg 5.
Kent iemand deze auto? Hij staat voor 900 euro, heeft 218dKm, APK is verlopen en heeft, volgens de e-mail van het bedrijf, "aantoonbaar" onderhoud gehad. Ik krijg hier geen verdere info op. Ik ga er niet zomaar even 60km naartoe tuffen om te horen, dat dat ding gaar is. Ik moet er wel even bij vermelden, dat het een "zomeeneemprijs" is, en dat het bedrijf eigenlijk alleen maar "dure" auto's heeft, als je naar hun occasionlijst kijkt. Mijns inziens willen ze gewoon van dit ding af, omdat het voor hun bedrijf geen "dure" auto is, waardoor het eigenlijk een spotprijsje is.
Waar moet ik op letten bij de (eventuele-) koop van deze 2.0l?
Is er iemand uit de buurt van Utrecht, die mij kan helpen bij deze 440, voor evt samen kijken?
Carl
440 op challengecars.nl
-
- 5th Gear member
Hier op het forum staan verschillende lijsten waarnaar je moet kijken bij het kopen van zo'n auto: ff de zoekfunctie gebruiken of googelen.
Wat betreft de auto: Je zou kunnen bieden 900 euro inc APK.
Als de auto voor 98% in orde is zouden ze dat kunnen doen. Als ze het absoluut niet willen zou dat kunnen betekenen dat de auto gebreken heeft en zou ik hem niet kopen. Zo heb ik het tenminste aangepakt toen ik mijn 440 ging kopen.
Ik woon helaas een eind van utrecht vandaan, ga niet lukken om mee te gaan.
Wat betreft de auto: Je zou kunnen bieden 900 euro inc APK.
Als de auto voor 98% in orde is zouden ze dat kunnen doen. Als ze het absoluut niet willen zou dat kunnen betekenen dat de auto gebreken heeft en zou ik hem niet kopen. Zo heb ik het tenminste aangepakt toen ik mijn 440 ging kopen.
Ik woon helaas een eind van utrecht vandaan, ga niet lukken om mee te gaan.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Vraag Ramon & Ramon maar of hij met je mee wil.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Dat zo'n bedrijf er geen APK opzet vind ik verdacht. Immers is het een kleine moeite voor ze. Als er weinig mis mee zou zijn dan zouden ze natuurlijk slimmer zijn als ze hem met een nieuwe APK verkopen.
"Aantoonbaar" onderhoud is leuk, maar een "aantoonbaar" onderhouden auto kan ook van alles mis mee zijn en wat verstaan ze onder onderhoud?
Als je hem toch wilt kopen zou ik iig vragen of een APK mogelijk is, anders niet doen.
"Aantoonbaar" onderhoud is leuk, maar een "aantoonbaar" onderhouden auto kan ook van alles mis mee zijn en wat verstaan ze onder onderhoud?
Als je hem toch wilt kopen zou ik iig vragen of een APK mogelijk is, anders niet doen.
- Royalick
- 1st Gear member
Net als bovenstaande zou een APK erbij niet gek zijn nee. Wat wellicht een idee is mits er geen kennissen vrienden of andere forummers beschikbaar zijn en je toch een heel goed oordeel wil is de auto te proefritten en naar een ANWB keuringsstation te gaan of een dealtje maken met een (volvo) garage. Wel 1 redelijk nadeel.... tis niet goedkoop en als die auto niets is, ben je dat geld kwijt :S :S Het grootste voordeel is wel dat hun een oordeel maken en je daar toch wel behoorlijke conclusies uit kan maken! Dus jah... Sowieso wil ik je succes wensen!
1991 Volvo 440 1.8 GLE E2 93.000 km
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Moet eerlijk bekenen dat ik hem er goed uit vind zien....
Goed het blijft een foto maar toch ?
900 euro is niet veel en als je voor jezelf een kleine onkostenpost mee wilt rekenen in het slechtste geval 600 euries ???
