Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Edgar schreef:@daveNL 170 PK ga je er nooit uit krijgen... en mocht er wel 16 pk uitkomen... dat ga je echt niet merken... absoluut niet.
Als er maatwerk wordt toegepast (door een goede tuner) zal de motor wel mooier (kunnen) gaan lopen, oppakken... maar of je dat 500 euri waard is...

Je kan het altijd proberen om ergens korting te krijgen zoals crackedtooh zegt. Maar maatwerk kost gewoon geld, ik vind dan 500 euri helemaal niet gek...

Maar nogmaals ik zou hem niet laten tunen... volgende auto een turbo nemen of zwaardere motor :wink:
Sluit me er bij aan. Heb ik ooit uit ervaring kunnen constateren bij een non turbo (VW passat 2.3 5 cil.). Jammer van het geld.
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

Wat me wel een beetje verwonderd is het feit dat in de meeste gevallen een auto met turbo zo'n toename in PK's kan verkrijgen.

Wat ik van een turbo begrijp is dat het feitelijk niets anders dan mechanisch de uitlaatgassen te gebruiken om onder hogere druk de brandstof te doen ontbranden (let op ik ben maar een leek :-)) wat resulteerd in meer PK's.

Echter waarom het mogelijk om dan toch zulke toenames in PK + Nm's te realiseren is me niet helemaal duidelijk. Je zou verwachten dat de turbo reeds in fabrieks instellingen maximaal presteerd??

Aan de andere kant chip-tuning helpt wel dus schijnbaar is er in de meeste gevallen toch ruimte tot verbetering mogelijk.
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

@dutchman: nee de auto's worden door de fabriek op de meest veilige marges afgeregeld ... binnen de veilige marges valt dus nog genoeg te tunen :)
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

gevanje schreef:
Edgar schreef:@daveNL 170 PK ga je er nooit uit krijgen... en mocht er wel 16 pk uitkomen... dat ga je echt niet merken... absoluut niet.
Als er maatwerk wordt toegepast (door een goede tuner) zal de motor wel mooier (kunnen) gaan lopen, oppakken... maar of je dat 500 euri waard is...

Je kan het altijd proberen om ergens korting te krijgen zoals crackedtooh zegt. Maar maatwerk kost gewoon geld, ik vind dan 500 euri helemaal niet gek...

Maar nogmaals ik zou hem niet laten tunen... volgende auto een turbo nemen of zwaardere motor :wink:
Sluit me er bij aan. Heb ik ooit uit ervaring kunnen constateren bij een non turbo (VW passat 2.3 5 cil.). Jammer van het geld.
Dat wordt dus toch een 2.4/2.5T of T5 kopen....
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
MaickelS60
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 10.03.2007 - 16:43
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Ik zit er sterk aan te denken om mijn S60 2.5 T te laten chiptunen. Echter ben ik bang dat hij dan (motortechnisch) minder lang mee gaat. Je haalt dan toch het uiterste uit je auto. Hoe denkt het merendeel hierover? Maakt het uit dat je al 160 duizend km op de teller hebt? Ik hoop dat jullie mijn wat adviezen kunnen geven. Iemand ervaring met ZIP tuning uit Utrecht?

Groeten, Maickel
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic

Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

MaickelS60 schreef:Ik zit er sterk aan te denken om mijn S60 2.5 T te laten chiptunen. Echter ben ik bang dat hij dan (motortechnisch) minder lang mee gaat. Je haalt dan toch het uiterste uit je auto. Hoe denkt het merendeel hierover? Maakt het uit dat je al 160 duizend km op de teller hebt? Ik hoop dat jullie mijn wat adviezen kunnen geven. Iemand ervaring met ZIP tuning uit Utrecht?

Groeten, Maickel
als er al slijtage is dan kan dit eerder aan bod komen..
helemaal zeker weet je het nooit.

let bij evt automaat wel op, die kunnen bij volvo wat minder pittige krachten aan.

Aandrijfas word zwaarder belast en verder ook de turbo.
Turbo kan je eerder merken als ie nu al stiekem scahde heeft.
Maar evt gereviseerd exemplaar is dan de oplossing.

Ik heb diezelfde overweging ooit gemaakt bij mijn 480turbo met 220k op de teller, nooit spijt van gehad.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
MaickelS60
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 10.03.2007 - 16:43
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Oke, gelukkig maar! Ik heb van sommige volvo rijders ook andere verhalen gehoord die minder positief waren, vandaar dat ik nogal huiverig ben.
Wacht even wat reacties af, alvorens ik m'n beslissing neem!

Groeten, Maickel
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic

Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

MaickelS60 schreef:Oke, gelukkig maar! Ik heb van sommige volvo rijders ook andere verhalen gehoord die minder positief waren, vandaar dat ik nogal huiverig ben.
Wacht even wat reacties af, alvorens ik m'n beslissing neem!

