aan/uit schakelaar op dashboard

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
fvandijk
Starter

Ik heb sinds kort een RTI scherm van Volvotech.nl in mijn S60 met een VDO Dayton 5200 computer als navigatie systeem. Uiterlijk lejkt het dus een echt RTI maar dan stukken goedkoper en ook mogelijkheid om andere video-inputs aan te sluiten.
Het enige nadeel is dat het scherm automatisch omhoog komt bij het inschakelen van de auto. Ook het in Standby zetten van de VDO doet het scherm niet laten zakken, er blijft dus signaal op de video staan.

Ik ben nu op zoek naar een mooie aan/uit schakelaar op het dasboard van de S60, zodat ik toch de VDO kan uitschakelen terwijl ik aan her rijden ben.

Boven de pook van de automaat zitten een aantal ongebruikte knopjes, weet iemand of hier aan/uit schakelaars voor te krijgen zijn? Het moeten dus een echte schakelaar zijn aan of uit.
laurens1982
1st Gear member

ik zie dat jij hetzelfde bereikt hebt in jouw auto als ik mee bezig ben.

hoe heb jij de verschillende kabels van jouw navigatie aangesloten?
(dus geschakelde +, snelheidskabel, achteruitrijkabel)?

alvast bedankt voor je reactie
fvandijk
Starter

Ik heb het RTI scherm van Volvotech.eu en een VDO Dayton PC5200 computer en daar tussen een interface van Navco (CA51M Interface voor non-VDO Monitor op PC5000 t/m PC5700 ) En het werkt perfect.
Geschakelde plus ja, snelheidskabel ja, achteruitrijkabel weet ik niet, ik heb hem laten inbouwen. Voor meer info kan ik je verwijzen naar Volvotech.eu, Bob aldaar is zeer goed onderlegd over deze zaken. Het enige 'probleem' wat ik nu heb dat ik de keuze wil hebben om het scherm naar beneden te laten.
joostb
2nd Gear member

ik heb ooit een schakelaar verbouwd zie hier!

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... schakelaar
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
nefasmus
1st Gear member

Ik heb 2 tuimelschakelaars onderaan het voetcompartiment gezet, met een zekeringetje in de kast links van het stuur.
werkt perfect :) en onopvallend, er loopt een kabel (10x0.75mm²) naar de koffer...
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”