APK misschien toch bespreekbaar?????
verdeelkap rotor bougiekabels bougies luchtfilter kleine 100 euries ? en zelf te doen.
Misschien toch de gok wagen en minimaal gaan kijken .
succes en we horen graag van je.
Ron
Goed het blijft een foto maar toch ?
900 euro is niet veel en als je voor jezelf een kleine onkostenpost mee wilt rekenen in het slechtste geval 600 euries ???
APK misschien toch bespreekbaar?????
verdeelkap rotor bougiekabels bougies luchtfilter kleine 100 euries ? en zelf te doen.
Misschien toch de gok wagen en minimaal gaan kijken .
succes en we horen graag van je.
Ron
-
- 1st Gear member
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen contact opnemen met het bedrijf om sowieso 900 euries incl APK voor te stellen; wordt de auto afgekeurd, dan is het "helaas" en kijk ik nog even door.
Jullie horen van me,
Carl
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen contact opnemen met het bedrijf om sowieso 900 euries incl APK voor te stellen; wordt de auto afgekeurd, dan is het "helaas" en kijk ik nog even door.
Jullie horen van me,
Carl
-
- 1st Gear member
Ik heb dus contact gehad met het garagebedrijf; het schijnt dat de auto al enige tijd stil staat met de handrem erop. Het onderhoud incl distributie is vorig jaar (toen nog in bezit vd eigenaar) gedaan. Ik heb de prijs af kunnen dingen naar 600 euro, zonder APK.
Nu vroeg ik mij af:
- het is een model met ABS; kan het handrem gedeelte hierop invloed hebben na een tijdje staan?
- kan ik naar een APK station rijden en zonder kentekenbewijs een APK-keuring aanvragen, of tenminste een prijsopgave tbv reparatie van onderdelen?
Al met al, dus evt een leuke deal en scheelt zeker zo'n 300 euro.
Graag jullie feedback/advies,
Carl
Nu vroeg ik mij af:
- het is een model met ABS; kan het handrem gedeelte hierop invloed hebben na een tijdje staan?
- kan ik naar een APK station rijden en zonder kentekenbewijs een APK-keuring aanvragen, of tenminste een prijsopgave tbv reparatie van onderdelen?
Al met al, dus evt een leuke deal en scheelt zeker zo'n 300 euro.
Graag jullie feedback/advies,
Carl
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Lijkt me duidelijk dat je een gokje kan wagen voor 600 euries?
Wil je niet al te positief beinvloeden want er kan altijd vanalles mis zijn maar met hulp van de kennis op dit forum en een bereidwillige sleutelaar zou dit een koopje kunnen zijn toch ??
Auto ziet er op foto's iig erg goed uit.
Grt Ron
Wil je niet al te positief beinvloeden want er kan altijd vanalles mis zijn maar met hulp van de kennis op dit forum en een bereidwillige sleutelaar zou dit een koopje kunnen zijn toch ??
Auto ziet er op foto's iig erg goed uit.
Grt Ron
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
willen of kunnen ze niet apk keuren bij de garage waar hij nu staat,uiteraard op jouw kosten natuurlijk?
-
- 1st Gear member
Het genoemde bedrijf (zie titel) is alleen, volgens de man die ik gesproken heb, een showroom en niets meer dan dat.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Hallo mensen 600 euries en nog steeds op de 1e rij willen zitten ?
Neem eens een gok in je leven of laat hem lekker staan.
Grt Ron
Neem eens een gok in je leven of laat hem lekker staan.
Grt Ron
-
- 5th Gear member
er staat een goeie diesel te koop op marktplaats, kost niet veel maar heeft wel voor 6500 euro versleuteld.... gekkenwerk denk ik.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 1st Gear member
okee, daar gaat ie dan:
Ik ben dus vandaag bij de desbetreffende zaak (in Utrecht-overvecht) gaan kijken; na een vermoeiende rit van file en zon, stuurde de TomTom me aan het eind de verkeerde richting op, maar na enige speurwerk en een reset, kon ik mn weg vervolgen en was ik zo op de plaats van bestemming.
