244 TIC...

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Bartvanrijt
Starter
Contacteer:

Stinky,

Als je een B23E hebt…. met standaard 140Pk zou je volgens mij met enige aanpassingen met gemak over de 200Pk kunnen komen: Turbo +30Pk, intercooler (€100-200) +30 pk, Ferrita “3 RVS Sportuitlaat incl.downpipe (€570) +6pk, K&N filter (€85) +6pk.

Verbruik: afhankelijk van je rechtervoet, maar beter dan 1 op 10 zul je niet redden.

Groeten,
Bart

P.S.: Maar ik hoop dat er kenners reageren! Ook voor hen van belang: welk type blok ligt erin?
Vilvi
2nd Gear member

Een 240 later van een Turbo voorzien is niet nieuw eb vaker gedaan.
De makkelijkste oplossing is dan een 240 Turbo motor installeren oftewel de B21ET met 155 pk.

De meeste gaan echter voor een B230FT of FK uit een 940 omdat deze makkelijker te tunen zijn en volop verkrijgbaar en dus betaalbaar.
Het is wel een behoorlijke ombouwoperatie,houdt daar rekening mee.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
jessev40
3rd Gear member
Contacteer:

Heren en dames,
tja het is al weer een hele tijd geleden, na de laatste berichten is idd de koppakking eruit geweest, gelukkig niks ernstigs, nieuwe 'betere' pakking erin en weer rijden maar, begin sept. vorig jaar de Mirabelle classic car rally gereden, dat was in het kort erg leuk! veel leuke reacties en verraste gezichten, vooral als we wat andere 'oudjes' passeerde en de BOV van zich liet horen ;) in de tussentijd zijn er her en der wat aanpassingen en verbeteringen geweest (stomme spoiler eraf bv), ventilator motor vervangen; eerst bij RAF automobielen geweest, maar nadat ie al die 'nieuwe' bedrading van het KMS en de pc aansluiting achter het dashbord zag, besloot ie om daar toch maar niet aan te beginnen, maaaar gaat nu wel zelf zijn 244 turbo voorzien van KMS (wordt ook door Marc en Tom gedaan @ ET) want dat vond ie toch wel erg interessant!! Weer wat later teruggeweest bij Johan van Kronenburg (KMS) en daar zijn we bij ongeveer 270 pk blijven 'hangen' (aangezien ie telkens uit de overdrive schoot, leek het niet verstandig om nog verder te gaan ...) Dus, tja die versnellingsbak he.. besloten om er een M90 handgeschakelde 5 bak onder te hangen, dit heeft nogal wat zoekwerk gekost maar uiteindelijk nemen de Zweden van MTE deze als alles goed is eind mei mee naar Nederland als ze weer een paar dagen bij ET (= european tuning) te gast zijn. Als deze operatie goed gaat dan is het de bedoeling om naar/boven de 300 pk toe te gaan. Ja en als dat geregeld is dan vind ik het wel weer even goed geweest (lees: na het doneren van wat ribben , een lever en meerdere liters lichaamsvocht moet ik weer even bijkomen!)

Toekomstplannen voor mijn Tenk: andere velgen (ik zit nu te denken aan 16" verbrede stalen velgen) ander kleurtje: waarschijnlijk matgrijs, oja m'n "nose bra" van Ipd over de neus trekken en ja natuurlijk grotere remmen, misschien wel van porsche ... want ja een beetje optijd stilstaan met al dat geweld isdan wel prettig!

als de bak er in zit ga ik deze zomer nog een drift cursus doen op het circuit van Zolder (B) dit cadeautje heb ik van mijn zeer gewaardeerde collega annex parttime kaartlezer gehad.
eens kijken hoe dat afloopt.

Anyway, zodra de nieuwe versnellingsbak er in zit en de tenk weer helemaal up and running is zal ik weer eens een filmpje maken en die het net op slingeren.
tot die tijd wens ik iedereen veel mooie zomers kilometers.

grt Jesse
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
jessev40
3rd Gear member
Contacteer:

P>S> ik zal m'n naam en specs een veranderen zie ik... die v40 heb ik al een tijdje niet meer; het is nu een Mooie zwarte V50 2.0 diesel met sinds heel kort 18" volvo R velgen.. but that's an other story all together..haha

later J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”