Met mijn volvo 440 1.6 GL (1992) heb ik problemen met de bougies die duidelijk aan vervanging toe zijn. Alleen hoe moet ik dat uitvoeren, heb inmiddels de juiste bougies in huis?
Wie kan me hiermee helpen
Bougies vervangen
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Even een tip....
Ik heb altijd veel zand naast mijn bougies liggen, ik draai altijd de bougies een stuk los en dan met een slangetje ( met dank aan mijn werk ) blaas ik het zand weg.
Als dit in je cilinder valt kan dit schade aanrichten aan je zuigerveren en meer...
Er ligt echt veel zand ik soms dus echt geen overbodige luxe.
verder gewoon met koude motor losdraaien en nieuwe er weer in, klaar is kees of in dit geval lucazz
Succes en laat even weten of het gelukt is , Ron
Ik heb altijd veel zand naast mijn bougies liggen, ik draai altijd de bougies een stuk los en dan met een slangetje ( met dank aan mijn werk ) blaas ik het zand weg.
Als dit in je cilinder valt kan dit schade aanrichten aan je zuigerveren en meer...
Er ligt echt veel zand ik soms dus echt geen overbodige luxe.
verder gewoon met koude motor losdraaien en nieuwe er weer in, klaar is kees of in dit geval lucazz
Succes en laat even weten of het gelukt is , Ron
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Let ook even op dat de ruimte waar de vonk gemaakt word correct is, is geloof ik tussen de 0.3 en 0.4 mm.
K heb het meegemaakt, mn vriendin liet de doosjes vallen en daardoor was het tegen elkaar gedrukt en als je ze er dan indraait en start loopt je motor voor geen meter.
Groeten Eelco
K heb het meegemaakt, mn vriendin liet de doosjes vallen en daardoor was het tegen elkaar gedrukt en als je ze er dan indraait en start loopt je motor voor geen meter.
Groeten Eelco
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Eerst even met perslucht schoonblazen , dan pas bougies eruit draaien.
Niet te hard aandraaien, dat is funest voor de draad in de cilinderkop.
Wim
Niet te hard aandraaien, dat is funest voor de draad in de cilinderkop.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
electroden afstand is 0,7mm en geen 0,3mm,want dan loopt hij slecht.
en gebruik het goede type bougie,anders brandt er een gaatje in je zuigers.
en gebruik het goede type bougie,anders brandt er een gaatje in je zuigers.