Even voorstellen en vragen over een paar veranderingen c70 C

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
martinwill
1st Gear member

Hallo,
Ik wou me even voorstellen omdat ik hier dus nieuw ben. Ik woon in het oosten van het land en ben na een kort uitstapje weer terug op het vertrouwde volvo nest :D Na eerder een V40 en een V70 te hebben gereden heb ik nu sinds kort een zwarte, 2.4T C70 cabriolet, bj 2001 gekocht.
Mijn vragen:
Ik heb via dit forum gelezen over een veerpootbrug die de stabiliteit te goede zou komen. De C70 cabriolet tordeert redelijk wat en ik vroeg mij af of deze veerpootbrug hier ook tegen zou helpen?
Ook heb ik wel eens gehoord van xenon-conversie kits. Ik ben de volgende tegen gekomen: http://www.maxicartuning.nl/maxi/index. ... t&Itemid=1
Heeft iemand hier ervaring mee en is het troep?
Mijn laatste vraag is over de velgen. Nu zitten er 16" origineel volvo velgen op de auto (modelnaam weet ik niet) Ik heb eens wat rondgespeurd en moet zeggen dat ik de 17" volan velgen wel erg mooi vind. Ook vind ik de R-velg wel mooi, maar waar het mij om gaat is of het switchen van 16" naar 17" bijdraagd tot beter weggedrag of juist niet? En zijn deze 2 modellen zonder problemen op mijn C70 te zetten?
VolvoC70T5
2nd Gear member

Hey,

ten 1ste welkom hier,

die xenonkit heb ik ook in mijn c70,
nog geen problemen mee gehad en heb het kitje in een uurtje geinstalleerd in me auto.. wel je lampen nog even goed af laten stellen natijd bij de garage ;-) kitje zit er nu bijna een half jaar in.

veerpootbrug heb ik er ook opgezet natijd, ik heb wel een coupé dan, maar het had bij mij zo goed als geen effect kan zijn dat het bij een cabrio anders is natuurlijk.

van 16 inch naar 17 inch brengt wat meer stugheid mee...maar zal wel nauwelijks merkbaar zijn, ik zelf rijdt 18 inch en tja, auto is redelijk stug daardoor..

of ze passen, geen idee, volgens mij moest je ET waarde 43 aanhouden..

waar woon je precies in het oosten eigenlijk?
martinwill
1st Gear member

Ik heb de veerpootbrug voor al besteld en deze zullen ze over 2 weken gaan monteren samen met een beurtje. Ik denk dat ik de xenon-conversie kit ook maar ga monteren omdat ik er verder ook geen rare dingen over hoor (hoop dat de lichtopbrengst een beetje mee valt). Ook had ik hier iets gehoord over achterstabilisatie. Dit heb ik ook gevraagd bij de volvo dealer en deze had het er over dat er 2 type's stabilisatiestangen zijn achter. Een dunne en dikke variant. Iemand hier wel eens van gehoor en ervaring mee?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”