Heeft iemand het volgende fenomeen ook wel eens meegemaakt bij een 440....?
Als ik de lichtenschakelaar op "nul" zet, dan gaan ze aan, en als ik de schakelaar tussen "nul" en dimlicht zet, dan gaan ze wel uit.
Zou dit mijn lekstroom kunnen verklaren?
Op dit moment haal ik telkens de MIN-pool van mijn accu los, als ik de auto parkeer, maar da´s ook geen structurele oplossing natuurlijk.
Ik heb nog geen tijd gehad om er echt ´in te duiken´ ...
Als iemand dit al eens meegemaakt heeft, of weet wat het probleem is, dan hoor ik dat graag!
alvast bedankt voor de reacties.
lichten aan bij stand `0`
- Giesto-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Bij mij zijn de lampen van mijn 440 altijd aan als ik de sleutel in het contact heb..(en dan vanaf stand 1)....
Volgens mij heel normaal dus...
Tenzij je bedoelt dat je licht altijd met of zonder sleutel brand?
Volgens mij heel normaal dus...
Tenzij je bedoelt dat je licht altijd met of zonder sleutel brand?
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
- Royalick
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 13:39
Mijn 440 lampen gaan idd ook aan als ik contact omdraai en op stand 0 staan ze alsnog aan, gebruik de lampknop nooit! Wanneer ik het contact uitdraai doven ook de lampjes weer
geniaal vind ik het!

1991 Volvo 440 1.8 GLE E2 93.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
Inderdaad, wel is het zo dat ik ze in de auto van me moeder wel eens vergeten ben om ze uit te zetten (gewenningRoyalick schreef:Mijn 440 lampen gaan idd ook aan als ik contact omdraai en op stand 0 staan ze alsnog aan, gebruik de lampknop nooit! Wanneer ik het contact uitdraai doven ook de lampjes weergeniaal vind ik het!

V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.01.2008 - 23:19
Heej, ik heb hetzelfde, als ik de sleutel uit het contact heb gehaald dan doven de lampen niet en blijft de blower aan. Ik zet dan ook de lichtknop tussen twee standen en de blower op 0. Als ik echter 10 minuten later alsnog de lichtschakelaar op 0 zet dan gaan de lampen niet meer aan.
Als ik een korte rit heb gereden van 5 min dan gaat alles wel uit zoals zou horen. Ik vermoed dat het een relais dat niet zo makkelijk meer omslaat o.i.d. Als iemand de oorzaak weet dan hoor ik het ook graag!
Als ik een korte rit heb gereden van 5 min dan gaat alles wel uit zoals zou horen. Ik vermoed dat het een relais dat niet zo makkelijk meer omslaat o.i.d. Als iemand de oorzaak weet dan hoor ik het ook graag!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
De eerste serie had dit niet.
De mijne uit eind 1989 had het wel, safety lights noemt men dit.
In stand 0 gaan de lichten vanzelf aan als je de auto op contact zet. Ze gaan ook uit als je contact eraf haalt.
ALs de lampen dan aan blijven blijft waarschijnlijk je relais van je contact plakken. Dat verklaart inderdaad een lekstroom als je die hebt.
Gewoon even nieuw relais erin. Vraag het gewoon bij VOLVO, klusje van 5 minuten en ze weten ook welk relais het is. Hoef je ook niet te meten/proberen en heb je gelijk het juiste relais
De mijne uit eind 1989 had het wel, safety lights noemt men dit.
In stand 0 gaan de lichten vanzelf aan als je de auto op contact zet. Ze gaan ook uit als je contact eraf haalt.
ALs de lampen dan aan blijven blijft waarschijnlijk je relais van je contact plakken. Dat verklaart inderdaad een lekstroom als je die hebt.
Gewoon even nieuw relais erin. Vraag het gewoon bij VOLVO, klusje van 5 minuten en ze weten ook welk relais het is. Hoef je ook niet te meten/proberen en heb je gelijk het juiste relais
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik geniet ook elke dag dat mijn lichten lekker vanzelf aan gaan en netjes vanzelf uit gaan. heerlijk, kan je het nooit vergeten en het staat wel zo netjes.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17
Zweedse auto, zweedse regels. In Zweden is het verplicht om DRL te voeren (Daytime Running Lights). Eveneens om een koplampwiswas installatie te hebben. Hiermee is ook te verklaren waarom deze opties bij de nordic versies er standaard al opzitten.Yoghi schreef:Dat hebben ze gedaan om voor telopen op een europese regel.
Bij daglicht de lampen aan, alleen is die regeling er nooit gekomen
Is idd een relais die blijft plakken, is normaal de relais van de accesoire stand (Radio, verwarming, drl, achteruitverwarming zetelverwarming enzo). Kan je best zo snel mogelijk mee gaan want nu is het nog maar 5 minuten maar des te langer dat je wacht met het te laten maken des te langer blijft hij plakken.
Greetz jan
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
En die regeling komt er vast zeker aan als ik het zo lees in de kranten dat ze toch willen gaan verplichten met licht aan rijden :glasses4:
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
- chefmonteur
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 05.12.2005 - 13:56
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Al in 1990 heeft Volvo dit doorgevoerd. Toen was er al sprake van dat het verplicht zou worden. Ambtelijke molens staan vaak stil
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Als het woord belasting voorkomt dan kunnen ze het plotseling allemaal wel snel regelen.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.05.2008 - 19:45
in veel landen is het toch verplicht om dagrijlampen / daytimerunninglight / safetylights te voeren (aantal scandinavise landen)Yoghi schreef:Dat hebben ze gedaan om voor telopen op een europese regel.
Bij daglicht de lampen aan, alleen is die regeling er nooit gekomen
in andere landen hoeft het niet maar mag het wel (bv duitsland)
en in ons land is het verboden.
als in het zijnde aparte lampen die aangaan bv de bekende gele daglampen of de mistlichten die aangaan op het contact
erg lekker dus dat er over 1 iets in alle landen andere regels gelden
de nacht is voor hoeren en bloemenboeren
snel weer een jeep bouwen hopelijk
snel weer een jeep bouwen hopelijk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Sinds 1 april van dit jaar zijn er een aantal regels in het RVV gewijzigd. Een daarvan is het toestaan van het zgn dagrijlicht. Zie hier op de site van Verkeer & Waterstaat.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
in dit topic is er ook een hele discussie geweest over de lichtschakelaar. Gaat dan wel om een 480, maar wellicht verhelderend voor de 440/460
in dit topic is er ook een hele discussie geweest over de lichtschakelaar. Gaat dan wel om een 480, maar wellicht verhelderend voor de 440/460
- nikske
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01
tot op heden, zelfs niet met de vorige links, heb ik nog niet kunnen vinden hoe DRL aan te zetten op een '95 460... Kan er mij nu echt niemand helpen? Ik zie nogthans af en toe nog 400's rondrijden bij ons met de lichten aan overdag...
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17
Gewoon de schakelaar er uit halen en kijken of er een gele draad achter ligt. Als deze afgeknipt is, terug aankoppelen. Als hij toevallig door de eerste eigenaar gedeactiveerd is, zal er een andere schakelaar inzitten. In dit laaste geval moet je een nieuwe schakelaar kopen of zoeken op een sloop.nikske schreef:tot op heden, zelfs niet met de vorige links, heb ik nog niet kunnen vinden hoe DRL aan te zetten op een '95 460... Kan er mij nu echt niemand helpen? Ik zie nogthans af en toe nog 400's rondrijden bij ons met de lichten aan overdag...
Greetz Jan