1991 en dan G3?
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Heel bijzonder...kan eigenlijk alleen maar na 12/1994.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
auto is wel mooi
maar ivm G3..daar heb ik geen verstand van..zou dringend eens moeten opzoeken wat een lpg installatie nu net G3 maakt of niet..kheb dat hier al op 't forum gevonden..mja..nu nog lezen hé 


- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
In Belgie zijn daar de regels weer heel anders voor heb ik weleens begrpen Exeres.
In nederland moet de auto van na een bepaalde datum zijn (zeg maar grofweg bouwjaar 1995 of jonger) en de installatie moet aan bepaalde eissen voldoen. En soms is beide in principe goed maar is het G3 goedkeur niet in orde gemaakt of moet er bijvoorbeeld een andere computer in de installatie om het aan de norm te laten voldoen.
Ik heb al eens begrepen van de vervent Volvo 780 rijder dat er in Belgie gekeken wordt naar of de auto de injectie voldoende autonoom kan regellen en of de installatie aan de G3 eissen voldoet. Deze man rijd dan ook met zijn 780 uit 1990/91 en een G3 goedkeur rondt heb ik begrepen.
Wat betreft de auto, volgens mij heeft er iemand ergens bij de rdw zitten maffen, normaliter zou dit niet moeten kunnen.
Maar goed als je het kenteken in het online register van de RDW opzoekt staat er ook dat ie G3 goedkeur heeft.
In nederland moet de auto van na een bepaalde datum zijn (zeg maar grofweg bouwjaar 1995 of jonger) en de installatie moet aan bepaalde eissen voldoen. En soms is beide in principe goed maar is het G3 goedkeur niet in orde gemaakt of moet er bijvoorbeeld een andere computer in de installatie om het aan de norm te laten voldoen.
Ik heb al eens begrepen van de vervent Volvo 780 rijder dat er in Belgie gekeken wordt naar of de auto de injectie voldoende autonoom kan regellen en of de installatie aan de G3 eissen voldoet. Deze man rijd dan ook met zijn 780 uit 1990/91 en een G3 goedkeur rondt heb ik begrepen.
Wat betreft de auto, volgens mij heeft er iemand ergens bij de rdw zitten maffen, normaliter zou dit niet moeten kunnen.
Maar goed als je het kenteken in het online register van de RDW opzoekt staat er ook dat ie G3 goedkeur heeft.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Zoals ook op V700verenigingsforum staat, het is inderdaad een G3 volgens de RDW.
Volvo 940 SE
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
voor Belgie is dat helemaal niet interessant.Exeres schreef:zou dringend eens moeten opzoeken wat een lpg installatie nu net G3 maakt of niet..
we hebben hier geen G3 regeling.
en ja, met een nieuw geplaatste installatie kan het heel goed zijn dat je een G3 vermelding krijgt.
er rijden er wel meerdere van vóór 1994.
een bestaande installatie omzetten is tegenwoordig (bijna) altijd negatief.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Als het goed is zou je toch een 940 LPT met LPI installatie om moeten kunnen laten zetten naar G3, eventueel met computer wissel.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Daar denk Vialle heel anders over, weet ik inmiddels.Fat Rat schreef:Als het goed is zou je toch een 940 LPT met LPI installatie om moeten kunnen laten zetten naar G3, eventueel met computer wissel.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
ow hoe denken die daar over, want zou balen zijn. Had gehoopt em over te kunnen laten zetten naar G3.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ja, dat hoopte ik ook, dus heb ik de installatie met LPE-202117 laten keuren bij een erkende Vialle dealer die me keurig vertelde dat de installatie prima in orde was en omgekeurd kon worden.
Echter, de brief naar Vialle kreeg ik zonder pardon terug, zonder hun handtekening, met de melding dat de computer niet geschikt is voor G3-keur en dat ie vervangen moest worden.
