Raar geluid bij acceleren tussen 1000 tpm en 1500 tpm

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Als ik een beetje extra gas geef dan maakt de V70 een piepend stofzuiger geluid (alleen tussen 1000-1500 toeren), en hoor ik over de hele toeren linie een geluid alsof er een auto naast mij rijdt met een gruwelijke sport uitlaat. Heeft 1 van jullie een idee wat dat kan zijn?
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Luister eens met je raam open..ik denk dat je de turbo hoort fluiten.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Dat denk ik ook alleen exact na 1500 tpm is dat geluid weg en hoor ik het gewone turbo geluid..
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Wastegate die sneller opent bij koude motor?
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Ook als de motor op bedrijfstemperatuur is maakt hij dit geluid. Als de wastegate open blijft staan wat zijn daar de consequenties van?
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
aswin
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19.01.2006 - 20:16

als de wastegate open zou blijven staan dan zou je minder motorvermogen moeten hebben.
maar wat voor motor heb je erin liggen...
het kan ook zijn dat het flexibele gedeelte van de catalystator rammelt dat hoor ik regelmatig bij auto's van klanten

gr aswin
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Het vermogen (en met name het koppel) is volgens mij wel minder, als hij koud is dan is het helemaal hopeloos een brommer is dan nog sneller..
Ik heb trouwens een D5. In 9 van de tien keer heb ik het probleem, maar die tiende keer :) rijdt'ie als vanouds. Het wisselt nog wel eens, als het erg koud is dan heb ik altijd het probleem.
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik denk dat wat jij beschrijft vaker voorkomt. Mijn D5 kan op een koude dag volkomen soepel wegrijden, maar mestal heeft ie de eerste paar honderd meter wat last van een ochtend hemeur of zoiets. Dan geef je gas en hij wil gewoon niet lekker vooruit. Daar bij bromt ie flink..

Zodra de moter ietsje warmer wordt gaat ie weer als vanouds.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Is dit een echt Volvo-kwaaltje of zo??? :-)

Ik heb namelijk met een 99er S80 hier ook last van. Na een paar honderd meter zoals je zegt trekt hij gewoon normaal en zo.

gr
Menno
medio
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Mijn V70 D5 heeft last van de dieselvoorverwarmer beneden de 7 graden. De diesel schijnt dan voorverwarmd te worden. Dan hoor je een tikkend geluid onder de B-stijl van de passagierszijde en soms komt er rook onder de motorkap. Tevens bromt de motor iets meer. Volgens de dealer is dit normaal !
BMW 530D mild hybride 2021
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Een dieselvoorverwarmer?? Toe maar :headbang:

Nooit geweten dat ik die had :lol:
Verklaart het probleem wel natuurlijk, en zodra de moter warmer is als, zegmaar, zeven graden is het "probleem" opgelost? :?:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Heb liever een naverbrander als hij koud is ;)
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
interceptor
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 23.01.2006 - 08:58

Volgens mij is het de koude temperatuur.
Wat als je motor wel op temperatuur is ?

Doet hij het dan nog ?
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Hij blijft het houden ook als hij warm is. De motor loopt dan wel op 5 pitten, dat dan weer wel...
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

De auto voor garantie weggebracht voor onder andere dit euvel en het is goed verholpen door van Aarle! zit verdikkeme nu met een cooler waarin een gat zat, en die hebben ze gewoon groter gemaakt!! heb hem moeten laten vervangen door een dealer...nooit meer van aarle
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Wat was uiteindelijk de oorzaak van dit alles???
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Ik weet het niet precies, er is nogal wat aan de auto gebeurd. Er is wel een stuk uitlaat vervangen en de motorsteunen zijn vernieuwd, omdat dit alles onder garantie is uitgevoerd heb ik niet precies een overzicht wat er nu precies is gebeurd. Het is nu wel helemaal weg!
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

En daar gaat het uiteindelijk toch om :wink:
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Update....ik mijn auto voor een beurt naar van Roosmalen (volvo dealer) brengen en wat bleek.... van aarle heeft de boel lopen neppen, aangaande het "1000-1500" probleem is het de vullucht koeler die het probleem veroorzaakte, er zat gewoon een gat in! hij heeft dus helemaal geen uitlaat vervangen, sterker nog sinds zijn reparatie is het voorstuk van de katalysator ook kapot... Het bovenste gedeelte van de vullucht koeler was helemaal opgezet. Roosmalen heeft hem vervangen en hiermee heb ik ook weer continue vermogen!
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Echt waar? Ik heb ook een auto bij van Aarle gekocht (mijn eerste V70 D5) en ik vondt de service erg keurig. Heb echter geen garantie aanspraken hoeven maken...
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”