Help !! Motor loopt - geen richtingaanwijzers meer.....

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
woody
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.11.2006 - 10:48

Ik heb nu iets heel geks.
Wanneer de motor van mijn V90 loopt doen de richtingaanwijzers, de aanjager en de elektrische ramen het niet meer. Als ik het contact op de laatste stand zet voor dat de motor gaat draaien werkt alles ( behalve de aanjager) wel. Ik was in de veronderstelling dat de airco niet werkte, maar vanmiddag toch nog even geprobeerd. Bleek hij toch te werken echter maar voor 10 minuten, toen was het weer gebeurd.
Iemand een idee?

Rob
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
Jacow
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Sleutelbos is mogelijk te zwaar waardoor de sleutel "scheef" trekt. Dit euvel had ik met mijn 740 ook en dan helpt alleen een herstart.


groet,

Jacow
woody
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.11.2006 - 10:48

Ja, het contactslot is het probleem. Wanneer ik de sleutel even lichtjes heen en weer "wiebel" gaan de ramen wel weer open. Ik heb inmiddels een nieuw slot besteld.

Blijft het probleem met de airco. Ik begreep van de specialist dat er in de unit waar ook de binnenverlichting zit een kleine sensor zit om de binnentemperatuur te meten. Deze schijnt ook achter het verwarmingspaneel te zitten. Wanneer deze sensoren "verstopt" zitten, werkt het systeem niet meer. Ik heb geprobeerd de sensor in de binnenverlichtingsunit schoon te maken maar tot op heden nog geen succes. Denk dat ik het toch maar moet overlaten aan de specialist.
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Probeer eerst je reservesleutel
Mathy
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16

Hallo Woody

In de binnenverlichtingsunit zit geen sensor, maar het slangetje dat lucht ernaartoe zuigt. Als je goed kijkt, zie je in de unit een gaatje zitten. Daar zit het slangetje onder.

BTW het moet best te doen zijn, om dat slangetje zelf schoon te maken. Maar mijn 945 GLE uit 1991 heeft (nog?) geen ECC, dus ...

Groetjes

Mathy
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mathy schreef: BTW het moet best te doen zijn, om dat slangetje zelf schoon te maken. Maar mijn 945 GLE uit 1991 heeft (nog?) geen ECC, dus ...
Klopt, is makkelijk te doen.
Blazen met een rietje, is het eenvoudigste, kun je het meeste kracht geven om het door te blazen.
Overigens spreekt het voor zich, dat je de steker van de binnenlichtunit even los moet nemen, de connector naar de sensor en de slang van de ECC alledrie even los moeten, om er het handigste bij te kunnen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
woody
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.11.2006 - 10:48

Even voor mijn duidelijkheid....zit er nu wel of niet een sensor in de verlichtingsunit?
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

woody schreef:Even voor mijn duidelijkheid....zit er nu wel of niet een sensor in de verlichtingsunit?
Als je een ECC hebt, zit er een temperatuursensor in de binnenverlichtingsunit.
De 'sensor' is niet meer dan een NTC die de temperatuur meet en dit doorgeeft aan de unit in je dash.
Deze sensor zit midden in het luchtkanaaltje, wat aan de vacuumslang zit en die wordt vuil naar verloop van tijd.
Die moet je dus even doorblazen/schoonmaken.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
woody
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.11.2006 - 10:48

Ik heb hem inmiddels gedemonteerd en schoongemaakt maar het probleem blijft bestaan........
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Controleer anders de luchtspleet van de aircopomp eens als deze te groot is (1 mm) schakelt de pomp met warme motor niet meer in.
Volvo S70 2.5T
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”