Afstelling benzine / gas

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
markwprins
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09.04.2008 - 10:02
Locatie: Enschede

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst zelf m'n motor weer afgesteld. Eerst op benzine, daarna op gas. Als de motor warm is loopt het op zowel benzine als op gas mooi regelmatig en lekker laag (800 toeren). Echter als ik op benzine ga rijden schokt hij vrij erg. Ook blijft ze hoog in toeren als ik het gaspedaal even aantip (als ze in de'r vrij staat natuurlijk). Op gas heb ik deze problemen niet.

Waar kan ik het probleem zoeken?

Groeten,
Mark
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Ik wil ook mijn carberateurs afstellen. Ze staan veel te rijk, ik kan met koude motor starten en rijden zonder choke (ook in de winter). Daarnaast schokt die van mij ook, op gas een stuk minder. Ruikt tevens naar benzine.
Ontsteking is nu in orde.

Misschien kan iemand een uitgebreide one-time-only uitleg geven over hoe het beste de afstelling gedaan moet worden? Hoe te werk gaan, waar op letten, enz. Zouden in ieder geval al 2 mensen mee geholpen zijn :D Maar ik denk meer.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Op dit volvolvo topic staat het een en ander uitgelgd:

http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... opic=414.0
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Dat gaat over iets anders, het afstellen van een AMS regelunit.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”