Kofferbak wil niet meer sluiten :(
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
definitie dicht is , dicht en niet die van opslot?
je kunt dus niet rond rijden zonder dat die enorme automatische spoiler omhoogkomt?
Ik denk dat het in volgorde van kans:
1. bedrading
2. motor/mechaniek.
3. computer
4. metalen beugel chassies los / weg
je kunt dus niet rond rijden zonder dat die enorme automatische spoiler omhoogkomt?

Ik denk dat het in volgorde van kans:
1. bedrading
2. motor/mechaniek.
3. computer
4. metalen beugel chassies los / weg
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Toverbeek
- 1st Gear member
Nou gistermiddag ff bij de dealer geweest. Het slot mechanisme was stuk
Ze hebben het gelijk vervangen 15minutjes werk 180 eurie armer.... ach ja hobby mag geld kosten

volvo S60 2.4 140PK (met standkachel)
- tommytommy
- 4th Gear member
Heb ik ook gehad. Ritje naar de autosloperij..15 minuten sleutelen en 50 euro armer.
Een hobby moet wel leuk blijven...
Mvg Tommy
Een hobby moet wel leuk blijven...
Mvg Tommy
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mijn kofferbak wil ook niet meer dicht!
En ik heb het ook meteen opgelost!
Het mechaniekje was niet defect!. Lees NIET defect.
Echter, het slot werkt electrisch. Ook hier was niets stuk.
Wat dan wel?
De motor heeft de klep uit het slot getrokken, maar vervolgens in het ontgrendellen toestant achter gelaten! Motor wordt niet meer bekrachtigd omdat de Foflo software denk dat de klep openstaat :S Man wat een waardeloze deadlock situatie.
Oplossing:
Slot er uit schroeven (totaal 5 boutjes inclusief portier sleutel mechaniek 5 minuten)
2 Polige stekker van het slot los trekken, en met een 6V accu met paar krokodilleklemmetjes op de 2 pooltjes zetten. (1 minuut werk) Dan hoor je de motor het slot opentrekken. Als je goedl uisterd hoor je de motor terug draaien wanneer je de accu ontkoppeld. Dit heb ik zo'n 50x gedaan deels uit frustratie en kijken of ik de fout opnieuw kreeg.
Success!
PS: Poeheej was ik boos toen de klep niet meer dicht ging
En ik heb het ook meteen opgelost!
Het mechaniekje was niet defect!. Lees NIET defect.
Echter, het slot werkt electrisch. Ook hier was niets stuk.
Wat dan wel?
De motor heeft de klep uit het slot getrokken, maar vervolgens in het ontgrendellen toestant achter gelaten! Motor wordt niet meer bekrachtigd omdat de Foflo software denk dat de klep openstaat :S Man wat een waardeloze deadlock situatie.
Oplossing:
Slot er uit schroeven (totaal 5 boutjes inclusief portier sleutel mechaniek 5 minuten)
2 Polige stekker van het slot los trekken, en met een 6V accu met paar krokodilleklemmetjes op de 2 pooltjes zetten. (1 minuut werk) Dan hoor je de motor het slot opentrekken. Als je goedl uisterd hoor je de motor terug draaien wanneer je de accu ontkoppeld. Dit heb ik zo'n 50x gedaan deels uit frustratie en kijken of ik de fout opnieuw kreeg.
Success!
PS: Poeheej was ik boos toen de klep niet meer dicht ging
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl