Een uitlaat en CV zijn toch al meer dan vijf jaar behoorlijk ingeburgerd, maar niet Volvo's sterkste punt. Het zelfde geldt voor de airco en draagarmen en draagarmrubbers. Dat heeft niets met elektronica te maken.
En om nog even terug te komen op de start van dit topic: Als een stukje plastic na 5 jaar al is vergaan, zonder dat dit onderhevig is geweest aan weersinvloeden zegt dit ook genoeg over de gebruikte kwaliteit plastic. Ook dit heeft niets van doen met het toepassen van meer elektronica.
Kentekenplaatverlichtingsonderdeel kapot....pff
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Nee idd, het is zeker niet alleen elektronica! Dat is bij de Franse autos.....idd de dingen die hier boven genoemd worden, dat waren voorheen uitzonderingen, nu is het een uitzondering als je er geen last van hebt!
En ook het plaatwerk zelf! Dat is volgens mij stukken dunner dan in de 240 tijd. Bij een s60/v70 duw je zo met je duim een deuk in het plaatwerk, is maar erg weinig kracht voor nodig!
En ook het plaatwerk zelf! Dat is volgens mij stukken dunner dan in de 240 tijd. Bij een s60/v70 duw je zo met je duim een deuk in het plaatwerk, is maar erg weinig kracht voor nodig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en toch is een V70 een stuk safer dan een 240HansEindhovenV70 schreef:En ook het plaatwerk zelf! Dat is volgens mij stukken dunner dan in de 240 tijd. Bij een s60/v70 duw je zo met je duim een deuk in het plaatwerk, is maar erg weinig kracht voor nodig!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ja dat klopt.... maar het plaatwerk alleen zorgt niet voor de stevigheid/veiligheid he....maar wel jammer als ie zo gevoelig is... ook als iemand zijn/haar deur er tegen gooit heb je metene een deuk!
Het viel me laatst op dat wat dat betreft het plaatwerk van Peugeot zo stevig is, bij een 307 in ieder geval.....bij een totall-loss auto eens geprobeerd, daar duw je zomaar geen deukjes in.
Het viel me laatst op dat wat dat betreft het plaatwerk van Peugeot zo stevig is, bij een 307 in ieder geval.....bij een totall-loss auto eens geprobeerd, daar duw je zomaar geen deukjes in.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb vorigjaar alle deukjes laten verwijderen. Het waren er wel een stuk of 15 (vijftien!!!). Maar niet alleen een portier van een naastgeparkeerde auto is de boosdoener, zelfs een steentje zorgt al voor een deuk(je) onderin je portier.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Bedankt voor je medeleven Oceanracer.
Vervelend he, spontaan afbreken van zo'n plastieken fitting.
Ja, ik kwam deze verrassing tegen, denk dat de vorige eigenaar ook zoiets had van, laat maar zitten.
maar ik laat 'm 1x maken, en dan kijk ik wel voor hoe lang het duurt.
Dan ook maar in de weer met duck tape....
De degelijkheid van Volvo, heeft m.i. altijd achter Audi of BMW gezeten.
Over bv verschillen tussen de eerste Golf 4 en de laatste Golf 4 (en dit zal vast voor de Audi A4 en A6 óók gelden...) kan ik meepraten.
Heb er 2 gehad. Je zag het aan een l*llig dingetje als een zonneklep. De eerste was lekker dik en stevig, van mijn 2e Golf was het net bordkarton....
En over dat plaatwerk....
ik duw er liever een zo deukje in, maar dat ik weet dat het met de kreukelzones wel goed zit bij Volvo. Want ze staan nog steeds aan de top, qua veiligheid.
Vervelend he, spontaan afbreken van zo'n plastieken fitting.
Ja, ik kwam deze verrassing tegen, denk dat de vorige eigenaar ook zoiets had van, laat maar zitten.
maar ik laat 'm 1x maken, en dan kijk ik wel voor hoe lang het duurt.
Dan ook maar in de weer met duck tape....

De degelijkheid van Volvo, heeft m.i. altijd achter Audi of BMW gezeten.
Over bv verschillen tussen de eerste Golf 4 en de laatste Golf 4 (en dit zal vast voor de Audi A4 en A6 óók gelden...) kan ik meepraten.
Heb er 2 gehad. Je zag het aan een l*llig dingetje als een zonneklep. De eerste was lekker dik en stevig, van mijn 2e Golf was het net bordkarton....
En over dat plaatwerk....
ik duw er liever een zo deukje in, maar dat ik weet dat het met de kreukelzones wel goed zit bij Volvo. Want ze staan nog steeds aan de top, qua veiligheid.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options