radio vervangen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
koert
1st Gear member

hallo

ik heb een volvo 244 uit 1984 en daar zit nog de standaard radio in
en ik wil die vervangen voor een radio met cd/mp3 speller
kan dat er zo in gezet worden of is dat een andere aansluiting dan mijn radio

dit is de achterkant van me radio
Afbeelding

en als ik mijn radio er uit haal dan gaat het panee ook mee want die zit aan mijn radio vast er zit dan een gigantisch gat is daar dan ook nog een ander paneeltje voor te krijgen

gaat om deze grote
Afbeelding

gr. koert
142-er
2nd Gear member

Niet echt het antwoord maar ik zit zelf ook met zo'n soort probleem, mijn radio hoort in principe op het dashboard te zitten maar om mijn 142 zo mooi mogelijk (en origineel :wink: ) te houden bouw ik mijn radio met mp3 enzo onder het stuur.

Ben van plan om dan een mooie originele volvo radio te halen en die alleen op de boxen van mijn dashboard aan te sluiten zodat ik mijn andere hypermoderne radio op mijn inbouwboxen in de deuren en hoedenplank kan laten draaien.

Gr.
Exeres
6th Gear member

Ik geloof dat wij hier in de kelder nog zo'n inbouwraam liggen hebben. Zal het s ff op gevoelige plaat vastleggen. We hebben namelijk vroeger ook nog met n 240 rondgereden..met aftermarket radio. En vandaar denk ik dat het daar nog van komt. Maar't zou ook nog n ouder model kunnen komen.
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Exeres
6th Gear member

hierbij dus de foto..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
imker
2nd Gear member

DE 140 serie bouwjaar '73 en '74 hebben standaard een vlak plaatje welk perfect past in een 240. Als je daar nog aan geraakt ben je vlug gesteld.
240 DL 170000km LPG
koert
1st Gear member

ik ga volgende week naar een auto sloop kijke of ze die ook hebbe liggen of is zoon frontje moeilijk te vinde

en weet iemand ook of ik een moderne radio er zo in kan zetten kwa aansluiting of moet er nog iets tussen
pomoek
2nd Gear member

Volgens mij zit er een speciale Volvo-stekker in je dashboard. Als je een radio met een iso-aansluiting aanschaft zul je er inderdaad een verloopstekkertje bij moeten kopen. Die kun je op internet krijgen en bij auto-hifi zaken. Sommige radio's hebben geen iso maar ene merkspecifieke aansluiting. Je kunt je het beste even laten informeren door een verkoopmannetje in zo'n zaak. Zo.n afdekplaatje kun je nog regelmatig vinden op internet (marktplaats). Als je even googled kom je ze al snel tegen.
jos245
3rd Gear member

koert schreef:hallo

en als ik mijn radio er uit haal dan gaat het panee ook mee want die zit aan mijn radio vast er zit dan een gigantisch gat is daar dan ook nog een
Weet je zeker dat het inbouwframe aan de radio vastzit? Dat heb ik nl. nog nooit gezien bij een 240.
imker
2nd Gear member

Dat paneel zit gewoon vast met twee bouten achter de regelknoppen van je radio. Dat gigantisch gat kun je opvullen door het plaatje van een 140 serie, je weet wel, de types met de grote voorpinkers. Je kan het ook makkelijk zelf maken. Om dat plaatje te monteren maak je het voorfront van de middenconsole los. Dat zijn twee parkervijzen onder je radio en twee schroeven langs bijde zijkanten van dat voorfront. Het plaatje kan je dan vastzetten met 4 parkervijzen. De gaten zijn reeds voorzien

en als ik mijn radio er uit haal dan gaat het panee ook mee want die zit aan mijn radio vast er zit dan een gigantisch gat is daar dan ook nog een ander paneeltje voor te krijgen
koert
1st Gear member

ik ga op zoek naar een paneeltje

en iedereen bedankt voor de reacties
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”