Hallo,
Heb vorige week een grote beurt laten uitvoeren en sindsdien hoor ik een tikkend/ratelend geluid in de motor als ik optrek/gas geef.
Het is vooral hoorbaar als ik in de 3e, 4e of 5e versneling +/- 50km/u rij en dan lichtjes het gas aanraak. Als ik vervolgens doortrek verdwijnt het geluid naarmate de toeren toenemen.
Het is trouwens een 2.4 bezinemotor.
Nu wilde ik vragen of iemand weet wat dit is of dat 'normaal' is aangezien ik er voor de grote beurt geen last van had.
D8 misschien komt het door het vervangen van de olie, op het kaartje staat dat ze 10w40 hebben bijgevuld > misschien niet goed voor deze motor!?
Vind zelf dat het geluid lijkt op tikkende kleppen.
Nou ja hoop dat iemand er meer over weet.
Alvast bedankt.
Grtz Laurent
Tikkend/ratelend geluid motor
- quattroman
- 2nd Gear member
Laurent,
Lijkt me sterk dat het aan de olie kan liggen...
Maar als het een 2.4T(zoals op je foto) is schrijft volvo 5 W 40 voor, deze is in koude toestand net wat dunner dan de 10W40 die er nu in zit.
Zoals gezeg die 10W40 kan de ratel niet veroorzaken dus moet er iets anders zijn.
gr.Q
Lijkt me sterk dat het aan de olie kan liggen...
Maar als het een 2.4T(zoals op je foto) is schrijft volvo 5 W 40 voor, deze is in koude toestand net wat dunner dan de 10W40 die er nu in zit.
Zoals gezeg die 10W40 kan de ratel niet veroorzaken dus moet er iets anders zijn.
gr.Q
-
- 1st Gear member
Hi Q,
Ja idd leek me ook al sterk maar wel raar zo opeens na de beurt.
Had ook gevraagd of 5W niet voorgeschreven staat maar volgens hun was 10W prima, daarbij is het vaak ook maar de vraag als ze 5W in rekening bregen of ze m ook daadwerkelijk daarmee afvullen.
Niemand een idee verder?
Ja idd leek me ook al sterk maar wel raar zo opeens na de beurt.
Had ook gevraagd of 5W niet voorgeschreven staat maar volgens hun was 10W prima, daarbij is het vaak ook maar de vraag als ze 5W in rekening bregen of ze m ook daadwerkelijk daarmee afvullen.
Niemand een idee verder?
-
- 7th Gear member
is de distributieriem ook gedaan?
-
- 1st Gear member
Hi,
Gister even bij de dealer geweest > bleek het flexibele stuk van de uitlaat te zijn > €300 voor lev. + mont. van een nieuwe. In dit wel een reële prijs?
Ze wilden wel kijken of ze het zo verholpen kregen maar volgens de monteur was hij van binnen gescheurd. Iemand hier ervaring mee?
Grtz Laurent
Gister even bij de dealer geweest > bleek het flexibele stuk van de uitlaat te zijn > €300 voor lev. + mont. van een nieuwe. In dit wel een reële prijs?
Ze wilden wel kijken of ze het zo verholpen kregen maar volgens de monteur was hij van binnen gescheurd. Iemand hier ervaring mee?
Grtz Laurent
-
- 7th Gear member
dat komt inderdaad vaker voor.