Ik kwam daar aan, parkeerde mn auto en er zat al een man buiten in de zon op zn stoeltje, waarna ik beleefd zeg: "U bent Hans?", waarop de man "nee" antwoordde en mij vervolgens naar Hans toebracht. Hans begroette mij met een schorre whiskey-stem en pakte meteen de sleutels van de 440 en zij kortaf "loop maar mee".
Eenmaal bij de 440 aangekomen begon hij meteen over het spotprijsje en hoe "strak-die-in-de-lak-zat", tesamen met de LM-velgen, de bumpers in carosseriekleur enz...verkooppraatje dus (hier bleef ik nog redelijk oppervlakkig en vriendelijk).
Na een korte inspectie aan de buitenkant was het mij al opgevallen dat de achterste wielkasten flink doorgerot waren aan de binnenlant en dat er een flinke scheur in de koplamp RV zat.
Toen de binnenkant; alles zag er (gezien de jaren) nog netjes uit, maar toen startte ik de auto; meteen liet het dashboard zien dat er ergens een lampje kapot was en bij navraag kreeg ik een snauwend antwoord terug dat beide koplampen en alle kentekenlampjes kapot waren. (hier begon ik me lichtelijk te irriteren aan die vent)
Daarna de airco ingedrukt, *kloenk* en die sloeg aan met een flink, metaalachtig geluid..hmmmmmm. Waarna hij meteen begon over dat dat een van de vele pluspunten van de auto was. (dus er zijn kennelijk ook veelminpunten, eikel!) Tijdens het stationair draaien hoorde ik dus enkele dingen onder de auto ratelen ( hitteschild waarschijnlijk). Tevens moest ik hem erop wijzen, dat de handrem wel erg licht ging. Hier kreeg ik te horen, dat deze was afgebroken en dat hij deze niet gaat (laten) repareren.
Enfin nog even onder de motorkap gekeken; dit zag er daarentegen wel netjes uit. Dus dacht ik, even de proefrit vragen, want zo weet ik natuurlijk niets....Krijg ik toch te horen, dat hij daar niet aan begint....ik zou dan eerst morgen met het geld terug moeten komen, dan hem eerst het geldgeven en vervolgens uit het zicht van hem moeten verdwijnen, voor het "koopje". (nu was ik dus PISSED!)
'k zeg tegen hem, "Hans, laat de auto maar zitten, want als je te lui bent om een paar auto's ( 2 stuks) te verplaatsen, dan hoeft de hele koop niet meer. Ik kom hier 60km vandaanom vervolgens deze slechte service van je aan te horen? -Gaat op de markt staan met die volvo en met je andere auto's en vertel er meteen bij dat klanten garantie tot je deur hebben, tenzij ze je meer als 10 ruggen neerleggen voor een BMW 325i cabrio uit 2000. Zelfs dan draai je de mensen nog een poot uit!!"
Hierop was hij toch wel enigszins uit het veld geslagen en probeerde met een laatste poging de 440 aan me te slijten voor 400 euro.
Ik bedankte hem hiervoor en zei; "zelfs al gaf je me die auto nu gratis mee, dan nog zou ik hem niet willen, alleen maar omdat hij hiervandaan komt!" -Ik ben omgedraaid en weggelopen, in mn auto gestapt en weggereden.
Puntje bij paaltje:
Koop geen auto bij challengecars!
En helaas moet ik dus nog even verder kijken,
Grtz,
Carl
Ik ben dus vandaag bij de desbetreffende zaak (in Utrecht-overvecht) gaan kijken; na een vermoeiende rit van file en zon, stuurde de TomTom me aan het eind de verkeerde richting op, maar na enige speurwerk en een reset, kon ik mn weg vervolgen en was ik zo op de plaats van bestemming.