Dus, nadat ik stoom afgeblazen heb bij die Vialle dealer, waarom ze dat gvd niet vertelde vóordat ze me 25 euro lieten afrekenen, kreeg ik te horen dat ik met mijn grote bek helemaal geen G3 meer zou krijgen als zo door ging, van Vialle Nederland. En dat terwijl de figuur aan de telefoon me gewoon niet kon uitleggen waar zijn medewerker fout zat, want die had me als erkende Vialle dealer moeten vertellen dat de installatie te oud is, want hij moet van ná 2002 zijn, dan is het slechts een administratieve handeling. Alle installaties vaan voor 2002 moeten voorzien worden van een nieuwe LPE. Ik vindt het geldklopperij, maar goed. Ik ben gewoon pissig dat ik naar mijn idee verkeerd ben voorgelicht en schiet er dus nu 25 euro plus een nieuwe computer ad 500 euro bij in.
Dus, zo zit het.
Voor een B230FK op G3 geld dus:
Het moet een B230FK zijn
Hij moet een LPE hebben mety een willekeurig nummer
of van 2002 of later
en je moet 500 euro lappen.
Bij Lean Mesman krijg je dan nog 15 euro terug.
Bij twee anderen kost het je gewoon 535 euro.
De beschrijving van Volvo Nederland (zoals die op V700V-forum staat) kan dus in de vuilnisbak.
Jouw 740, is dus uitgesloten, tenzij de installatie jonger is dan 7 jaar en je auto een kat heeft (U9 minimaal)
Ik zou natuurlijk nog naar Volvo Nederland kunnen gaan, wie weet kunnen zij nog iets betekenen, ze hebben hem tenslotte ook ingebouwd, bij mij.
Echter, de brief naar Vialle kreeg ik zonder pardon terug, zonder hun handtekening, met de melding dat de computer niet geschikt is voor G3-keur en dat ie vervangen moest worden.
Dus, nadat ik stoom afgeblazen heb bij die Vialle dealer, waarom ze dat gvd niet vertelde vóordat ze me 25 euro lieten afrekenen, kreeg ik te horen dat ik met mijn grote bek helemaal geen G3 meer zou krijgen als zo door ging, van Vialle Nederland. En dat terwijl de figuur aan de telefoon me gewoon niet kon uitleggen waar zijn medewerker fout zat, want die had me als erkende Vialle dealer moeten vertellen dat de installatie te oud is, want hij moet van ná 2002 zijn, dan is het slechts een administratieve handeling. Alle installaties vaan voor 2002 moeten voorzien worden van een nieuwe LPE. Ik vindt het geldklopperij, maar goed. Ik ben gewoon pissig dat ik naar mijn idee verkeerd ben voorgelicht en schiet er dus nu 25 euro plus een nieuwe computer ad 500 euro bij in.
Dus, zo zit het.
Voor een B230FK op G3 geld dus:
Het moet een B230FK zijn
Hij moet een LPE hebben mety een willekeurig nummer
of van 2002 of later
en je moet 500 euro lappen.
Bij Lean Mesman krijg je dan nog 15 euro terug.
Bij twee anderen kost het je gewoon 535 euro.
De beschrijving van Volvo Nederland (zoals die op V700V-forum staat) kan dus in de vuilnisbak.
Jouw 740, is dus uitgesloten, tenzij de installatie jonger is dan 7 jaar en je auto een kat heeft (U9 minimaal)
Ik zou natuurlijk nog naar Volvo Nederland kunnen gaan, wie weet kunnen zij nog iets betekenen, ze hebben hem tenslotte ook ingebouwd, bij mij.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
ik heb het niet meer over de 740, moet nog even een mooie dagboek entry maken op de V700 site met een update van het wagenpark.
Ik rijdt inmiddels een 945 lpt '95 met lpi installatie uit '98
Ik rijdt inmiddels een 945 lpt '95 met lpi installatie uit '98
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ah, zit de vork zo in de steel.
Ik zie hem daar dan wel verschijnen.
Maarre, ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat dat voor onder de 100 euro niet gaat lukken.
Zo ja, dan hoor ik graag het adres, als ik dan de 500 euri nog niet gelapt heb.
Ik zie hem daar dan wel verschijnen.
Maarre, ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat dat voor onder de 100 euro niet gaat lukken.
Zo ja, dan hoor ik graag het adres, als ik dan de 500 euri nog niet gelapt heb.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
zal m'n licht eens op gaan steken bij de lokale gasboer, in goes. Zodra ik een keer tijd heb. Misschien dus van het weekend en anders wordt het pas eind juni denk ik.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit