Hallo Volvo kenners
Graag had ik jullie gedacht gehad over de eventuele aanschaf van een volve 850 GLE 2.0 20v van 1994 met 220dkm op de teller. Hij is voorzien van een automaat, en draait op een klassieke gasinstallatie.
Kunnen jullie me een indicatie geven of deze typische problemen kennen?
Moet ik me zorgen maken op die KM stand ivm de automaat?
Op wat moet ik zeker letten wanneer ik hem ga testrijden?
Alvast bedankt, en afhangende van jullie mening, ben ik misschien binnenkort een nieuw lid van de volvo familie.
Tom
hulp gevraagd bij beslissing toto aankoop 850gle break
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Welkom Tom.
kijk even hier voor wat aankooptips: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
de kilometerstand is geen probleem, er rijden er nog zat met het dubbele op de klok.
ik vind de 2.0 wat weinig vermogen hebben om zo'n zware Volvo voort te duwen, maarja, dat is een persoonlijke keuze die je maakt...
kijk even hier voor wat aankooptips: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
de kilometerstand is geen probleem, er rijden er nog zat met het dubbele op de klok.
ik vind de 2.0 wat weinig vermogen hebben om zo'n zware Volvo voort te duwen, maarja, dat is een persoonlijke keuze die je maakt...
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Zeker i.c.m. de automaat en rijden op gas. Maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je zelf wil. Heb je er al mee gereden?Ludo schreef: ik vind de 2.0 wat weinig vermogen hebben om zo'n zware Volvo voort te duwen, maarja, dat is een persoonlijke keuze die je maakt...
Heb je misschien een link van de advertentie kunnen we even mee kijken...
Edit: Weet je zeker dat het een 2.0 is? Begin opeens te twijfelen of de GLE wel als 2.0 is geleverd? Is het misschien import?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- tomge
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11.05.2008 - 12:31
Nee, ik heb er zelf nog niet mee gereden. Dat hoop ik begin volgende week te doen.
Prestaties zeggen me eigenlijk niet zoveel. Ik heb nu een mitsu galant met een ouderwetse 2.0l td er in van 90pk. Snel kan je dat ding ook bezwaarlijk noemen.
Zolang ik vlot met het verkeer mee kan zonder de hele tijd het gevoel te hebben dat ik geen reserves meer heb, meer moet het echt niet zijn voor mij.
Het gemak van de automaat, en de 5cilinder grom...
Prestaties zeggen me eigenlijk niet zoveel. Ik heb nu een mitsu galant met een ouderwetse 2.0l td er in van 90pk. Snel kan je dat ding ook bezwaarlijk noemen.
Zolang ik vlot met het verkeer mee kan zonder de hele tijd het gevoel te hebben dat ik geen reserves meer heb, meer moet het echt niet zijn voor mij.
Het gemak van de automaat, en de 5cilinder grom...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er was volgens mij geen 2.0 20V, een GLE zou een 2.5 10V van 144pk moeten zijn
Volvo for life
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Waar ik ook vraagtekens bij zet is het feit dat het om een 2.0 20V zou moeten gaan. Volgens mij is een dergelijke motor ook nooit in NL geleverd. Wel in Italie onder andere maar dan met een Turbo erop geschroeft als een 200PK sterke T5.
Maar gezien het vlaggetje wat de TS voert zou het ook zomaar kunnen dat hij uit Belgie komt, en wat zijn daar ivm het belastingklimaat voor andere uitvoeringen geleverd evt??
Maar gezien het vlaggetje wat de TS voert zou het ook zomaar kunnen dat hij uit Belgie komt, en wat zijn daar ivm het belastingklimaat voor andere uitvoeringen geleverd evt??
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Aan de foto te zien is het inderdaad import, maar ik vat het zoiezo niet helemaal; het is een model na de facelift v.a. '94, toen werd in NL al geen GLE of GLT meer gevoerd volgens mij. In het buitenland wel?bart simpson schreef:er was volgens mij geen 2.0 20V, een GLE zou een 2.5 10V van 144pk moeten zijn
Edit: Had even een snugger moment, heb nu idd door dat meneer uit Belgie komt (volgens mij stonden de vlag en foto er niet bij toen hij het topic startte

'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- tomge
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11.05.2008 - 12:31
Het zou wel degelijk een 2.0l moeten zijn
Het belasting systeem in België straft de 2.5L sterk af, vandaar dat er hier veel 2.0L verkocht zijn.
Wat denken jullie? Zijn deze betrouwbaar?
Zeker de automaten? Ik rijd zelf heel graag met een automaat, maar na een Jeep gehad te hebben, bleken deze nooit lang mee te gaan.
De auto is 14 jaar lang van een vrouw geweest, rustige rijstijl, nooit veel getrokken...
Hebben deze gekende mankementen? Dingen waar ik zeker op moet letten?
Het belasting systeem in België straft de 2.5L sterk af, vandaar dat er hier veel 2.0L verkocht zijn.
Wat denken jullie? Zijn deze betrouwbaar?
Zeker de automaten? Ik rijd zelf heel graag met een automaat, maar na een Jeep gehad te hebben, bleken deze nooit lang mee te gaan.
De auto is 14 jaar lang van een vrouw geweest, rustige rijstijl, nooit veel getrokken...
Hebben deze gekende mankementen? Dingen waar ik zeker op moet letten?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja in Belgie en Italie had je de 2.0 20v in zowel GLE als GLT.
ze zijn net zo betrouwbaar als de rest van de 850 familie.
de automaat ook, welliswaar met verschillende verhoudingen, maar in alle 850's is de AW50-42 gebruikt.
aandachtspunten-tips voor de 850 staan beschreven in het topic in de link hierboven.
ze zijn net zo betrouwbaar als de rest van de 850 familie.
de automaat ook, welliswaar met verschillende verhoudingen, maar in alle 850's is de AW50-42 gebruikt.
aandachtspunten-tips voor de 850 staan beschreven in het topic in de link hierboven.