Groeten, Maickel
laat hem anders bij rica of hartog minder dan maximaal tunen, is ook optie

maar idd, ik ben van het kamp die er vertrouwen in hebben zowel door berichten alsook door eigen ervaring
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Ik zou ook voor Rica of Hartog gaan...
Als je Pdero Hartog belt kan hij alle info geven over maatwerk, je moet absoluut voor maatwerk gaan. Rica levert dat vast ook wel.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hier nog een filmpje van autoweek die een BMW 335i naar Ziptuning hebben gebracht:
http://msn.autoweek.nl/videodisp.php?id=880&cache=no
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

fredhead schreef:Hier nog een filmpje van autoweek die een BMW 335i naar Ziptuning hebben gebracht:
http://msn.autoweek.nl/videodisp.php?id=880&cache=no
WAT EEN BS ARTIKEL!!!!
ja hoor, ziptuning 3-4 dagen bezig
zal best, speciaal voor autoweek

als jij als niet autoweek krant komt, dan krij je gewoon:

"Prijs incl. BTW € 2700.00
Motorgarantie » GRATIS
Montagetijd Klaar terwijl u wacht +/- 1,5 uur
Montagekosten GRATIS
Methode Ziptuning/BDM/OBD"


Precies: Klaar terwijl u wacht 1,5 uur

dus gewoon net als normaal, tuning aangepast aan je auto type en software type...
tja... RICA/Hartog doen hetzelfde
die lezen ook eerst in welke software versie erin zit

Niets tegen ziptuning, maar wat een ongelofelijke rubbish journalistiek van autoweek zeg.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lag dus niet aan mij dat ik het een en ander een beetje vond verschillen met wat op de site staat...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

meerdere goede tuners in europa trouwens.
rica en bsr hebben erg veel ervaring met volvo
(bsr is erg groot in scandinavie, klpd komt bij rica), hartog ook bsr dealer

feit dat niet iedereen nieuwste modellen kan doen zegt ook al veel
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Pimiento
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.04.2008 - 00:07
Locatie: Duiven

Ik overweeg binnenkort mijn S40 te tunen. heb al wat info opgevraagd bij Digicar in Doetinchem en bij Tunex in 's Heerenberg. Van Digicar had ik gelijk een goed en uitgebreid antwoord (dinsdag), van Tunex nog altijd niets gehoord...

Ik ben er niet voor om "voluit" te tunen. Maximale power zie ik hier en daar tussen de 195 en 207 pk liggen, 290 tot 320 nm voor het koppel. Ik ga denk ik, ook in verband met slijtage (banden, motor) en het moeten tanken van RON98, om voor max. +/- 185 pk te gaan, maar wel zoveel mogelijk koppel te krijgen. 300 zou mooi zijn, met 280 ben ik echter ook gelukkig!

Ik heb de auto nu ruim 2 maanden en wil hem eerst nog een keer keuren voordat de garantie vervalt. Daarna gaan tunen, lijkt me het verstandigste.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Wat voor motor heb je?
Met jouw wensen zou ik iig voor maatwerk gaan, ik weet niet of ze dat daar doen.
Denk ook is aan de tuner's die goed bekend staan op dit forum.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Pimiento
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.04.2008 - 00:07
Locatie: Duiven

ik heb een 2.0T. Digicar levert maatwerk, ze gaven in de mail aan dat ze het precies kunnen maken zoals ik hem wil hebben (binnen de bandbreedte natuurlijk). Op zich komen ze goed over (beter dan Tunex), goede website en referenties. Volgens mij heb ik hier ook wel eens goede dingen over hen gelezen. Het is iig in de buurt dus dat telt ook mee.
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
Gebruikersavatar
t5play
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25

Ik heb inderdaad ook overwogen om mijn C70 T5 te chippen. Maar ik ga geen 500 euro (of meer) betalen voor een paar schroefjes losdraaien en een paar tikken op een laptop. En de standaard 240 pk is best te doen...
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

jij snapt het niet he ... die paar klappen op een laptop hebben toch wel een heel stuk ontwikkeling in zich zitten, en daar betaal je ook een stukje voor ...
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

t5play schreef:Ik heb inderdaad ook overwogen om mijn C70 T5 te chippen. Maar ik ga geen 500 euro (of meer) betalen voor een paar schroefjes losdraaien en een paar tikken op een laptop. En de standaard 240 pk is best te doen...
Sorry hoor maar dit vind ik echt een heel dom antwoord :roll:
Met mijn auto is Pedro Hartog een paar uur bezig geweest om hem naar mijn te maken. Wat dacht je van de ontwikkelingstijd...

Ik ga erop in maar dat had ik eigenlijk niet moeten doen...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

t5play schreef:Ik heb inderdaad ook overwogen om mijn C70 T5 te chippen. Maar ik ga geen 500 euro (of meer) betalen voor een paar schroefjes losdraaien en een paar tikken op een laptop. En de standaard 240 pk is best te doen...
Is dit nou een post om te posten ofzo?

Ik zou eerst denken en dan schrijven in vervolg.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”