Ik kwam daar aan, parkeerde mn auto en er zat al een man buiten in de zon op zn stoeltje, waarna ik beleefd zeg: "U bent Hans?", waarop de man "nee" antwoordde en mij vervolgens naar Hans toebracht. Hans begroette mij met een schorre whiskey-stem en pakte meteen de sleutels van de 440 en zij kortaf "loop maar mee".
Eenmaal bij de 440 aangekomen begon hij meteen over het spotprijsje en hoe "strak-die-in-de-lak-zat", tesamen met de LM-velgen, de bumpers in carosseriekleur enz...verkooppraatje dus (hier bleef ik nog redelijk oppervlakkig en vriendelijk).
Na een korte inspectie aan de buitenkant was het mij al opgevallen dat de achterste wielkasten flink doorgerot waren aan de binnenlant en dat er een flinke scheur in de koplamp RV zat.
Toen de binnenkant; alles zag er (gezien de jaren) nog netjes uit, maar toen startte ik de auto; meteen liet het dashboard zien dat er ergens een lampje kapot was en bij navraag kreeg ik een snauwend antwoord terug dat beide koplampen en alle kentekenlampjes kapot waren. (hier begon ik me lichtelijk te irriteren aan die vent)
Daarna de airco ingedrukt, *kloenk* en die sloeg aan met een flink, metaalachtig geluid..hmmmmmm. Waarna hij meteen begon over dat dat een van de vele pluspunten van de auto was. (dus er zijn kennelijk ook veelminpunten, eikel!) Tijdens het stationair draaien hoorde ik dus enkele dingen onder de auto ratelen ( hitteschild waarschijnlijk). Tevens moest ik hem erop wijzen, dat de handrem wel erg licht ging. Hier kreeg ik te horen, dat deze was afgebroken en dat hij deze niet gaat (laten) repareren.
Enfin nog even onder de motorkap gekeken; dit zag er daarentegen wel netjes uit. Dus dacht ik, even de proefrit vragen, want zo weet ik natuurlijk niets....Krijg ik toch te horen, dat hij daar niet aan begint....ik zou dan eerst morgen met het geld terug moeten komen, dan hem eerst het geldgeven en vervolgens uit het zicht van hem moeten verdwijnen, voor het "koopje". (nu was ik dus PISSED!)
'k zeg tegen hem, "Hans, laat de auto maar zitten, want als je te lui bent om een paar auto's ( 2 stuks) te verplaatsen, dan hoeft de hele koop niet meer. Ik kom hier 60km vandaanom vervolgens deze slechte service van je aan te horen? -Gaat op de markt staan met die volvo en met je andere auto's en vertel er meteen bij dat klanten garantie tot je deur hebben, tenzij ze je meer als 10 ruggen neerleggen voor een BMW 325i cabrio uit 2000. Zelfs dan draai je de mensen nog een poot uit!!"
Hierop was hij toch wel enigszins uit het veld geslagen en probeerde met een laatste poging de 440 aan me te slijten voor 400 euro.
Ik bedankte hem hiervoor en zei; "zelfs al gaf je me die auto nu gratis mee, dan nog zou ik hem niet willen, alleen maar omdat hij hiervandaan komt!" -Ik ben omgedraaid en weggelopen, in mn auto gestapt en weggereden.
Puntje bij paaltje:
Koop geen auto bij challengecars!
En helaas moet ik dus nog even verder kijken,
Grtz,
Carl
- rene en erica
- 4th Gear member
ik had precies het zelfde gedaan.gewoon blijven rondkijken,er zijn vast nog wel meer.
groet'n uut grunn
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -1996.html
Okay andere prijsklasse maar wel wat aan de prijs te doen lijkt me.
Succes en jammer van de verloren km's
Ron
Okay andere prijsklasse maar wel wat aan de prijs te doen lijkt me.
Succes en jammer van de verloren km's
Ron